FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  Galeria AvatarówGaleria Avatarów  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.

Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
  System NOX
Wersja do druku
Ysengrinn Płeć:Mężczyzna
Alan Tudyk Droid


Dołączył: 11 Maj 2003
Skąd: дикая охота
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
Tajna Loża Knujów
WOM
PostWysłany: 27-08-2010, 11:29   System NOX

Taki mały offtop - cały podręcznik jest napisany taki zasyfionym językiem? Bo jeśli tak, to potrzebujesz nie rysunków a korektora i redaktora.

_________________
I can survive in the vacuum of Space
Przejdź na dół Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź galerię autora
Pan Zło Płeć:Mężczyzna
Nikczemny

Dołączył: 24 Sie 2010
Skąd: Epicentrum
Status: offline
PostWysłany: 27-08-2010, 11:56   

to są "krótkie" opisy dla rysoniwków, no może trochę za długie, oryginalnych opisów nie mam teraz na kompie, to było pisane w pośpiech więc z góry przepraszam za błędy.

_________________
Czyń zło dla dobra świata
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Ysengrinn Płeć:Mężczyzna
Alan Tudyk Droid


Dołączył: 11 Maj 2003
Skąd: дикая охота
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
Tajna Loża Knujów
WOM
PostWysłany: 27-08-2010, 12:45   

... Jeżeli tak rozpisujesz się przy opisach dla rysowników to ja chyba nie chcę oglądać samego podręcznika. Na cholerę te wszystkie informacje?

_________________
I can survive in the vacuum of Space
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź galerię autora
Pan Zło Płeć:Mężczyzna
Nikczemny

Dołączył: 24 Sie 2010
Skąd: Epicentrum
Status: offline
PostWysłany: 27-08-2010, 13:21   

Dość szybko piszę, dwa niektórzy rysownicy którzy dostarczyli mi już pracę mówili że takie dodatkowe ciekawostki są często pomocne, nie pytaj mnie czemu.
Co do długości opisów stworzeń w bestiariuszu to trzeba pamiętać że wiele z nich to grywalne rasy, więc należy je dobrze opisać by gracze chociaż trochę wiedzieli jak się wcielić w to coś.
Po uja tyle infromacji w podręczniku? Bo my wzorujemy się na starych, dobrych księgach do rpg sprzed przynajmniej 10-15 lat. Tam było nie opisane nie tylko jak stwór zabija czy jak należy go zabić, patrz nowe podręcznik do D&D gdzie jest kilak zdań na stwora pełno statystyk.

_________________
Czyń zło dla dobra świata
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Morg Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 15 Wrz 2008
Skąd: SKW
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
Fanklub Lacus Clyne
Tajna Loża Knujów
PostWysłany: 27-08-2010, 20:18   

Ostatni napisał/a:
Bo my wzorujemy się na starych, dobrych księgach do rpg sprzed przynajmniej 10-15 lat

Znaczy na przykład na Złym Cieniu? Bo podczas czytania opisów lektura tego właśnie systemu mi się przypomniała...

_________________
Świadka w sądzie należy znienacka pałą przez łeb zdzielić, od czego ów zdziwiony wielce, a i do zeznań skłonniejszy bywa.
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
 
Numer Gadu-Gadu
8137449
Grisznak
-Usunięty-
Gość
PostWysłany: 27-08-2010, 20:38   

Morg napisał/a:
Ostatni napisał/a:
Bo my wzorujemy się na starych, dobrych księgach do rpg sprzed przynajmniej 10-15 lat

Znaczy na przykład na Złym Cieniu? Bo podczas czytania opisów lektura tego właśnie systemu mi się przypomniała...

Też mnie nurtuje, co to za "stare, dobre księgi". Może bestiariusz do AD&D albo opisy potworów do Warhammera, z takimi cudami jak "Krwiopij" i "Krwiopuszcz"?
Powrót do góry
Pan Zło Płeć:Mężczyzna
Nikczemny

Dołączył: 24 Sie 2010
Skąd: Epicentrum
Status: offline
PostWysłany: 30-08-2010, 12:41   

Angielskich nazw nie powinno się tłumaczyć, a przynajmniej niech robią to osoby które wiedzą o co chodzi w tych książkach(patrz Bloodletter= Krwiopuszcz), że zamiast bzdur wyszły klimatyczne nazw(powinno być Przelewający Krew).
Stare systemy naśladujemy gdyż w nich potwór to nie był wyłącznie workiem do bicia, potwór był uniwersalnym narzędziem w rękach Mg. Prawie każdy monster będzie potencjalnym tematem sesji a nawet całej kampanii.
To temat dla rysoniwków, jak chcecie to założę oddzielny temat gdzie dam więcej informacji o systemie, byście mogli go w radości i bez wyrzutów sumienia(nikogo nie oskarżam o jego posiadanie) mieszać go z błotem.

_________________
Czyń zło dla dobra świata
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Bezimienny Płeć:Mężczyzna
Najmniejszy pomiot chaosu


Dołączył: 05 Sty 2005
Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych.
Status: offline
PostWysłany: 30-08-2010, 20:05   

Ostatni napisał/a:
Stare systemy naśladujemy gdyż w nich potwór to nie był wyłącznie workiem do bicia, potwór był uniwersalnym narzędziem w rękach Mg.
W klasycznym DnD potwory były workami do bicia. Tak samo w zdecydowanej większości pozostałych "klasycznych" systemów RPG.

_________________
We are rock stars in a freak show
loaded with steel.
We are riders, the fighters,
the renegades on wheels.

The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense.
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Grisznak
-Usunięty-
Gość
PostWysłany: 30-08-2010, 23:02   

Cytat:
Stare systemy naśladujemy gdyż w nich potwór to nie był wyłącznie workiem do bicia, potwór był uniwersalnym narzędziem w rękach Mg. Prawie każdy monster będzie potencjalnym tematem sesji a nawet całej kampanii.
To temat dla rysoniwków, jak chcecie to założę oddzielny temat gdzie dam więcej informacji o systemie, byście mogli go w radości i bez wyrzutów sumienia(nikogo nie oskarżam o jego posiadanie) mieszać go z błotem.

Ponowię moje pytanie: czy mógłbyś doprecyzować, o jakich systemach mówisz?
Powrót do góry
Zło Płeć:Mężczyzna

Dołączył: 31 Sie 2010
Status: offline
PostWysłany: 31-08-2010, 07:25   

Witam jestem Zło
Przepraszam za ostatniego, dzieciak strasznie się gubi w "zeznaniach"
Pozwolę rzucić trochę światła na sprawę systemu o nazwie NOX
Jest to system który nie przypomina niczego co było kiedykolwiek wydane w Polsce(co nie znaczy że jest lepsze), a przynajmniej pod względem mechaniki.
Długie opisy potworów jak wcześniej wspomnianio służą żeby w przypadku kampanii w której bawimy się bardziej potwornymi rasami żeby gracze wiedzieli mniej więcej jak tym grać.
Po za tym długie opisy w np. podreczniku Neuroshimy "Maszyny" czy bestiariusza do Warhammera raczej go wzbogacają. Nie spotkałem dotychczas gracza czy mistrza gry któremu przeszkadzały długie opisy(są one niewiele dłuższe od tych które podał ostatni).
Ta jak wcześniej wspominał ostatni niedługo założymy temat w forum, o ile będziecie chcieli gadać na temat tak nudnego i steorypowego, którym niczym nie różni się od innych systemów rpg.

_________________
Dobrze być Złym
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
24849538
Ysengrinn Płeć:Mężczyzna
Alan Tudyk Droid


Dołączył: 11 Maj 2003
Skąd: дикая охота
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
Tajna Loża Knujów
WOM
PostWysłany: 31-08-2010, 14:02   

... Jesteście bliźniakami, czy urodziny tego samego dnia macie zupełnie przypadkiem?

_________________
I can survive in the vacuum of Space
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź galerię autora
tilk Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 24 Lip 2003
Status: offline

Grupy:
Alijenoty
PostWysłany: 31-08-2010, 14:34   

Zbieżność IP, wersji przeglądarki, a nawet czasu rejestracji i aktywności też są przypadkowe?
Proszę zaprzestać używania drugiego konta i wprowadzania użytkowników w błąd.
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Odwiedź blog autora Odwiedź galerię autora Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
 
Numer Gadu-Gadu
1543661
Zegarmistrz Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 31 Lip 2002
Skąd: sanok
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
PostWysłany: 31-08-2010, 18:07   

1) Przedział 1000 - 2000 znaków nie jest jakiś tak strasznie przesadzony. Odpowiada mniej - więcej długości opisów potworów w np. Monster Manualach do Dungeons and Dragons czy w Bestiariuszu starego świata.

2) Gość wskazał na okres, o jakim mówi: 10-15 lat temu. Czyli era storytellingu. Sztandarowe gry z tych czasów: Legenda 5 Kręgów, 7th Sea, Daeadlands i jego klony, pierwsze Exalted, Fading Suns, Earthdawn, druga edycja World of Darkness.

_________________
Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Odwiedź blog autora Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
 
Numer Gadu-Gadu
1271088
Arioch Płeć:Mężczyzna

Dołączył: 01 Lip 2006
Status: offline
PostWysłany: 01-09-2010, 13:10   


Spoiler: pokaż / ukryj
(\__/)
(='.'=) Do skasowania.
(")_(")


Ostatnio zmieniony przez Arioch dnia 10-01-2011, 02:18, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Pan Zło Płeć:Mężczyzna
Nikczemny

Dołączył: 24 Sie 2010
Skąd: Epicentrum
Status: offline
PostWysłany: 03-09-2010, 12:14   

1 Najmocniej wszystkich PRZEPRASZAM za to że chciałem trochę was oszukać
2 Założyłem dwa konta żeby jedno było do rekrutacji potencjalnych rysowników a drugie do ogólnych rozmów na temat gry, no cóż nie udało się

A teraz przejdźmy do ogólnego przedstawienia systemu

Mechanika-
PA- Opiera się na punktach akcji, każdy z graczy ma określoną ilość i może za nie wykupywać akcje np. ubrojenie, atak, unik czy skok przez okno i chwycenie sie za balustradę kosztują określoną ilość punktów. Przeciętna ilość tych punktów na początku waha się od 3-5, na na bardziej epickich poziomach sięga nawet 10.

Poziomy- nie ma, każdą statystykę można rozwijać oddzielnie. Podział na klasy istniej acz jest ona bardziej umowny i można w pewnym zakresie wykupywać zdolności z innych klas.
Klasa jest to tylko pakiet konkretnych zdolności, nie narzuca ona żadnych ograniczeń na gracza.

Kości- podstawowymi kośćmi jest k3 i k6. Do rzutów na umiejętności(zdecydowana większość rzutów) używa się 2k6.

Walka społeczna- też występuje w tym systemie, acz możesz mieć premię +200(mały offtop premia +10 to jedna z najwyższych premii. nie w grze premii +200) do negocjcaji czy blefu a nie zanegujesz logicznego argumentu. Więc kośmi się rzuca wtedy gdy istnieje podejżenie.

Absurdy liczbowe- w tym systemie jest nie wiele liczb dwucyfowych, w przeciwieństwie do D&D gdzie w pewnym momencie liczy się pd w dziesiątkach tysięcy(kolejny offtop 5PD w NOX to dużo). Statystki potwórów które powinny mieć statystki liczone w setkach po prostu ich nie mają, nawet najsilniejsza drużyna postacie nie ma najmniejszych szans z krakenem, lewiatanem czy smokiem(no chyba że maja ze sobą sporą armię).

Psychologia postaci- gracz na start otrzymuje jedną cechę charakteru oraz opisuje swój kodeks moralny wobec którego postępuje. Elementy kodeksu nie muszą być pozytywne.
Za postępowanie zgodnie ze swoim charakterem i kodeksem moralnym można zyskać znacznie wiecej PD niż za proste zabijanie potworów.

Walka- powszechnie znany system rundowy, acz jest nieco bardziej rozbudowany i daje sporo swobody dla gracza. Jednej turze może one używać PA(odnawiają się co rundę) np. inicjując same uniki i bloki(parowanie) a następnej szarżować na "kamikaze" w ogóle się nie broniąc tylko atakując.

Magia- wygląda zupełnie inaczej niż w innych systemach. Mag(np. Necros, Piros lub Dracos) ma jeden czar, i zwykle rozwija ten jeden czar do końca swojego życia. Magia jest bronią, nie ma czarów w stylu "Wykrycie sekretnych drzwi" czy "Otwieranie zamków".

Absurdalna ilość ras- jak już wspominałem każde inteligente stworzenie jest potencjalną rasą do gry. Więc żeby utrzymać mniej więcej podobny poziom rozgrywki i żeby potwory z równych nacji i część świata nie wlaczyły u swego boku(nie to żeby to nie było zabronione tylko klimatyczne) są podzielone na "scenerie" pakiety zawierające od czterech do ośmiu ras. Coś takie istnieje już w D&d tylko że ten system jest skomplikowany i daje postacie którymi nie da grać.

_________________
Czyń zło dla dobra świata
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 5 Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików
Możesz ściągać załączniki
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group