Ogłoszenie |
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.
|
System NOX |
Wersja do druku |
Arioch
Dołączył: 01 Lip 2006 Status: offline
|
Wysłany: 04-09-2010, 12:12
|
|
|
- Spoiler: pokaż / ukryj
- (\__/)
(='.'=) Do skasowania.
(")_(") |
Ostatnio zmieniony przez Arioch dnia 10-01-2011, 02:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Bezimienny
Najmniejszy pomiot chaosu
Dołączył: 05 Sty 2005 Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych. Status: offline
|
Wysłany: 04-09-2010, 12:38
|
|
|
Arioch napisał/a: | Fajny pomysł z tym jednym zaklęciem. Skoro wzbudza kontrowersje, pewnie jest dobry. | Zdajesz sobie sprawę oczywiście, że zgodnie z powyższym rozumowaniem wszystkie pomysły są dobre (co oznacza, że nie ma sensu ich oceniać, bo sama ocena jest pozbawiona jakiegokolwiek znaczenia).
Ostatni:
Co do magii działającej na podświadomości, sugeruję zapoznanie się z fae z trylogii Zimnego Ognia Celii Friedman - jest tam dość dobrze pokazane jak bardzo nieprzyjemne są konsekwencje jej istnienia. |
_________________ We are rock stars in a freak show
loaded with steel.
We are riders, the fighters,
the renegades on wheels.
The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense. |
|
|
|
|
Pan Zło
Nikczemny
Dołączył: 24 Sie 2010 Skąd: Epicentrum Status: offline
|
Wysłany: 04-09-2010, 12:55
|
|
|
z tą podświdomoscią chodziło mi bardziej o to jak zaklęcie wygląda, a nie że jest rzucane poprzez podświdomości. Można powiedzieć że tam powstaje ogólny projekt zaklęcia. Na przykład gdy byłeś mały straszył cię wielki włochaty pająk który mieszkał u ciebie w pokoju, dziś już tego nie pamiętasz ale gdy dojdzie do przebudzenie może się okazać że przez to doświadczenie staniesz się Arachosem zamieniającym się w wielkiego pająka. To tylko przykłąd głupio by było gdyby wszystkie czary bazowały na traumach z dzieciństwa. Potem używanie magii jak już mówiłem to połączenie koncentacji z instynktem.
Chcecie wszechstronności to zamiast zwykłęgo maga bierzcie alchemika, są dużo słabsi jeśli chodzi o walkę ale mogą zemieniać wszystko we wszystko(no może nie końca). |
_________________ Czyń zło dla dobra świata |
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 04-09-2010, 15:38
|
|
|
Ja chciałbym zauważyć jedną rzecz: nigdzie nie jest powiedziane, że magia musi wyglądać, jak w Dungeons and Dragons. Każdy może sobie ją wyobrażać inaczej i zawrzeć inny pomysł w swojej grze. Na waszym miejscu zastanowiłbym się, czy namawiając naszego rozmówce do zastosowania standardowych rozwiązań nie czynicie mu krzywdy. Jeśli napisze standardowe fantasy będzie startował ze słabszej pozycji oskarżany o stworzenie heartbreakera. |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
Pan Zło
Nikczemny
Dołączył: 24 Sie 2010 Skąd: Epicentrum Status: offline
|
Wysłany: 04-09-2010, 16:57
|
|
|
Dzięki za wsparcie
Pierwotnie używane miały być kości k3, k6, k12(ta miała być bazowa) i ewentualnie k100%, ale miałem serdecznie dość tego że ludzie narzekają na kość k12 i zmnieniłem to na 2k6, cały czas zastanawiam się czy nie popełniłęm błędu kierując się tymi sugestiami. |
_________________ Czyń zło dla dobra świata |
|
|
|
|
Grisznak -Usunięty-
Gość
|
Wysłany: 04-09-2010, 17:06
|
|
|
A ja mam pytanie - autor słyszał może o systemie "Ars Magica"? Choć jest dość stary, nie ma chyba systemu (poza może "Magiem"), który by tak koncentrował się właśnie na magii.
Co zaś się tyczy tworzenia czarów - warto pamiętać o czymś takim, jak równowaga. Pamiętaj, że gdy wymyślasz potężny czar, warto się zastanowić, czy takie coś nie naruszy równowagi świata. Oczywiście, nie da się przewidzieć wszystkiego (vide warhammerowe "stworzenie małej istoty", które gracze szybko zaczęli stosować jako zapas pożywienia), ale tworzenie czarów wpływających na podświadomość może łatwo zmienić dość dopakowanego maga w jednoosobowy rząd światowy rodem z teorii spiskowych (a gdyby dorzucić do tego twoje pomysły na jaszczury, to David Icke zachwyciłby się tym, co stworzyłeś).
Opcjonalnie, jeśli wymyślasz mocną magię, twórz równie mocną antymagię. |
|
|
|
|
|
Pan Zło
Nikczemny
Dołączył: 24 Sie 2010 Skąd: Epicentrum Status: offline
|
Wysłany: 04-09-2010, 17:14
|
|
|
Magia wpływjaaca na umysł ogólnie jest cennym towarem(podobnie jak lecznicza, tleportacje itp), więc w większości przypadków jest niedostępna dla graczy.
Źle mnie zrozumiałeś to jak czar działa i jak wygląda zależy od przebudzenia podczas którego podświadomość generuje dany czar. Potem mag rzuca go powiedzmy za pomocą koncentracji. |
_________________ Czyń zło dla dobra świata |
|
|
|
|
Ysengrinn
Alan Tudyk Droid
Dołączył: 11 Maj 2003 Skąd: дикая охота Status: offline
Grupy: AntyWiP Tajna Loża Knujów WOM
|
Wysłany: 04-09-2010, 18:17
|
|
|
Cytat: | Chcecie wszechstronności to zamiast zwykłęgo maga bierzcie alchemika, są dużo słabsi jeśli chodzi o walkę ale mogą zemieniać wszystko we wszystko(no może nie końca). |
Opisz może co dokładnie uważasz za alchemię i jak ona u Ciebie działa? Bo mam złe przeczucia...
Poza tym niecierpliwie czekam na jakiś opis świata. |
_________________ I can survive in the vacuum of Space
|
|
|
|
|
Arioch
Dołączył: 01 Lip 2006 Status: offline
|
Wysłany: 04-09-2010, 20:57
|
|
|
- Spoiler: pokaż / ukryj
- (\__/)
(='.'=) Do skasowania.
(")_(") |
Ostatnio zmieniony przez Arioch dnia 10-01-2011, 02:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Caladan
Chaos is Behind you
Dołączył: 04 Lut 2007 Skąd: Gdynia Smocza Góra Status: offline
Grupy: Melior Absque Chrisma Omertà Syndykat WOM
|
Wysłany: 04-09-2010, 22:08
|
|
|
Nie jestem obeznany w te wszystkie systemy. Ale naraz wyobraziłem sobie maga po psychiatryku, rzucajacy jedno zaklęcie i je modyfikujący wraz czasem(jak dobrze kumam). Jak ktoś sie wczuje czemu nie. Wolę takich niż siedzących za książkami tysiąclecia. Podobny sposób użycia magii jest u Warlocka z Dnd 3,5. ?
http://www.dandwiki.com/wiki/Warlock_(3.5e_Class)
Byłoby nudno, gdyby wszystkie systemy byłyby na wskroś podobne. |
_________________ It gets so lonely being evil
What I'd do to see a smile
Even for a little while
And no one loves you when you're evil
I'm lying through my teeth!
Your tears are all the company I need |
|
|
|
|
Bezimienny
Najmniejszy pomiot chaosu
Dołączył: 05 Sty 2005 Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych. Status: offline
|
Wysłany: 05-09-2010, 13:06
|
|
|
Offtopic o stanie polskiego fandomu wydzielono tu.
Bezimienny |
_________________ We are rock stars in a freak show
loaded with steel.
We are riders, the fighters,
the renegades on wheels.
The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense. |
|
|
|
|
Pan Zło
Nikczemny
Dołączył: 24 Sie 2010 Skąd: Epicentrum Status: offline
|
Wysłany: 05-09-2010, 14:47
|
|
|
Świat? powiedzmy że jest cholernie dziwny, każde państwo ma własną scenerie co za tym idzie to prawie oddleny setting. Jeżeli lubisz demony, anioły lub przydupaśne umarlaki w stylu bodaka to nie jest system dla ciebie. Jako takich demonów i achronów nie ma, a nieumarli niezbyt przypominają swoich krewniaków z warhamca czy d&d. Nie ma tutaj hordy magiczny stworzeń chowajacych skarby, cała natura przypomina alternatywną wersję ewolucji na Gae nie ani jednego gatunku który wystepuje na ziemi(ale nie znaczy że nie ma opwiedników lub bliskih krewniaków, np. są psy czy wilki acz wszystkie psowate mają kościane maski na pół pyska i chowane pazury. Tak, nie ma gatunku ludzkiego nigdy nie istniał). Alternatywność nie dotyczy tylko zwierząt technologia poszła też w inne dziedziny, są golemy i urządzenia służące do latania(acz te jest dostępnę tylko w jednym państwie i to tylko dla najlepszych i lojalnych żołnierzy), ale najgroźniejszą bronią dystansową jest kusza której jest pierdylion rodzajów(wybuchowa, snajperska, pogromca).
Multum ras a raszim
Gdy wiele inteligtnych ras ewoluwało i tworzyło swe cywilizacje(nie wszystkie rasy inteligętne tworzą cywilizacje), wiele z nich genetyczne predyspozycje do lubienia lub nielubienia innych. Różne rasy mają różny status w różnych kulturach.
Jeżeli twoją ulubioną klasą jest kapłan, a ulubionym jej aspetkem rzucanie zaklęć a szczególnie tych leczących, to znowu nie jest to system który ci się nie spodoba. Pochodna klasy którą można by nazwać kapłanem to uczony albo polityko-oszust który nie ma rzadnych mocy magicznych. Istnieje kilka potężnych religii które labo opierają się na tych z naszego świata kult jedynego(chrześcijaństwo), marach(islam) lub takie które nigdy nie istniał nigdzie Dracoznim, Neonocrum.
Brak definiowanego zła.
Kto jest głównym złym:
Nerra- pochodne lovecrafotwskie, nie będę psuł niespodzianki
Xanatos- jedyny rasowy nieumarlak którym łatwo wyjaśnić pojawienia się nieumarlych tu i uwdzie
Arach- jeżeli nie lubicie inżynierii genetycznej i pająków ich też nie polubicie. Ta rasa archeotyp szalonych(i to jeszcze jak) naukowców, materiał na niedobrych.
Archeon- przemiła nacja która toczy wojnę z nerra. A tak poza tym widzi całą Gae jako jeden magazyn żywności, niewolników i niewolników których można przerobić na żywność
Grule- potwory w stylu abra makabra jeśli ktoś kojarzy.
Czy można by zmienić nazwę tematu na System NOX(z francuskiego)
Opisywać ogólną historię(wybaczcie kilka razy próbowałem spisać to datami ale uznałem że to gówno warte i są podane tylko najważniejsze wydarzenia) czy też opisywać kolejne państwa i nacje. |
_________________ Czyń zło dla dobra świata |
|
|
|
|
Ysengrinn
Alan Tudyk Droid
Dołączył: 11 Maj 2003 Skąd: дикая охота Status: offline
Grupy: AntyWiP Tajna Loża Knujów WOM
|
Wysłany: 05-09-2010, 15:07
|
|
|
Cytat: | Czy można by zmienić nazwę tematu na System NOX(z francuskiego) |
... Na pewno z francuskiego? |
_________________ I can survive in the vacuum of Space
|
|
|
|
|
Mai_chan
Spirit of joy
Dołączyła: 18 Maj 2004 Skąd: Bóg jeden raczy wiedzieć... Status: offline
Grupy: Fanklub Lacus Clyne Tajna Loża Knujów WIP
|
Wysłany: 05-09-2010, 15:13
|
|
|
Ostatni napisał/a: | wiele z nich genetyczne predyspozycje do lubienia lub nielubienia innych. Różne rasy mają różny status w różnych kulturach. |
Ożesz w mordę, genetycznie determinowany rasizm. Z jakiej racji? I czy mówimy tu o rasizmie typu "o ty parszywy elfie, mierzi mnie widok twojej mordy", czy o rasizmie "o szlag, właśnie znalazłem się w jednym pomieszczeniu z głodnym, wściekłym lwem".
Ostatni napisał/a: | Brak definiowanego zła.
Kto jest głównym złym: |
Czepiam się, ale to naprawdę prześlicznie wygląda obok siebie.
I ok, dziękuję - świat wygląda zaskakująco interesująco (nie będę ukrywać - spodziewałam się kolejnego generic fantasy z udziwnieniami typu "to wcale nie są elfy" i brakiem koncepcji na styl gry). Kombinuj dalej.
ALE najpierw naucz się pisać! Błędów stylistycznych masz tyle, że tego się nie da czytać - w wielu miejscach zdanie gubi pierwotny sens i trzeba się go domyślać z kontekstu. |
_________________ Na Wielką Encyklopedię Larousse’a w dwudziestu trzech tomach!!!
Jestem Zramolałą Biurokratką i dobrze mi z tym!
O męcę twórczej:
[23] <Mai_chan> Siedzenie poki co skończyło się na tym, że trzy razy napisałam "W ciemności" i skreśliłam i narysowałam kuleczkę XD
|
|
|
|
|
Ysengrinn
Alan Tudyk Droid
Dołączył: 11 Maj 2003 Skąd: дикая охота Status: offline
Grupy: AntyWiP Tajna Loża Knujów WOM
|
Wysłany: 05-09-2010, 15:24
|
|
|
Cytat: | a nieumarli niezbyt przypominają swoich krewniaków z warhamca czy d&d. |
Mógłbyś to rozwinąć? To, że coś nie wygląda jak coś innego, dobrze znanego, nie jest zbytnio informujące.
Cytat: | Opisywać ogólną historię(wybaczcie kilka razy próbowałem spisać to datami ale uznałem że to gówno warte i są podane tylko najważniejsze wydarzenia) czy też opisywać kolejne państwa i nacje. |
Historia niewiele nam powie, ale chętnie poczytam opisy nacji. |
_________________ I can survive in the vacuum of Space
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików Możesz ściągać załączniki
|
Dodaj temat do Ulubionych
|
|
|
|