Ogłoszenie |
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.
|
Exalted |
Wersja do druku |
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 29-06-2009, 12:48
|
|
|
de99ial napisał/a: | Zeg - właśnie mi dałeś niezły oręż do ręki ;]
Sierpień... Ostrzę topór ;] |
Wybacz, ale nie rozumiem... A ostrzyć sobie możesz, co chcesz, ja mam Warstridera...
A żeby wpis nie był całkiem bez sensu, ja też wkleje link:
http://keychain.patternspider.net/archive/koc0001.html |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
de99ial
Big Bad Wolf
Dołączył: 01 Lip 2008 Skąd: Lublin Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
|
|
|
|
Arioch
Dołączył: 01 Lip 2006 Status: offline
|
Wysłany: 29-06-2009, 14:32
|
|
|
- Spoiler: pokaż / ukryj
- (\__/)
(='.'=) Do skasowania.
(")_(") |
Ostatnio zmieniony przez Arioch dnia 10-01-2011, 01:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
de99ial
Big Bad Wolf
Dołączył: 01 Lip 2008 Skąd: Lublin Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 29-06-2009, 14:58
|
|
|
Radziłbym jednak zacząć od przeczytania podręcznika. Diabli wiedzą na podstawie której wersji tłumaczenia powstał ten słownik (ja mam nadzieję, że wczesnej). |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
Arioch
Dołączył: 01 Lip 2006 Status: offline
|
Wysłany: 29-06-2009, 15:03
|
|
|
- Spoiler: pokaż / ukryj
- (\__/)
(='.'=) Do skasowania.
(")_(") |
Ostatnio zmieniony przez Arioch dnia 10-01-2011, 01:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
de99ial
Big Bad Wolf
Dołączył: 01 Lip 2008 Skąd: Lublin Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 02-07-2009, 11:42
|
|
|
Jakby ktoś nie wiedział, jaką postać stworzyć, to znalazłem coś takiego:
http://forum.tanuki.pl/4984.htm#193052 |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
de99ial
Big Bad Wolf
Dołączył: 01 Lip 2008 Skąd: Lublin Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
|
|
|
|
de99ial
Big Bad Wolf
Dołączył: 01 Lip 2008 Skąd: Lublin Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 20-08-2009, 12:43
|
|
|
Czytałem. Szczerze mówiąc nie do końca zgodzę się z twoją opinią o mechanice. Uczciwie mówiąc nie jest ona aż taka zła, żeby nazwać ją "najgorszą". Widziałem wiele słabszym, np. Warhammera, żeby daleko nie szukać. Mechanika w Exalted jest tylko strasznie niejasno i nieprzystępnie opisana, przesadzono też ze straszeniem tabelaryzmem, przez co system nieco straszy (i bynajmniej nie jest dzięki temu łatwiejszy do zrozumienia). Np. sekwencja ataku, którą podałeś jako przykład skomplikowanych zasad nie różni się niczym od tego, co mamy w Warhammerze czy Dungeons and Dragons (no dobra, w obydwu tych systemach nie ma kontrataków) i tak naprawdę niepotrzebnie została zbita w tabelę, która tylko straszy swoim rozbudowaniem. Wadą mechaniki jest natomiast zbyt słabe zaakcentowanie niektórych rzeczy (np. Minimalnych Obrażeń, różnic w SOAK między Exalted, a Mortals) i wprowadzenie kilku elementów, które tak naprawdę nie pomagają rozgrywce (obrażenia Bashing, Lethal i Agravament, dziwne działanie pancerza etc.)
Zasadniczo widziałem kilka lepszych (co nie znaczy, że rewelacyjnych), ale jest masa wiele gorszych. |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
Arioch
Dołączył: 01 Lip 2006 Status: offline
|
Wysłany: 20-08-2009, 13:08
|
|
|
- Spoiler: pokaż / ukryj
- (\__/)
(='.'=) Do skasowania.
(")_(") |
Ostatnio zmieniony przez Arioch dnia 10-01-2011, 01:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
de99ial
Big Bad Wolf
Dołączył: 01 Lip 2008 Skąd: Lublin Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 20-08-2009, 13:57
|
|
|
Zegarmistrz napisał/a: | Czytałem. Szczerze mówiąc nie do końca zgodzę się z twoją opinią o mechanice. Uczciwie mówiąc nie jest ona aż taka zła, żeby nazwać ją "najgorszą". Widziałem wiele słabszym, np. Warhammera, żeby daleko nie szukać. |
Atutami mechaniki Warhammera są prostota i szybkość. Tego brakuje mechanice Exalted. No ale nie każdy musi się z tym zgodzić to fakt. Jakkolwiek do tej pory najlepiej opracowaną mechanikę - jeśli chodzi o uwzględnienia wszelkiej maści czynników modyfikatorów itd - miały Kryształy Czasu. Ale poziom jej komplikacji niwelował wszelkie zalety. Podobnie jest w Exalted a porównanie nie jest przypadkowe. Oczywiście moim zdaniem ;) A trcohę mechanik w życiu poznałęm ;)
Zegarmistrz napisał/a: |
Mechanika w Exalted jest tylko strasznie niejasno i nieprzystępnie opisana, przesadzono też ze straszeniem tabelaryzmem, przez co system nieco straszy (i bynajmniej nie jest dzięki temu łatwiejszy do zrozumienia). Np. sekwencja ataku, którą podałeś jako przykład skomplikowanych zasad nie różni się niczym od tego, co mamy w Warhammerze czy Dungeons and Dragons (no dobra, w obydwu tych systemach nie ma kontrataków) i tak naprawdę niepotrzebnie została zbita w tabelę, która tylko straszy swoim rozbudowaniem. |
Wybacz ale pomimo podobnej ilości etapów ataków w tych systemach działają one nieporównanie szybciej, a cała bitwa w Młotku bardzo często będzie trwać tyle ile runda w Exalted. Plus DD jest taki, że mamy bardziej intuicyjną rzecz - tzn. im więcej tym lepiej. To jeden z aspektów projektowania mechaniki - należy unikać sytuacji, w których raz jest im mniej tym lepiej a raz odwrotnie. W DD niemal zawsze (poza naprawdę nielicznymi wyjątkami) im więcej tym lepiej. W Młotku nieco inaczej ale tam jest bardziej intuicyjnie pod względem %. Mamy wartość, k100 potem k10 minus modyfukatory (pancerz wytrzymałość) i wsio. Bardzo szybkie i jasne.
Zegarmistrz napisał/a: |
Wadą mechaniki jest natomiast zbyt słabe zaakcentowanie niektórych rzeczy (np. Minimalnych Obrażeń, różnic w SOAK między Exalted, a Mortals) i wprowadzenie kilku elementów, które tak naprawdę nie pomagają rozgrywce (obrażenia Bashing, Lethal i Agravament, dziwne działanie pancerza etc.)
|
Tu się zgadzam ;)
Zegarmistrz napisał/a: |
Zasadniczo widziałem kilka lepszych (co nie znaczy, że rewelacyjnych), ale jest masa wiele gorszych. |
No włąsnie to zależy od tego co w mechanice cenisz, jaką rolę Twoim zdaniem powinna spełniać itd. Generalnie - całkiem inna dyskusja (i z chęcią ją podejmę ponieważ swego czasu projektowałem mechanikę do swojego autorskiego systemu techno-fantasy).
Arioch - świetnie Cię rozumiem. I uwierz mi takich jak my jest duuużo więcej niż takich jak Zeg. |
_________________ http://www.defectivebydesign.org/
Nienawidzę politycznej poprawności.
I feminizmu.
http://www.rebel.pl/x.php/193/Rebel-Times.html
http://de99ial.polter.pl/,blog.html?8301 - co myślę o DRMach
|
|
|
|
|
Arioch
Dołączył: 01 Lip 2006 Status: offline
|
Wysłany: 20-08-2009, 14:07
|
|
|
- Spoiler: pokaż / ukryj
- (\__/)
(='.'=) Do skasowania.
(")_(") |
Ostatnio zmieniony przez Arioch dnia 10-01-2011, 01:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 20-08-2009, 14:43
|
|
|
Cytat: | Arioch - świetnie Cię rozumiem. I uwierz mi takich jak my jest duuużo więcej niż takich jak Zeg. |
Uczciwie mówiąc, to zastanawia mnie, czy istnieje system, którego Arioch nie przerabiał.
Daleki jestem od zachwytu tą mechaniką. Prawdę powiedziawszy, to moje uczucia najprościej określić jako "mieszane".
W dużej mierze mechanika Exalted jest ciekawa, zawiera wiele ciekawych pomysłów: walka społeczna, system walnych bitew, motywacje, Intimacies, Stunt, masy bardzo fajnych, często w pomysłowy sposób rozwiązanych Charmów...
Z drugiej jednak strony zawiera też wiele zjawisk niepotrzebnych, lub psujących wszystko, jak na przykład:
- dziwną konstrukcję tury
- nadmierne wchodzenie w szczegółowość (3 rodzaje obrażeń, każde z innym SOAK, które nota bene pomyślano tak, żeby było trudniej, kilka rodzajów Defence Value stosowanych naprzemiennie nawet w tej samej rundzie walki, zależnie od okazji etc.)
- całkowity brak balansu Charmów. Odniosłem wrażenie, że twórcy - wychodząc z założenia, że skoro istnieje już Perfect Defence - w ogóle nie próbowali mechaniki balansować. W efekcie czego podejrzewam, że - gdy tylko moi gracze poznają trochę lepiej system - walki zmienią się w przerzucanie w którym jeden gracz będzie najpierw rzucał Combo zdejmujące DV i SOAK, drugi Perfect Defense, a w następnej turze na odwrót do momentu, aż komuś skończy się Esencja i nie będzie mógł już zrobić Perfect Defense...
- oraz kilka innych kwestii, o których zapomniałem.
Gdybym musiał oceniać to:
- mechanice dałbym 6-7 na 10 punktów, głównie za potencjał
- samej walce 3-4 punkty
Arioch napisał/a: | Nie wierzę natomiast, żeby Zegar prowadził Exalted bez żadnych zmian, ponieważ jest to najzwyczajniej w świecie niemożliwe. Podręczniki White Wolfa po prostu nigdy nie zawierały kompletnego (a tym bardziej wewnętrznie spójnego) systemu.
|
Jeszcze nie dojrzałem do tego, żeby coś zmieniać. Natomiast faktem jest, że po każdej z tych chyba 6 sesji, które graliśmy kontaktowałem się z graczami i informowałem, że coś liczyliśmy źle... Wyjątek stanowiła tylko wczorajsza sesja, na której nie rzuciliśmy ani razu. Na 100% do kosza pójdzie konstrukcja tury, bo za diabła nie mogę z rozumieć o co tak naprawę chodzi twórcom. |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
Ostatnio zmieniony przez Zegarmistrz dnia 20-08-2009, 15:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików Możesz ściągać załączniki
|
Dodaj temat do Ulubionych
|
|
|
|