Ogłoszenie |
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.
|
System NOX |
Wersja do druku |
Ysengrinn
Alan Tudyk Droid
Dołączył: 11 Maj 2003 Skąd: дикая охота Status: offline
Grupy: AntyWiP Tajna Loża Knujów WOM
|
Wysłany: 27-08-2010, 12:29 System NOX
|
|
|
Taki mały offtop - cały podręcznik jest napisany taki zasyfionym językiem? Bo jeśli tak, to potrzebujesz nie rysunków a korektora i redaktora. |
_________________ I can survive in the vacuum of Space
|
|
|
|
|
Pan Zło
Nikczemny
Dołączył: 24 Sie 2010 Skąd: Epicentrum Status: offline
|
Wysłany: 27-08-2010, 12:56
|
|
|
to są "krótkie" opisy dla rysoniwków, no może trochę za długie, oryginalnych opisów nie mam teraz na kompie, to było pisane w pośpiech więc z góry przepraszam za błędy. |
_________________ Czyń zło dla dobra świata |
|
|
|
|
Ysengrinn
Alan Tudyk Droid
Dołączył: 11 Maj 2003 Skąd: дикая охота Status: offline
Grupy: AntyWiP Tajna Loża Knujów WOM
|
Wysłany: 27-08-2010, 13:45
|
|
|
... Jeżeli tak rozpisujesz się przy opisach dla rysowników to ja chyba nie chcę oglądać samego podręcznika. Na cholerę te wszystkie informacje? |
_________________ I can survive in the vacuum of Space
|
|
|
|
|
Pan Zło
Nikczemny
Dołączył: 24 Sie 2010 Skąd: Epicentrum Status: offline
|
Wysłany: 27-08-2010, 14:21
|
|
|
Dość szybko piszę, dwa niektórzy rysownicy którzy dostarczyli mi już pracę mówili że takie dodatkowe ciekawostki są często pomocne, nie pytaj mnie czemu.
Co do długości opisów stworzeń w bestiariuszu to trzeba pamiętać że wiele z nich to grywalne rasy, więc należy je dobrze opisać by gracze chociaż trochę wiedzieli jak się wcielić w to coś.
Po uja tyle infromacji w podręczniku? Bo my wzorujemy się na starych, dobrych księgach do rpg sprzed przynajmniej 10-15 lat. Tam było nie opisane nie tylko jak stwór zabija czy jak należy go zabić, patrz nowe podręcznik do D&D gdzie jest kilak zdań na stwora pełno statystyk. |
_________________ Czyń zło dla dobra świata |
|
|
|
|
Morg
Dołączył: 15 Wrz 2008 Skąd: SKW Status: offline
Grupy: AntyWiP Fanklub Lacus Clyne Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 27-08-2010, 21:18
|
|
|
Ostatni napisał/a: | Bo my wzorujemy się na starych, dobrych księgach do rpg sprzed przynajmniej 10-15 lat |
Znaczy na przykład na Złym Cieniu? Bo podczas czytania opisów lektura tego właśnie systemu mi się przypomniała... |
_________________ Świadka w sądzie należy znienacka pałą przez łeb zdzielić, od czego ów zdziwiony wielce, a i do zeznań skłonniejszy bywa. |
|
|
|
|
Grisznak -Usunięty-
Gość
|
Wysłany: 27-08-2010, 21:38
|
|
|
Morg napisał/a: | Ostatni napisał/a: | Bo my wzorujemy się na starych, dobrych księgach do rpg sprzed przynajmniej 10-15 lat |
Znaczy na przykład na Złym Cieniu? Bo podczas czytania opisów lektura tego właśnie systemu mi się przypomniała... |
Też mnie nurtuje, co to za "stare, dobre księgi". Może bestiariusz do AD&D albo opisy potworów do Warhammera, z takimi cudami jak "Krwiopij" i "Krwiopuszcz"? |
|
|
|
|
|
Pan Zło
Nikczemny
Dołączył: 24 Sie 2010 Skąd: Epicentrum Status: offline
|
Wysłany: 30-08-2010, 13:41
|
|
|
Angielskich nazw nie powinno się tłumaczyć, a przynajmniej niech robią to osoby które wiedzą o co chodzi w tych książkach(patrz Bloodletter= Krwiopuszcz), że zamiast bzdur wyszły klimatyczne nazw(powinno być Przelewający Krew).
Stare systemy naśladujemy gdyż w nich potwór to nie był wyłącznie workiem do bicia, potwór był uniwersalnym narzędziem w rękach Mg. Prawie każdy monster będzie potencjalnym tematem sesji a nawet całej kampanii.
To temat dla rysoniwków, jak chcecie to założę oddzielny temat gdzie dam więcej informacji o systemie, byście mogli go w radości i bez wyrzutów sumienia(nikogo nie oskarżam o jego posiadanie) mieszać go z błotem. |
_________________ Czyń zło dla dobra świata |
|
|
|
|
Bezimienny
Najmniejszy pomiot chaosu
Dołączył: 05 Sty 2005 Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych. Status: offline
|
Wysłany: 30-08-2010, 21:05
|
|
|
Ostatni napisał/a: | Stare systemy naśladujemy gdyż w nich potwór to nie był wyłącznie workiem do bicia, potwór był uniwersalnym narzędziem w rękach Mg. | W klasycznym DnD potwory były workami do bicia. Tak samo w zdecydowanej większości pozostałych "klasycznych" systemów RPG. |
_________________ We are rock stars in a freak show
loaded with steel.
We are riders, the fighters,
the renegades on wheels.
The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense. |
|
|
|
|
Grisznak -Usunięty-
Gość
|
Wysłany: 31-08-2010, 00:02
|
|
|
Cytat: | Stare systemy naśladujemy gdyż w nich potwór to nie był wyłącznie workiem do bicia, potwór był uniwersalnym narzędziem w rękach Mg. Prawie każdy monster będzie potencjalnym tematem sesji a nawet całej kampanii.
To temat dla rysoniwków, jak chcecie to założę oddzielny temat gdzie dam więcej informacji o systemie, byście mogli go w radości i bez wyrzutów sumienia(nikogo nie oskarżam o jego posiadanie) mieszać go z błotem. |
Ponowię moje pytanie: czy mógłbyś doprecyzować, o jakich systemach mówisz? |
|
|
|
|
|
Zło
Dołączył: 31 Sie 2010 Status: offline
|
Wysłany: 31-08-2010, 08:25
|
|
|
Witam jestem Zło
Przepraszam za ostatniego, dzieciak strasznie się gubi w "zeznaniach"
Pozwolę rzucić trochę światła na sprawę systemu o nazwie NOX
Jest to system który nie przypomina niczego co było kiedykolwiek wydane w Polsce(co nie znaczy że jest lepsze), a przynajmniej pod względem mechaniki.
Długie opisy potworów jak wcześniej wspomnianio służą żeby w przypadku kampanii w której bawimy się bardziej potwornymi rasami żeby gracze wiedzieli mniej więcej jak tym grać.
Po za tym długie opisy w np. podreczniku Neuroshimy "Maszyny" czy bestiariusza do Warhammera raczej go wzbogacają. Nie spotkałem dotychczas gracza czy mistrza gry któremu przeszkadzały długie opisy(są one niewiele dłuższe od tych które podał ostatni).
Ta jak wcześniej wspominał ostatni niedługo założymy temat w forum, o ile będziecie chcieli gadać na temat tak nudnego i steorypowego, którym niczym nie różni się od innych systemów rpg. |
_________________ Dobrze być Złym |
|
|
|
|
Ysengrinn
Alan Tudyk Droid
Dołączył: 11 Maj 2003 Skąd: дикая охота Status: offline
Grupy: AntyWiP Tajna Loża Knujów WOM
|
Wysłany: 31-08-2010, 15:02
|
|
|
... Jesteście bliźniakami, czy urodziny tego samego dnia macie zupełnie przypadkiem? |
_________________ I can survive in the vacuum of Space
|
|
|
|
|
tilk
Dołączył: 24 Lip 2003 Status: offline
Grupy: Alijenoty
|
Wysłany: 31-08-2010, 15:34
|
|
|
Zbieżność IP, wersji przeglądarki, a nawet czasu rejestracji i aktywności też są przypadkowe?
Proszę zaprzestać używania drugiego konta i wprowadzania użytkowników w błąd. |
|
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 31-08-2010, 19:07
|
|
|
1) Przedział 1000 - 2000 znaków nie jest jakiś tak strasznie przesadzony. Odpowiada mniej - więcej długości opisów potworów w np. Monster Manualach do Dungeons and Dragons czy w Bestiariuszu starego świata.
2) Gość wskazał na okres, o jakim mówi: 10-15 lat temu. Czyli era storytellingu. Sztandarowe gry z tych czasów: Legenda 5 Kręgów, 7th Sea, Daeadlands i jego klony, pierwsze Exalted, Fading Suns, Earthdawn, druga edycja World of Darkness. |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
Arioch
Dołączył: 01 Lip 2006 Status: offline
|
Wysłany: 01-09-2010, 14:10
|
|
|
- Spoiler: pokaż / ukryj
- (\__/)
(='.'=) Do skasowania.
(")_(") |
Ostatnio zmieniony przez Arioch dnia 10-01-2011, 02:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Pan Zło
Nikczemny
Dołączył: 24 Sie 2010 Skąd: Epicentrum Status: offline
|
Wysłany: 03-09-2010, 13:14
|
|
|
1 Najmocniej wszystkich PRZEPRASZAM za to że chciałem trochę was oszukać
2 Założyłem dwa konta żeby jedno było do rekrutacji potencjalnych rysowników a drugie do ogólnych rozmów na temat gry, no cóż nie udało się
A teraz przejdźmy do ogólnego przedstawienia systemu
Mechanika-
PA- Opiera się na punktach akcji, każdy z graczy ma określoną ilość i może za nie wykupywać akcje np. ubrojenie, atak, unik czy skok przez okno i chwycenie sie za balustradę kosztują określoną ilość punktów. Przeciętna ilość tych punktów na początku waha się od 3-5, na na bardziej epickich poziomach sięga nawet 10.
Poziomy- nie ma, każdą statystykę można rozwijać oddzielnie. Podział na klasy istniej acz jest ona bardziej umowny i można w pewnym zakresie wykupywać zdolności z innych klas.
Klasa jest to tylko pakiet konkretnych zdolności, nie narzuca ona żadnych ograniczeń na gracza.
Kości- podstawowymi kośćmi jest k3 i k6. Do rzutów na umiejętności(zdecydowana większość rzutów) używa się 2k6.
Walka społeczna- też występuje w tym systemie, acz możesz mieć premię +200(mały offtop premia +10 to jedna z najwyższych premii. nie w grze premii +200) do negocjcaji czy blefu a nie zanegujesz logicznego argumentu. Więc kośmi się rzuca wtedy gdy istnieje podejżenie.
Absurdy liczbowe- w tym systemie jest nie wiele liczb dwucyfowych, w przeciwieństwie do D&D gdzie w pewnym momencie liczy się pd w dziesiątkach tysięcy(kolejny offtop 5PD w NOX to dużo). Statystki potwórów które powinny mieć statystki liczone w setkach po prostu ich nie mają, nawet najsilniejsza drużyna postacie nie ma najmniejszych szans z krakenem, lewiatanem czy smokiem(no chyba że maja ze sobą sporą armię).
Psychologia postaci- gracz na start otrzymuje jedną cechę charakteru oraz opisuje swój kodeks moralny wobec którego postępuje. Elementy kodeksu nie muszą być pozytywne.
Za postępowanie zgodnie ze swoim charakterem i kodeksem moralnym można zyskać znacznie wiecej PD niż za proste zabijanie potworów.
Walka- powszechnie znany system rundowy, acz jest nieco bardziej rozbudowany i daje sporo swobody dla gracza. Jednej turze może one używać PA(odnawiają się co rundę) np. inicjując same uniki i bloki(parowanie) a następnej szarżować na "kamikaze" w ogóle się nie broniąc tylko atakując.
Magia- wygląda zupełnie inaczej niż w innych systemach. Mag(np. Necros, Piros lub Dracos) ma jeden czar, i zwykle rozwija ten jeden czar do końca swojego życia. Magia jest bronią, nie ma czarów w stylu "Wykrycie sekretnych drzwi" czy "Otwieranie zamków".
Absurdalna ilość ras- jak już wspominałem każde inteligente stworzenie jest potencjalną rasą do gry. Więc żeby utrzymać mniej więcej podobny poziom rozgrywki i żeby potwory z równych nacji i część świata nie wlaczyły u swego boku(nie to żeby to nie było zabronione tylko klimatyczne) są podzielone na "scenerie" pakiety zawierające od czterech do ośmiu ras. Coś takie istnieje już w D&d tylko że ten system jest skomplikowany i daje postacie którymi nie da grać. |
_________________ Czyń zło dla dobra świata |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików Możesz ściągać załączniki
|
Dodaj temat do Ulubionych
|
|
|
|