Ogłoszenie |
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.
|
Forgotten Realms - komentarze. |
Która postać powinna dostać pokojowego Nobla? |
Altruista - za głoszenie ideałów zjednoczonego świata i rozwiązanie problemów dla pokoju (np. sprawa Mishtan). |
|
10% |
[ 4 ] |
Caladan - za wkład w rozwój technologii, handlu, nauk ekonomicznych oraz dialogu między nacjami (tzw. sojusz caladański). |
|
8% |
[ 3 ] |
Costly - jest czarny i jest rzecznikiem pokoju. |
|
48% |
[ 18 ] |
Daerian - za gloszenie ideałów zjednoczonego Faerunu i pracę nad zapewnieniem pokoju. |
|
10% |
[ 4 ] |
Velg - za pracę nad pokojowym zjednoczeniem Faerunu (sprawa Nimbralu) i zakończenie udziału Bractwa w wojnie. |
|
10% |
[ 4 ] |
Lazarus - za pracę na rzecz wolnej Halruy i godności Halruańczyków. |
|
10% |
[ 4 ] |
|
Głosowań: 37 |
Wszystkich Głosów: 37 |
|
|
|
Wersja do druku |
Altruista -Usunięty-
Gość
|
Wysłany: 28-12-2009, 20:42
|
|
|
Cost nie zapominaj jeszcze o tajnej broni Patriarchy czyli "Krwiożerczych króliczkach" i Skorumpowanym Orle - on może być rzecznikiem pokoju. |
Ostatnio zmieniony przez dnia 28-12-2009, 20:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Costly 
Maleficus Maximus

Dołączył: 25 Lis 2008 Status: offline
Grupy: Melior Absque Chrisma
|
Wysłany: 28-12-2009, 20:42
|
|
|
Skorumpowany Orzeł nie jest słodki. |
_________________ All in the golden afternoon
Full leisurely we glide... |
|
|
|
 |
Caladan 
Chaos is Behind you

Dołączył: 04 Lut 2007 Skąd: Gdynia Smocza Góra Status: offline
Grupy: Melior Absque Chrisma Omertà Syndykat WOM
|
Wysłany: 28-12-2009, 21:20
|
|
|
Tyle w temacie:
Sildëyuir is a demiplane of finite size that is conterminous with the Yuirwood in Faerûn, perhaps two to three hundred miles from end to end. It is the home of the reclusive star, or mithral, elves, who constructed the realm nearly two thousand years ago.
P.S Przy okazji nie zapomnijcie o łosiach super ktosiach. |
|
|
|
|
 |
Daerian 
Wędrowiec Astralny

Dołączył: 25 Lut 2004 Skąd: Przestrzeń Astralna (Warszawa) Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 28-12-2009, 21:30
|
|
|
Tak, wiemy co to jest Sildëyuir. Ale co to wnosi do tematu? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Sylar 
Poszukujący Prawdy

Dołączył: 11 Lis 2009 Status: offline
|
Wysłany: 29-12-2009, 00:56
|
|
|
Nie wypada mi nic innego jak dostosować się do reszty:
Sojusz Centralnego Faerun:
I. Wybrzeże Smoka:
1. Piechota:
- 18k Lekkiej Piechoty
- 10k Najemników
- 3k Kuszników
- 1k Łuczników
Ciężka Piechota:
- 4k Gwardii Imperialnej
- 3k Zakonu Rycerskiego
- 3k Hoplitów
2. Kawaleria:
- 3k Lekka Kawaleria
- 3k Konnych Łuczników
Ciężka Jazda:
- 3k Zakonu Rycerskiego
- 2k Paladynów
3.Magia:
- 21 Magów
- 28 Kapłanów
4.Jednostki Specjalne:
- 2k Asasynów (jednostki dywersyjne)
Łączne siły ziem Północnych: 55k
II. Centrum Sojuszu (Shinig/Giant's Plain):
1. Piechota:
- 5k Lekkiej Piechoty
- 3k Łuczników
- 2k Kuszników
Ciężka Piechota:
- 2k Gwardii Krajowej
- 2k Legionu Ziemskiego
2. Kawaleria:
- 2k Lekka Kawaleria
- 1k Konnych Kuszników
Ciężka Jazda:
- 2k Czempionów
- 1k Paladynów
3.Magia:
- 14 Magów
- 22 Kapłanów
Łączne siły ziem Centralnych: 20k
III. Sespech:
1. Piechota:
- 19k Lekkiej Piechoty
- 5k Najemników
- 2k Łuczników
- 2k Kuszników
Ciężka Piechota:
- 2k Gwardii Królewskiej
- 2k Zakonu Rycerskiego
- 2k Hoplitów.
2. Kawaleria:
- 6k Lekka Kawaleria
- 5k Konnych Łuczników
Ciężka Jazda:
- 3k Zakonu Rycerskiego
- 1k Paladynów
3.Magia:
- 26 Magów
- 28 Kapłanów
4.Jednostki Specjalne:
- 0.5k Asasynów i zwiadowców
Łączne siły ziem Południowych: 48.5kk
Łączne siły Sojuszu Centralnego Faerun: 123.5k
Do sił elitarnych należą wszelkiego rodzaju gwardie, wszyscy paladyni, czempioni, hoplici, rycerze, etc. Reszta to średnio wyszkolone wojsko zawodowe (25-35% normalnych oddziałów) oraz naboru (ochotnicy/niewolnicy/przestępcy/itp.). W zależności od regionu, w razie potrzeby ogłosić też mogę pospolite ruszenie, co utrudni przemarsz przez większe miejscowości.
(I niech mi ktoś powie, że powinienem był uczestniczyć w rozmowach dyplomatycznych ;p ) |
Ostatnio zmieniony przez Sylar dnia 29-12-2009, 15:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Velg 

Dołączył: 05 Paź 2008 Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 29-12-2009, 02:09
|
|
|
Ekhm, ja wiem, że co za mało, to niezdrowo... Ale (na Smoczym Wybrzeżu) bez najemników i bez pospolitego ruszenia pospolitego ruszenia widzę u Ciebie 6,25% populacji pod bronią. Co więcej - w formacji regularnych, acz przeciętnych. Podobnie jest w Sespech. Nie za dużo tego...? Taką liczebność rozumiałbym, ale przy powołaniu pospolitego ruszenia z całego sojuszu...
Bo 69,3k wojsk regularnych to ma Thay. Czyli ziemia z ponad sześciokrotnie większą populacją ma niewiele więcej regularnych formacji wojskowyc. Oczywiście, Thay to pod wieloma względami kosmos (ciężko znaleźć ziemię z tak dużą populacją potwornych humanoidów czy większą magokrację)... Ale bardziej ludzkie przykłady też nie świadczą na Twą korzyść - taki Agralond z 1270k populacji gromadzi około 30.000 wojska, w tym 15% kawalerii. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bezimienny 
Najmniejszy pomiot chaosu

Dołączył: 05 Sty 2005 Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych. Status: offline
|
Wysłany: 29-12-2009, 09:26
|
|
|
Większy widzę problem w Sespech - tam jest coś koło 10% populacji pod bronią - w tym jakieś 4% populacji to kawaleria - u mnie 4% to cała siła wojskowa Tethyru (i to Tethyru właściwego - z Amnu tylko 2%). Najwięcej (5% populacji) pobrałem z Calimshanu, ale tylko i wyłącznie dlatego, że jest to kraj wręcz absurdalnie bogaty, a poza tym cały 1% z tych 5-ciu stanowią niewolnicy.
...więcej komentarzy dam, jeśli po dojeździe znajdę jakiś net.
...ale widzę, że mogę powoływać znacznie większe siły - co mnie cieszy (bo przy takich szalonych limitach mobilizacyjnych mogę z Calimshanu wystawić jeszcze 300 tys, a z Tethyru 400 tys wojska) |
_________________ We are rock stars in a freak show
loaded with steel.
We are riders, the fighters,
the renegades on wheels.
The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense. |
|
|
|
 |
Altruista -Usunięty-
Gość
|
Wysłany: 29-12-2009, 14:38
|
|
|
Coś czuje, że spisywanie armii jeszcze jakiś czas potrwa. |
|
|
|
|
 |
Sylar 
Poszukujący Prawdy

Dołączył: 11 Lis 2009 Status: offline
|
Wysłany: 29-12-2009, 15:40
|
|
|
No może faktycznie "troszkę" mnie poniosło ;)
Velg napisał/a: | Bo 69,3k wojsk regularnych to ma Thay. |
To będzie ok. 2,1% populacji (jeżeli mówimy o samych ludziach)
A ok. 3,3% odejmując magów (czyli co trzeci obywatel z tego co pamiętam)
To tyczy się jednak wyłącznie ludzi, a armię Thay'u to pewnie głównie orki.
Tak więc:
Daerian napisał/a: | 30k elitarna piechota ludzka
90k mobilizacja (30k łuczników, 20k muszkieterów, 40k piechoty) |
120k wojsk ludzkich z Thay to 3.8% populacji.
Czyli 5.7% populacji (znów ujmując magów).
(Ah i interesują mnie ci muszkieterowie. Znaczy się, że z bronią palną?)
Starałem się więc dostosować.
Wybrzeże Smoka:
~48k (5.7%)
Shining/Gigant's Plain:
~23k (5.7%)
Sespech:
~51k (5.7%)
Przyznam się też szczerze, że mocno irytuje mnie uczestnictwo sił Przymierza Lordów (wrogich Thay, Calimsha, Shadovar, Zehnterianom), wysyłających wszystkie swe wojska by pomóc "wrogim" siłom w walce przeciwko niewiadomemu.
Z tych ziem ciągnięcie 55.5k (3.7%) wojska.
Zbieranie wojsk z Dolin 6-7k (2,9-3,3%) też mnie nie cieszy (nie widziałem żeby były zaznaczone jako wasze siły).
Daerian napisał/a: | 100k klonów
50k szkieletów |
Ze swojej strony zaznaczę, że każdy klon ma połowę mocy, przez co ich zdolność bojowa powinna być zredukowana o co najmniej jedną trzecią.
Powoływanie tak licznej armii szkieletów mnie tam trochę dziwi. O ile wiem, szkielety przywołuje się na czas, a tworzenie prawdziwych nieumarłych jest chyba trochę bardziej wymagające. Choć się nie znam aż tak dobrze na tym.
Velg napisał/a: | taki Agralond z 1270k populacji gromadzi około 30.000 wojska, w tym 15% kawalerii. |
To będzie ok. 2,3% populacji. Podczas mobilizacji uciągnie chyba 2x większą armię?
Bezimienny napisał/a: | Najwięcej (5% populacji) pobrałem z Calimshanu, ale tylko i wyłącznie dlatego, że jest to kraj wręcz absurdalnie bogaty, a poza tym cały 1% z tych 5-ciu stanowią niewolnicy. |
Też starałem się gospodarczo wzmocnić swój sojusz. Dlatego właśnie na własną skalę organizuję sporą mobilizację. Sojusz handluje też niewolnikami co nie uwzględniłem odpowiednio, mój błąd.
Ogólnie to przyznaje się do "lekkiego" przeszacowania sił. Zaraz nałożę korektę, ukrócę je o 15~20k i zaznaczę wcielenie niewolników i innych wyrzutków. ;p
Jak ukrócę swoje siły o 1/6 to chyba będzie to już znośne? |
|
|
|
|
 |
Ichi-chan 
Ićsprite!

Dołączyła: 29 Wrz 2009 Skąd: nie chcesz wiedzieć... Status: offline
Grupy: Melior Absque Chrisma
|
|
|
|
 |
Sasayaki 
Dżabbersmok

Dołączyła: 22 Maj 2009 Status: offline
Grupy: Melior Absque Chrisma WOM
|
Wysłany: 29-12-2009, 16:03
|
|
|
Oto co się dzieje, jak dać siostrze farby pod choinkę, a ona cierpi na spadek weny... |
_________________ Gdy w czarsmutśleniu cichym stał,
Płomiennooki Dżabbersmok
Zagrzmudnił pośród srożnych skał,
Sapgulcząc poprzez mrok!
 |
|
|
|
 |
Altruista -Usunięty-
Gość
|
Wysłany: 29-12-2009, 16:09
|
|
|
Ichi-chan napisał/a: | http://img693.imageshack.us/img693/7859/img079.jpg
Jako kronikarz MAC'u (i to nawet nieźle opłacanym...) uwieczniłam potęgę i chwałę naszej armii... KAPITANA RÓŻYCZKĘ!!! |
O w mordę... Wrogowie Drżyjcie! |
|
|
|
|
 |
Serika 

Dołączyła: 22 Sie 2002 Skąd: Warszawa Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów WIP
|
Wysłany: 29-12-2009, 16:38
|
|
|
Jestem głęboko przekonana, że armia poringów sobie z nim poradzi :P |
_________________
 |
|
|
|
 |
kic 
Nieporozumienie.

Dołączył: 13 Gru 2007 Skąd: Otchłań Nicości Status: offline
Grupy: Melior Absque Chrisma
|
Wysłany: 29-12-2009, 16:50
|
|
|
A zdziwiłabyś się. Serika, widzisz ten blask waleczności w jego oku? To nie są zabawki. To są Pony! I to w dodatku dowódca różowego oddziału. Są jeszcze inne (Costly o nich wspominał), a i nie zapominaj też o Black Pony! |
|
|
|
|
 |
kic 
Nieporozumienie.

Dołączył: 13 Gru 2007 Skąd: Otchłań Nicości Status: offline
Grupy: Melior Absque Chrisma
|
Wysłany: 01-01-2010, 23:29
|
|
|
I Mulhoradn:
1. Piechota:
- 10k Czeladzi Obozowej.
- 58k Zbrojnych
- 12k Halabardników.
- 5k Pikinierów.
- 15k Dzirytów.
- 99,5k Strzelców (w tym:)
a) 51k Łuczników.
b) 48.5k Kuszników.
- 4k Lekkiej Piechoty z Podziemnego Imaskaru.
2. Kawaleria:
- 25k Lekkiej Kawalerii.
- 9k Ciężkiej Kawalerii (w tym:)
a) 7k Katafraktów.
b) 2k Klibanariuszy.
c) 0,5k Uzbrojonych Rydwanów.
- 10.5k Konnych Łuczników.
3. Magia:
- 4 Arcymagów Imaskaru Podziemnego.
- 70 Magów z Imaskaru Podziemnego.
- 33 Magów Mulhorandzkich.
- 7 Arcymagów Mulhorandzkich.
- 22 Kapłanów (nawróconych)
4. Jednostki Specjalne:
- 3,5k Jeźdźców Wielbłądów.
- 2.5k Wielbłądzich Łuczników.
- 2k Wielbłądzich Gunerów.
- 300 Słoni Uzbrojonych.
- 50 Słonia Artyleria (wyrzutnie pocisków na grzbietach)
- 250 Słoni Łucznicy.
- 2 Gnomie Działa.
- 1 Kareta Maszynowa.
- 4 Onager.
- 4 Działa p.-Smocze.
Łączne siły Mulhorandu: 257.2k
II. Sempharu i Murghom:
1. Piechota:
- 26k Nomadów.
- 10k Halabardników.
- 5k Pikinierów.
-5k Włóczników.
- 28.5k Strzelców (w tym:)
a) 25k Łuczników.
b) 3.5k Kuszników.
2. Kawaleria:
- 25k Lekkiej Jazdy.
- 20k Konnych Łuczników.
- 9k Ciężka Jazda (w tym:)
a) 8k Katafraktów.
b) 1k Klibanariuszy.
3. Magia:
- 50 Magów.
-13 Kapłanów (nawróconych)
4. Jednostki Specjalne:
- 40 Słoni Bojowych.
- 35 Słoni Uzbrojonych.
- 20 Słoni Łucznicy.
- 5k Wielbłądzich Jeźdźców.
- 1k Scorpionfolk.
- 15 Androsphinx.
- 18 Criosphinx.
- 16 Gynosphinx.
- 8 Hieracosphinx
- 2k Wyvernych Jeźdźców.
- 200 Perytonsów.
- 100 Chimer.
Łączne siły Sempharu i Murghom: 135.5k
III. Unther:
1.Piechota:
- 45k Zbrojnych
- 10k Halabardników.
- 5k Pikinierów.
- 5k Włóczników.
- 10k Milicji Untherskiej.
- 30k Ciężkiej Piechoty (w tym:)
a) 15k Gwardia Imperialna.
b) 15k Hoplitów.
- 50k Strzelców (w tym:)
a) 30k Łuczników.
b) 20k Kuszników.
- 5k Kondotierów ręcznych.
2. Kawaleria:
- 20k Huzarów.
- 15k Ciężkiej Kawalerii (w tym:)
a) 10k Hetajrów.
b) 5k Katafraktów.
- 15k Konnych Łuczników.
3. Magia:
- 17 Magów Północy.
- 10 Magów Kultu Smoka.
- 30 Magów Untheru.
- 24 Kapłanów (nawróconych).
4. Jednostki specjalne:
- 33 Kul Zguby.
- 1.5k Gnomich Inżynierów.
- 10 Machin Wojennych Gnomów.
- 6 Dział p.-Smoczych.
- 7 Prymitywnych Kartaczownic.
- 15 Gnomich Statków Powietrznych.
- 2 Gnomie Działa.
- 6 Onager.
- 34 Dracolichy.
- 13 Smoków Cienia.
Łączne siły Unther: 212.5k
IV. Chessenta:
1.Piechota:
- 25k Zbrojnych.
- 10k Halabardników.
- 5k Pikinierów.
- 37k Ciężkiej Piechoty (w tym:)
a) 12k Hoplitów.
b) 25k Gwardii Narodowej.
- 26k Łuczników.
2. Kawaleria:
- 20k Lekkiej Kawalerii.
- 45k Najemników (Lekka Jazda)
- 15k Konnych Łuczników.
- 15k Ciężkiej Kawalerii (w tym:)
a) 10k Katafraktów.
b) 5k Hetajrów.
3. Magia:
- 27 Kapłanów (nawróceni)
- 28 Magów.
Łączne siły Chessenti: 198k
V. Chondath:
1.Piechota:
- 35k Lekkiej Piechoty.
- 10k Halabardników.
- 5k Pikinierów.
- 10k Ciężkiej Piechoty (w tym:)
a) 7k Legionistów.
b) 3k Elitarnej Gwardii.
- 15k Łuczników.
2. Kawaleria:
- 14k Lekkiej Kawalerii.
- 7k Konnych Łuczników.
3. Magowie:
- 22 Kapłanów (nawróceni)
- 12 Magów.
4. Jednostki Specjalne:
- 16 Obserwatorów.
Łączny siły Chondath: 96k
VI. Samarach:
1.Piechota:
- 3k Zbrojnych.
- 1k Halabardników.
- 4k Ciężkiej Piechoty (w tym:)
a) 4k Legionistów.
b) 2k Hoplitów.
- 2k Łuczników.
- 1k Kuszników.
2. Kawaleria:
- 2k Lekkiej Jazdy.
- 2k Konnych Łuczników.
- 1k Ciężkiej Kawalerii (w tym:)
a) 1k Katafraktów.
3. Magia:
- 16 Magów.
- 14 Kapłanów (nawróconych)
Łączne siły Samarach to: 16k
Łączne siły ziem opanowanych przez MAC: 915.2k.
VII. Turmish:
1. Piechota:
- 20k Zbrojnych.
- 5k Halabardników.
- 2k Pikinierów
- 20k Ciężkiej Piechoty (w tym:)
a) 10k Hoplitów.
b) 10k Gwardii Pretoriańskiej.
- 15k Strzelców (w tym:)
a) 5k Łuczników.
b) 10k Kuszników.
2. Kawaleria:
- 12k Lekkiej Kawalerii.
- 7k Ciężkiej Kawalerii (w tym:)
a) 3k Katafrakty.
b) 2k Uzbrojonych Rydwanów.
b) 2k Hetajrów.
- 1k Konnych Kuszników.
3. Magia:
- 22 Magów.
- 19 Kapłanów (nawróconych)
Łączne siły Turmish to: 83k
Podczas pokoju siły wszystkich krain są zredukowane do ok. 20-25% (armia zawodowa i jednostki specjalne).
Opisane wyżej oddziały stanowią cała moc militarną krain, z gotowością do wymarszu. Kiedy dojdzie do starć na naszych ziemiach spodziewać się można oporu w postaci pospolitego ruszenia. Wszystkie ciężkozbrojne oddziały należą do elitarnych, doskonale wyćwiczonych oddziałów. Dlatego też ich wartość bojowa jest bardzo wysoka.
Murghom i Sempthar słyną z zamiłowania do wierzchowców, stąd też ich główne siły oparte są na jeździe. Przeważają tam lekka jazda, ale Sempthar słynie też z zamiłowania do zawodów jeździeckich. Stąd też ich wierzchowce są wytrwalsze niż przeciętne, a ich ciężka jazda należy do najlepszej w Realmie.
Wyverni jeźdźcy to specjalne siły wojskowe Sempharu i po części Murghomu. Stworzenia zostały schwytane w tamtejszych górach (Godswotch / Raurun Alta / Copper / Spiderhaunt / Khpoet-Dag).
Oddziały słoni nie są niczym nadzwyczajnym. Ich ilość też nie jest wygórowana. Te stworzenia często zostały wykorzystywane w historii (naszej), co też nie szkodzi by przenieść je do FR. Ich potencjał polega na rozbijaniu zwartych szeregów piechoty i powstrzymywania flankowych ataków kawalerii. Normalny słoń bojowy nosi ok. 4 osób. Słonie z łucznikami przewozi do 7, z czego 6 strzelców.
Słonia artyleria to specyficzny sposób wykorzystania siły tych zwierząt. Na ich grzbietach zamontowane są wyrzutnie pocisków, coś na wzór katapult. Poza tym ich uzbrojenie jest nieco lżejsze niż ich uzbrojonych towarzyszy. Słonia dojeżdżają 3 osoby.
Onager to maszyny wymyślone przez gnomich inżynierów. Jest to broń wzorowana na wyrzutnia miotająca pociskami kamiennymi. Coś na wzór katapulty.
Prymitywna Kartaczownica, czyli gnomej konstrukcji broń strzelecka wystrzeliwująca wiele pocisków na raz.
Dziryty to jednostki piechoty wyposażone w dziryty, czyli krótka bronie drzewcowe z wąskim grotem (coś na wzór włóczni).
Katafrakci, czyli ciężka jazda wyspecjalizowana do walki z piechotą i rozbijania formacji. Konie wyposażone w osłonę w postaci kolczugi lub zbroi łuskowej. Uzbrojone w długie włócznie, łuki oraz miecze należą do elitarnych oddziałów każdego kraju.
Klibanariusze, to kolejna elitarna jazda szlachecka. Te ciężko uzbrojone siły wykorzystuję się głównie do frontowego natarcia na przeciwnika, rozbijania jego formacji i wprowadzania chaosu wśród wrogich sił.
Hetajrowie, czyli ciężka kawaleria wyspecjalizowana do walki z wrogą jazdą. Uzbrojeni w ciężki pancerz i w specjalną, długą włócznie (od 3,5m do 4,5m) są doskonałymi oddziałami do odpierania wrogich jeźdźców.
Scorpionfolk, czyli istoty które wdały się w konszachty z M&S. Dzięki temu udało się im uzyskać ich przychylność i poprosić o wsparcie w razie potrzeby. W ten o to sposób te groźne skorpiony o humanoidalnych kształtach wesprą nas podczas walk. Te istoty są bardzo niebezpieczne i zabójcze. Nie ma wiele osób które stawić by im mogły czoła w walce.
Sphinx, czyli enigmatyczne i potężne stwory. Przyczyny ich wsparcia zależy od danego typu Sphinx. I tak te dobre przyłączyły się, chętne zwalczać zło Shadovarów, te neutralne poszukują równowagi, a nie ma nic gorszego, niż kontynentalna wojna, a te złe poszukują szansy na odebraniu kilkuset istnień. Pomoc tych ostatnich jest bardzo chwiejna i wątpliwa, ale na szczęście należą do najsłabszych w swojej rasie (choć i tak są niesamowicie potężne).
Perytonsów, czyli istoty pół jelenie, pół ptaki. Istoty niesamowicie brutalne i potężne. Są to istoty rzadko spotykane, żyjące w górach.
Chimery, czyli istoty o trzech głowach (smocza, kozia, lwia). Brutalne i silne. Okiełznane przez pustelników i zmuszone do posłuszeństwa. W skrócie maszynki do zabijania.
Kondotierzy ręczni, czyli oddział zaopatrzony w bardzo prowizoryczny "miotacz ognia" i to nie zwykłego ognia, ale specjalnego, gnomiego ognia.
Najemnicy, czyli siły zebrane z całego Faeruny, łakome na zyski (wsparcie ekonomiczne Turmish, MACu i ziem uległych MACu). Zaopatrzone w odpowiedni osprzęt i wierzchowców (Chesenta, Sespech). Zgromadzone w Chesenti i gotowe do wymarszu.
Wielbłądzi Gunerzy, to specjalna jednostka strzelców wyposażonych w prowizoryczną broń palną opatentowaną przez gnomich myślicieli.
Siły MAC:
1. Piechota:
- 50k Zbrojnych.
- 15k Halabardników.
- 10k Pikinierów.
- 50k Ciężkiej Piechoty (w tym:)
a) 30k Hoplitów.
b) 20k Rycerzy.
- 100k Strzelców (w tym:)
a) 80k Doborowych Łuczników.
b) 20k Elitarnych Kuszników.
2. Kawaleria:
- 30k Huzarów.
- 15k Katafrakty.
- 10k Klibanariusze.
- 20k Konnych Kuszników.
3. Magia:
- 25k Magów.
-30k Kapłanów.
Łącznie siły MAC: 355k
Główne siły Bractwa znajdują się wraz z Kościołem Praworządności obecnie stacjonującym nad Unthalass, a jego armia liczy 125k.
Galean (Armia Południa):
Obecnie do Durpar wędruję 115k wojsk MACu pod dowództwem Galeana. Składają się one z:
30k Zbrojnych, 5k Halabardników, 5k Pikinierów, 10k Hoplitów, 30k Łuczników, 5k Kuszników, 15k Huzarów, 5k Konnych Kuszników, 5k Magów, 5k Kapłanów.
Kitkara:
Prowadzi drugą brygadę wędrującą na Durpar. Siły jej liczą 80k i składają się ze zjednoczonych wojsk Mulhorandu, Murghomu oraz Sempharu:
Mulhorand: 20k Zbrojnych, 5k Dzirytów, 5k Pikinierów, 15k Łuczników, 5k Kuszników.
Murghom i Semphar: 25k Lekkiej Jazdy, 10k Konnych Łuczników.
10 Dracolichy, 3 Smoki Cienia.
Ryuzaki:
Zabezpiecza północną granicę Mulhorandu (SWW od Ganathwood), mając bezpośredni kontakt z miastami: Sultim, Rauthil, Murghyr. Siły Ryuzakiego to 47.5k w skład których wchodzą:
10k Zbrojnych, 5k Halabardników, 5k Hoplitów, 10k Łuczników, 10k Huzarów, 2.5k Magów, 5k Kapłanów.
W jego stronę wędrują wspólne siły Sembhi i Murghomu (poza jazdą wspierającą Kitkarę).
Norrc (Armia Zachodu):
Obecnie Norrc znajduję się w Arrabar wraz z armią w pełni gotową do działania. Siły Norrca liczą 67.5k, wśród nich znajdują się:
10k Zbrojnych, 5k Halabardników, 5k Pikinierów, 5k Hoplitów, 20k Łuczników, 5k Kuszników, 5k Huzarów, 5k Konnych Kuszników, 2.5k Magów, 5k Kapłanów. |
_________________ "Zaczynałem jako zwykły zegarmistrz, ale zawsze pragnąłem osiągnąć coś więcej." - Lin Thorvald
Melior Absque Chrisma
Pierwszy Epizod MACu |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików Możesz ściągać załączniki
|
Dodaj temat do Ulubionych
|
|
|
|