FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  Galeria AvatarówGaleria Avatarów  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.

Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 94, 95, 96 ... 138, 139, 140  Następny
  Forgotten Realms - komentarze.

Która postać powinna dostać pokojowego Nobla?
Altruista - za głoszenie ideałów zjednoczonego świata i rozwiązanie problemów dla pokoju (np. sprawa Mishtan).
10%
 10%  [ 4 ]
Caladan - za wkład w rozwój technologii, handlu, nauk ekonomicznych oraz dialogu między nacjami (tzw. sojusz caladański).
8%
 8%  [ 3 ]
Costly - jest czarny i jest rzecznikiem pokoju.
48%
 48%  [ 18 ]
Daerian - za gloszenie ideałów zjednoczonego Faerunu i pracę nad zapewnieniem pokoju.
10%
 10%  [ 4 ]
Velg - za pracę nad pokojowym zjednoczeniem Faerunu (sprawa Nimbralu) i zakończenie udziału Bractwa w wojnie.
10%
 10%  [ 4 ]
Lazarus - za pracę na rzecz wolnej Halruy i godności Halruańczyków.
10%
 10%  [ 4 ]
Głosowań: 37
Wszystkich Głosów: 37

Wersja do druku
Bezimienny Płeć:Mężczyzna
Najmniejszy pomiot chaosu


Dołączył: 05 Sty 2005
Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych.
Status: offline
PostWysłany: 02-01-2010, 02:15   

Resztę uwag (a mam ich bardzo dużo - ciekawi mnie na przykład ilość i pochodzenie potworów, oraz poziom zaawansowania nadal w większości używających brązu armii Untheru i Mulhorandu) dam po dojeździe do domu - czyli pewnie jakoś dobrze po południu. Na razie skomentuję tylko najbardziej rzucający się w oczy element:
kic napisał/a:
3. Magia:
- 25k Magów.
-30k Kapłanów.
To oczywiście żart, prawda? Na dodatek kiepski... Dodaliście chyba tak o dwa zera za dużo.

_________________
We are rock stars in a freak show
loaded with steel.
We are riders, the fighters,
the renegades on wheels.

The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense.
Przejdź na dół Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kic Płeć:Mężczyzna
Nieporozumienie.


Dołączył: 13 Gru 2007
Skąd: Otchłań Nicości
Status: offline

Grupy:
Melior Absque Chrisma
PostWysłany: 02-01-2010, 02:47   

Bezimienny napisał/a:
To oczywiście żart, prawda? Na dodatek kiepski... Dodaliście chyba tak o dwa zera za dużo.

Były co do tego wątpliwości. Zważywszy, że w FR armie miały nielicznych magów i dość potężnych zarazem. Jednak górę wzięła struktura Bractwa. MAC jest przecież organizacją głównie magiczną. Mnogość kapłanów to podstawa, a magowie to tylko inny odłam sztuk magicznych. Trzeba też podkreślić, że prawie cały personel kościoła jest złożony z magów i kapłanów. Do tego naszym podstawowym wsparciem każdej armii jest spory odsetek osób umagicznionych.
Biorąc pod uwagę powyższe fakty, stwierdziliśmy, że taka ilość magów (z czego ok. 3/5 z nich jest w samym kościele) jest realna jak najbardziej realna jak na nasze możliwości.

_________________
"Zaczynałem jako zwykły zegarmistrz, ale zawsze pragnąłem osiągnąć coś więcej." - Lin Thorvald


Melior Absque Chrisma
Pierwszy Epizod MACu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Odwiedź galerię autora
Bezimienny Płeć:Mężczyzna
Najmniejszy pomiot chaosu


Dołączył: 05 Sty 2005
Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych.
Status: offline
PostWysłany: 02-01-2010, 11:01   

Biorąc pod uwagę, że ta grupa magów i kapłanów ma większą siłę bojową niż cała reszta armii Bractwa (wliczając w to stowarzyszonego Sylara, a nawet Espadron Karela) nie pozostaje mi nic innego jak to poważnie oprotestować.
Dodatkowo, widząc że normą stało się użycie 5% populacji jako podstawy do obliczania armii (i widząc wyciągnięte z kapelusza monstra, których istnienie nie było poparte żadnymi wcześniejszymi postami) będę musiał zmodyfikować swoje armie odpowiednio.

PS: skąd kapłani bractwa ciągną swoje moce? kic w Faerunie bogiem nie jest, w tym świecie nie istnieją również kapłani czerpiący swą magię z idei.
...z czego zresztą wynika, że cała popierająca was ludność zalicza się do kategorii False lub Faithless - co w Faerunie ma bardzo nieciekawe konsekwencje.

_________________
We are rock stars in a freak show
loaded with steel.
We are riders, the fighters,
the renegades on wheels.

The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense.
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Costly Płeć:Mężczyzna
Maleficus Maximus


Dołączył: 25 Lis 2008
Status: offline

Grupy:
Melior Absque Chrisma
PostWysłany: 02-01-2010, 11:39   

Bezimienny napisał/a:
Biorąc pod uwagę, że ta grupa magów i kapłanów ma większą siłę bojową niż cała reszta armii Bractwa (wliczając w to stowarzyszonego Sylara, a nawet Espadron Karela)


The Hell? Wesołe standardy. To wyjaśnia pewność siebie Velga odnośnie potęgi Thay. Absurdalność rozgrywki rośnie ;p

Bezimienny napisał/a:
PS: skąd kapłani bractwa ciągną swoje moce? kic w Faerunie bogiem nie jest, w tym świecie nie istnieją również kapłani czerpiący swą magię z idei.


To są nasi Kapłani, a nie Faerunowi.

_________________
All in the golden afternoon
Full leisurely we glide...
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Caladan Płeć:Mężczyzna
Chaos is Behind you


Dołączył: 04 Lut 2007
Skąd: Gdynia Smocza Góra
Status: offline

Grupy:
Melior Absque Chrisma
Omertà
Syndykat
WOM
PostWysłany: 02-01-2010, 12:05   

Jedynie powiem, że włączenie Maztican(zniewolenie ich) jest doprawdy przedziwne. Dla wiadomości te istoty są na naszych terenach.


P.S Jakoś nikomu nie przeszkadzało przybycie Daeriana z przyszłości, a to jest dalekie od praktyk stosowanych w Faerunie, albo system korzystania energii przez Caladanistów. Pewnie moc kapłanów Macantowych działa na innej zasadzie niż zwykła. Pewnie ktos bardziej zaznajomiony tym dokładniej wyjasniłby może prces:)

P.S 2Thazzar też nie był bogiem, ale miał wiernych, przez co stał się jednym z półbogów Faeruńskich. Kicaniści maja znacznie wiecej wiernych. Jak dobrze wiem Bogowie egipscy też przybyli do tego świata i powstał nowy panteon.

P.S 3 Turmish dostarcza Macantom bardzo dobrej jakości uzbrojenie.
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
 
Numer Gadu-Gadu
4934952
Velg Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 05 Paź 2008
Status: offline

Grupy:
Tajna Loża Knujów
PostWysłany: 02-01-2010, 12:23   

Costly napisał/a:
The Hell? Wesołe standardy. To wyjaśnia pewność siebie Velga odnośnie potęgi Thay. Absurdalność rozgrywki rośnie ;p

Dlatego, że tych magów nie wyciągnęliśmy z rękawa. I Wesołe Standardy MACu mnie tu nic nie obchodzą.

Caladan napisał/a:
Jedynie powiem, że włączenie Maztican(zniewolenie ich) jest doprawdy przedziwne. Dla wiadomości te istoty są na naszych terenach.

Ke?

Caladan napisał/a:
P.S Jakoś nikomu nie przeszkadzało przybycie Daeriana z przyszłości, a to jest dalekie od praktyk stosowanych w Faerunie, albo system korzystania energii przez Caladanistów. Pewnie moc kapłanów Macantowych działa na innej zasadzie niż zwykła. Pewnie ktos bardziej zaznajomiony tym dokładniej wyjasniłby może prces:)

Jeriah Chronos, the Chronamancer, przewraca się w grobie i wysyła pozdrowienia. To, co zrobił Daerian, jest częścią tradycji magicznej Krain. Z kolei, jedynym trikiem, który mógłby zagwarantować działanie czarów waszych kapłanów, byłoby przebranie za nich magów / kapłanów innych bóstwa. I tego się trzymać będziemy, niezależnie od tego, jak bardzo niektórzy doprowadzą FR do absurdu.

Caladan napisał/a:
P.S 2Thazzar też nie był bogiem, ale miał wiernych, przez co stał się jednym z półbogów Faeruńskich. Kicaniści maja znacznie wiecej wiernych. Jak dobrze wiem Bogowie egipscy też przybyli do tego świata i powstał nowy panteon.

Przy czym kic sam odrzucił taką drogę ascendencji.

_________________
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
Bezimienny Płeć:Mężczyzna
Najmniejszy pomiot chaosu


Dołączył: 05 Sty 2005
Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych.
Status: offline
PostWysłany: 02-01-2010, 12:25   

Caladan napisał/a:
Jedynie powiem, że włączenie Maztican(zniewolenie ich) jest doprawdy przedziwne. Dla wiadomości te istoty są na naszych terenach.

Przypomnij mi, w jaki sposób niby kontrolujecie Mazticę? Bo na razie tylko JA mam tam jakieś siły.

Caladan napisał/a:
P.S 2Thazzar też nie był bogiem, ale miał wiernych, przez co stał się jednym z półbogów Faeruńskich. Kicaniści maja znacznie wiecej wiernych. Jak dobrze wiem Bogowie egipscy też przybyli do tego świata i powstał nowy panteon.
Owszem - i proces ten trwał coś koło kilkuset lat. Co więcej, jego wyznawcy nie przestali oddawać czci innym bogom Untherskiego panteonu - u MACu to odrzucenie wszelkich bogów Faerunu jest wymagane.

Caladan napisał/a:
P.S 3 Turmish dostarcza Macantom bardzo dobrej jakości uzbrojenie.
I z pewnością w ciągu kilku miesięcy wystarczyło go na wyekwipowanie milionowej armii... (a jeśli wystarczyło, to oznacza, że zbankrutował właśnie albo Mulhorand i Unther, albo Turmish - bo pieniędzy na taką ilość broni i zbroi nie macie... chyba nikogo nie stać na zakup pierwszorzędnego uzbrojenia w takich ilościach w czasie kilku miesięcy.

_________________
We are rock stars in a freak show
loaded with steel.
We are riders, the fighters,
the renegades on wheels.

The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense.
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Costly Płeć:Mężczyzna
Maleficus Maximus


Dołączył: 25 Lis 2008
Status: offline

Grupy:
Melior Absque Chrisma
PostWysłany: 02-01-2010, 12:34   

Jeżeli chodzi o ekwipunek naszej armii, to nie jest tak, że wcześniej miała ona po kiju na głowę i w porywach kilka koni. Wyposażona była od początku, a że to towar ulegający zużyciu, to logicznym jest, że zapasy też uzupełniamy. Nie chce mi się ustalać na ile to potrzebne, w końcu kwestia naszych zapasów i ich dostaw została opisana, więc mógłbym w zasadzie darować sobie usprawiedliwianie tego w dowolny sposób. Ale co tam.

I wracając do naszych kapłanów i magów, powtórzę się, nie są Faerunowymi. Podobnie w dziesiątkach innych kwestii, od samego początku byliśmy przybyszami z zewnątrz, a nie częścią Faerunu.

_________________
All in the golden afternoon
Full leisurely we glide...
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kic Płeć:Mężczyzna
Nieporozumienie.


Dołączył: 13 Gru 2007
Skąd: Otchłań Nicości
Status: offline

Grupy:
Melior Absque Chrisma
PostWysłany: 02-01-2010, 12:48   

Sporo uzbrojenia mieliśmy już za wczasy. Obecnie siły ziem nam uległych posiadają 130k ciężkiego uzbrojenia. Z tego 30k jest spoza naszych głównych sił. Ok 70k już posiadaliśmy wcześniej. Dozbrojenie przez tak długi okres czasu gry jest rzeczą całkiem normalną. Resztę armii nie jest aż tak dobrze uzbrojonej. Mamy np. 15k Dziyrów, którzy w ogóle nie posiadają zbroi. Siły milicji w Unther też należą do słabiej uzbrojonych sił. Reszta to standardowe działania. Kiedy dookoła trwały walki i okupacje takie jak działania Zegarmistrza, to w tym czasie stabilizowaliśmy się na naszych ziemiach i bynajmniej nie siedzieliśmy z założonymi rękoma.

Natomiast nawiązując do naszych magów, to już chyba dawno było wspomniane, że kościół to tak naprawdę prawie tylko kapłani i magowie. Resztę oddziałów jest regularnie wspieranych przez naszych inkwizytorów i czarodziei. Więc liczebność to (swoją drogą 1/7 naszych sił) nie powinna nikogo dziwić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Odwiedź galerię autora
Bezimienny Płeć:Mężczyzna
Najmniejszy pomiot chaosu


Dołączył: 05 Sty 2005
Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych.
Status: offline
PostWysłany: 02-01-2010, 12:49   

Costly napisał/a:
Jeżeli chodzi o ekwipunek naszej armii, to nie jest tak, że wcześniej miała ona po kiju na głowę i w porywach kilka koni.
Jeśłi chodzi o armie Untheru i Mulhorandu to zasadniczo owszem - tak mieli. Ustosunkuję się do tego konkretniej w dużym poście z komentarzami, który właśnie piszę.

_________________
We are rock stars in a freak show
loaded with steel.
We are riders, the fighters,
the renegades on wheels.

The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense.
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Costly Płeć:Mężczyzna
Maleficus Maximus


Dołączył: 25 Lis 2008
Status: offline

Grupy:
Melior Absque Chrisma
PostWysłany: 02-01-2010, 12:51   

Mam nadzieje, że będzie to obejmować to co pisałem wcześniej w queście o naszych zapasach i ich dostawach (wcześniej = kilka miesięcy temu już chyba...).

_________________
All in the golden afternoon
Full leisurely we glide...
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Bezimienny Płeć:Mężczyzna
Najmniejszy pomiot chaosu


Dołączył: 05 Sty 2005
Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych.
Status: offline
PostWysłany: 02-01-2010, 13:49   

wspominany przeze mnie wcześniej komentarz:
(na wstępie - kwestię liczebności łącznej pomijam - jak już pisałem wyżej, dostosuję się do sytuacji.)
kic napisał/a:
I Mulhoradn:

1. Piechota:
- 10k Czeladzi Obozowej.
- 58k Zbrojnych
- 12k Halabardników.
- 5k Pikinierów.
- 15k Dzirytów.
- 99,5k Strzelców (w tym:)
a) 51k Łuczników.
b) 48.5k Kuszników.
- 4k Lekkiej Piechoty z Podziemnego Imaskaru.

2. Kawaleria:
- 25k Lekkiej Kawalerii.
- 9k Ciężkiej Kawalerii (w tym:)
a) 7k Katafraktów.
b) 2k Klibanariuszy.
c) 0,5k Uzbrojonych Rydwanów.
- 10.5k Konnych Łuczników.

3. Magia:
- 4 Arcymagów Imaskaru Podziemnego.
- 70 Magów z Imaskaru Podziemnego.
- 33 Magów Mulhorandzkich.
- 7 Arcymagów Mulhorandzkich.
- 22 Kapłanów (nawróconych)

4. Jednostki Specjalne:
- 3,5k Jeźdźców Wielbłądów.
- 2.5k Wielbłądzich Łuczników.
- 2k Wielbłądzich Gunerów.
- 300 Słoni Uzbrojonych.
- 50 Słonia Artyleria (wyrzutnie pocisków na grzbietach)
- 250 Słoni Łucznicy.
- 2 Gnomie Działa.
- 1 Kareta Maszynowa.
- 4 Onager.
- 4 Działa p.-Smocze.
Łączne siły Mulhorandu: 257.2k

Kusznicy? Katafrakci? Klibanariusze? Wtf? Jeśli nie pamiętacie, Mulhorand ma armię w stylu starożytnego Egiptu. Na dodatek mówić o nowatorskiej myśli wojskowej w ich wykonaniu można tylko i wyłącznie porównując ich z jeszcze bardziej zacofanym Untherem (np. im się niedawno udało przezbroić z brązu na żelazo - Untherowi jeszcze nie. Z drugiej strony, dostępna od niedawna w obu krajach stal niskiej jakości jest nadal pomysłem zbyt racjonalnym by zostać wprowadzona do użycia - zresztą, nie ma w kraju do tego potrzebnej infrastruktury).
Oznacza to, że: zdecydowana większość sił to różnego rodzaju lekka piechota, konnicy jest stosunkowo niewiele. O ciężkiej konnicy jakiegokolwiek typu możecie zapomnieć - tym bardziej, że Mulhorandzka konnica nadal nie używa strzemion. Z ciężką piechotą też będzie trudno - choć możliwa jest niewielka ilość jednostek podobnych do greckich hoplitów (zbroje i broń - z brązu oczywiście). Kusze odpadają.
Armie Untheru i Mulhorandu dawno temu były armiami o wysokiej jakości wyszkolenia i morale. Ostatnia wojna tych dwóch państw dowiodła, że czas ten już przeminął. Większość jednostek (po obu stronach) była słabo wyszkolona i miała tendencję do uciekania z pola walki w razie większych kłopotów.

BTW: armia Mulhorandu raczej nie będzie miała jednostek doświadczonych - z tego co pamiętam, całą ją wycięliście, co oznacza że wszystkie te siły to prowadzony od zera zaciąg.

kic napisał/a:
III. Unther:

1.Piechota:
- 45k Zbrojnych
- 10k Halabardników.
- 5k Pikinierów.
- 5k Włóczników.
- 10k Milicji Untherskiej.
- 30k Ciężkiej Piechoty (w tym:)
a) 15k Gwardia Imperialna.
b) 15k Hoplitów.
- 50k Strzelców (w tym:)
a) 30k Łuczników.
b) 20k Kuszników.
- 5k Kondotierów ręcznych.

2. Kawaleria:
- 20k Huzarów.
- 15k Ciężkiej Kawalerii (w tym:)
a) 10k Hetajrów.
b) 5k Katafraktów.
- 15k Konnych Łuczników.

3. Magia:
- 17 Magów Północy.
- 10 Magów Kultu Smoka.
- 30 Magów Untheru.
- 24 Kapłanów (nawróconych).

4. Jednostki specjalne:
- 33 Kul Zguby.
- 1.5k Gnomich Inżynierów.
- 10 Machin Wojennych Gnomów.
- 6 Dział p.-Smoczych.
- 7 Prymitywnych Kartaczownic.
- 15 Gnomich Statków Powietrznych.
- 2 Gnomie Działa.
- 6 Onager.
- 34 Dracolichy.
- 13 Smoków Cienia.
Łączne siły Unther: 212.5k
Właściwie mógłbym powtórzyć powyższe, z tym, że armia Untheru jest wzorowana na Sumeryjskiej, i jest jeszcze bardziej konserwatywna (czytaj - zacofana) niż Mulhorandzka.

Cytat:
Pursuit of the arts, and war, has always been the foremost recreation of the Untheri. Military pursuits are aspired by many, especially those who want to see Unther rise to it's old days of glory again. Today, however, innovation in strategy and tactics is discouraged, and adherence to old principles is advocated. The scimitar and the mace have been the weapons of choice for the Untheric soldiers and mercenaries for millennia. The common Untheric ranged weapon is the long composite bow. Except for spears, polearms are only rarely seen in Unther, and are usually owned by mercenaries from other places.


kic napisał/a:
II. Sempharu i Murghom:

1. Piechota:
- 26k Nomadów.
- 10k Halabardników.
- 5k Pikinierów.
-5k Włóczników.
- 28.5k Strzelców (w tym:)
a) 25k Łuczników.
b) 3.5k Kuszników.

2. Kawaleria:
- 25k Lekkiej Jazdy.
- 20k Konnych Łuczników.
- 9k Ciężka Jazda (w tym:)
a) 8k Katafraktów.
b) 1k Klibanariuszy.

3. Magia:
- 50 Magów.
-13 Kapłanów (nawróconych)

4. Jednostki Specjalne:
- 40 Słoni Bojowych.
- 35 Słoni Uzbrojonych.
- 20 Słoni Łucznicy.
- 5k Wielbłądzich Jeźdźców.
- 1k Scorpionfolk.
- 15 Androsphinx.
- 18 Criosphinx.
- 16 Gynosphinx.
- 8 Hieracosphinx
- 2k Wyvernych Jeźdźców.
- 200 Perytonsów.
- 100 Chimer.
Łączne siły Sempharu i Murghom: 135.5k
Nie zauważyłem, byście w jakimkolwiek poście łapali potwory, lub by się deklarowały że do was się przyłączają.
Perytony btw kontaktują się z ludźmi tylko w jednym celu - bardzo lubią ludzkie serca. Nie poddają się tresurze, na dodatek są samotnikami i perytonia para poza swoimi młodymi innych osobników swej rasy również nie toleruje - innymi słowy, są bardziej niebezpieczne dla was, niż dla mnie.
Co do jakości sił Sempharu - kiedyś faktycznie kraj ten słynał z dobrej armii. Potem całą tą armię wyrżnęła do nogi Tuigańska horda (i do prawie dosłownie do nogi - kalifowi Sempharu zostało jakieś 1000 żołnierzy). Armia została od tego czasu odtworzona, ale przy jej odbudowie jedynym kryterium awansu była lojalność i popieranie polityczne kalifa. W tej chwili armia ta jest wątpliwej jakości - o jakichkolwiek jednostkach elitarnych (gdzie elitarność mierzy się nie jakością wyposażenia, a wyszkolenia i doświadczenia) mowy nie ma.

BTW: Sempharski korpus magów został rozwiązany tuż przed najazdem Hordy, i nigdy nie został powołany ponownie. Kalif magom nie ufa.


kic napisał/a:
IV. Chessenta:

1.Piechota:
- 25k Zbrojnych.
- 10k Halabardników.
- 5k Pikinierów.
- 37k Ciężkiej Piechoty (w tym:)
a) 12k Hoplitów.
b) 25k Gwardii Narodowej.
- 26k Łuczników.

2. Kawaleria:
- 20k Lekkiej Kawalerii.
- 45k Najemników (Lekka Jazda)
- 15k Konnych Łuczników.
- 15k Ciężkiej Kawalerii (w tym:)
a) 10k Katafraktów.
b) 5k Hetajrów.

3. Magia:
- 27 Kapłanów (nawróceni)
- 28 Magów.

Łączne siły Chessenti: 198k
Chessenta ma armię zorganizowaną na sposób grecki - co oznacza, m.in., że jest ona w zdecydowanej większości piesza. U was widzę, ze kawaleria stanowi tej armii ponad połowę...


kic napisał/a:
V. Chondath:

1.Piechota:
- 35k Lekkiej Piechoty.
- 10k Halabardników.
- 5k Pikinierów.
- 10k Ciężkiej Piechoty (w tym:)
a) 7k Legionistów.
b) 3k Elitarnej Gwardii.
- 15k Łuczników.

2. Kawaleria:
- 14k Lekkiej Kawalerii.
- 7k Konnych Łuczników.

3. Magowie:
- 22 Kapłanów (nawróceni)
- 12 Magów.

4. Jednostki Specjalne:
- 16 Obserwatorów.
Łączny siły Chondath: 96k

VI. Samarach:

1.Piechota:
- 3k Zbrojnych.
- 1k Halabardników.
- 4k Ciężkiej Piechoty (w tym:)
a) 4k Legionistów.
b) 2k Hoplitów.
- 2k Łuczników.
- 1k Kuszników.

2. Kawaleria:
- 2k Lekkiej Jazdy.
- 2k Konnych Łuczników.
- 1k Ciężkiej Kawalerii (w tym:)
a) 1k Katafraktów.
3. Magia:
- 16 Magów.
- 14 Kapłanów (nawróconych)
Łączne siły Samarach to: 16k
Tu nie mam specjalnych zastrzeżeń, ale - patrz niżej na uwagi o katafraktach.

kic napisał/a:
VII. Turmish:

1. Piechota:
- 20k Zbrojnych.
- 5k Halabardników.
- 2k Pikinierów
- 20k Ciężkiej Piechoty (w tym:)
a) 10k Hoplitów.
b) 10k Gwardii Pretoriańskiej.
- 15k Strzelców (w tym:)
a) 5k Łuczników.
b) 10k Kuszników.

2. Kawaleria:
- 12k Lekkiej Kawalerii.
- 7k Ciężkiej Kawalerii (w tym:)
a) 3k Katafrakty.
b) 2k Uzbrojonych Rydwanów.
b) 2k Hetajrów.
- 1k Konnych Kuszników.

3. Magia:
- 22 Magów.
- 19 Kapłanów (nawróconych)
Łączne siły Turmish to: 83k
Też nie mam specjalnych uwag, poza pytaniem - co to jest gwardia Pretoriańska? czy to jakaś formacja powołana jeszcze za czasów (pierwszego) Caladana? Bo w oryginalnym Turmishu król (które to stanowisko jest obieralnym urzędem) nie ma jakiejś specjalnej gwardii. Obecny król miał co prawda na swoich usługach sporą kompanię najemników, ale zerwał z nią związki gdy został obrany władcą. Dodatkowo - patrz niżej na uwagi o ciężkiej konnicy.

kic napisał/a:
Kiedy dojdzie do starć na naszych ziemiach spodziewać się można oporu w postaci pospolitego ruszenia.
Znaczna cześć waszych aktualnych wojsk to JUŻ jest pospolite ruszenie...
kic napisał/a:
Wszystkie ciężkozbrojne oddziały należą do elitarnych, doskonale wyćwiczonych oddziałów. Dlatego też ich wartość bojowa jest bardzo wysoka.
Murghom i Sempthar słyną z zamiłowania do wierzchowców, stąd też ich główne siły oparte są na jeździe. Przeważają tam lekka jazda, ale Sempthar słynie też z zamiłowania do zawodów jeździeckich. Stąd też ich wierzchowce są wytrwalsze niż przeciętne, a ich ciężka jazda należy do najlepszej w Realmie.
Ciężkozbrojne oddziały Mulhorandu i Untheru NIE są elitarne - ani jeden ani drugi kraj nie posiadał ich nigdy w takich ilościach (a te które posiadał Mulhorand zostały na dodatek przez was wycięte). Semphar w tej chwili, jak pisałem wyżej, nie posiada elitarnych oddziałów.

kic napisał/a:
Katafrakci, czyli ciężka jazda wyspecjalizowana do walki z piechotą i rozbijania formacji. Konie wyposażone w osłonę w postaci kolczugi lub zbroi łuskowej. Uzbrojone w długie włócznie, łuki oraz miecze należą do elitarnych oddziałów każdego kraju.
Klibanariusze, to kolejna elitarna jazda szlachecka. Te ciężko uzbrojone siły wykorzystuję się głównie do frontowego natarcia na przeciwnika, rozbijania jego formacji i wprowadzania chaosu wśród wrogich sił.
W zasadzie jedynym krajem, który posiada tradycje jeździeckie pozwalające na stworzenie tego typu jednostek jest Semphar. Co myślę o elitarności wojsk Sempharu już pisałem.

kic napisał/a:
Hetajrowie, czyli ciężka kawaleria wyspecjalizowana do walki z wrogą jazdą. Uzbrojeni w ciężki pancerz i w specjalną, długą włócznie (od 3,5m do 4,5m) są doskonałymi oddziałami do odpierania wrogich jeźdźców.
No... tu mam jedno pytanie - skąd wzięliście pomysł na takie jednostki? Bo moja lekka kawaleria zje ich na śniadanie...

kic napisał/a:
Scorpionfolk, Sphinx, Perytonsów, Chimery
Rozumiem, że jeśli wy wyciągacie z kapelusza armie potworów bez nawet najmniejszego wspomnienia o tym w poprzednich postach, to mi również to wolno.

kic napisał/a:
Siły MAC:

1. Piechota:
- 50k Zbrojnych.
- 15k Halabardników.
- 10k Pikinierów.
- 50k Ciężkiej Piechoty (w tym:)
a) 30k Hoplitów.
b) 20k Rycerzy.
- 100k Strzelców (w tym:)
a) 80k Doborowych Łuczników.
b) 20k Elitarnych Kuszników.

2. Kawaleria:
- 30k Huzarów.
- 15k Katafrakty.
- 10k Klibanariusze.
- 20k Konnych Kuszników.

3. Magia:
- 25k Magów.
-30k Kapłanów.
Łącznie siły MAC: 355k
Cóż, co mi się w tej armii nie podoba, to już wiecie. Nadal sugeruję redukcję. 25k magów to nie ma w armiach wszystkich nacji całego Faerunu razem wziętych - podobnie z kapłanami. Dla mnie to jest równoważne z wprowadzeniem do gry broni w stylu pancernika Karela.

PS: w kwestii armii gdzie podana przez was struktura różni się istotnie od struktury faktycznej - wyjaśnienie "w te kilka miesięcy ich przeszkoliliśmy i przezbroiliśmy" nie zostanie uznane - bo to już będzie związane z dostarczeniem setek tysięcy broni i zbroi - a na dodatek nazywanie ledwo co przeszkolonych "na sucho" jednostek elitarnymi będzie kpiną (w wypadku jednostek konnych nawet nie będą miały podstawowej zdolności bojowej - bo musielibyście zacząć od nauki jazdy konnej)

_________________
We are rock stars in a freak show
loaded with steel.
We are riders, the fighters,
the renegades on wheels.

The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense.
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Velg Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 05 Paź 2008
Status: offline

Grupy:
Tajna Loża Knujów
PostWysłany: 02-01-2010, 13:57   

OK, a ja na szybko odniosę się do Sylara.

Sylar napisał/a:
To będzie ok. 2,3% populacji. Podczas mobilizacji uciągnie chyba 2x większą armię?

Ale ja mówiłem o mobilizacji na całego... Żołnierzy regularnych jest tylko 6000 – pozostałe 24k to pospolite ruszenie farmerów.
Sylar napisał/a:
To będzie ok. 2,1% populacji (jeżeli mówimy o samych ludziach)

Ludzkich wojsk regularnych jest mniej - w liczbę wliczone są również gnolle itd. Ogólnie rzecz biorąc, Thay jest jednym z nielicznych państw, gdzie orki, gnolle i gobliny są częściami społeczeństwa, a nie bestiami, które na te społeczeństwa polują.
Sylar napisał/a:
(Ah i interesują mnie ci muszkieterowie. Znaczy się, że z bronią palną?)

Tak - przecież sukcesywnie (przez duużo postów) umacnialiśmy więzi z Lantanem.
Sylar napisał/a:
Ze swojej strony zaznaczę, że każdy klon ma połowę mocy, przez co ich zdolność bojowa powinna być zredukowana o co najmniej jedną trzecią.

Owszem, ale i tak są to weterani. Inna sprawa, że mają słabości, ale to wyjdzie w praniu - wbrew pozorom, nie wyciągnęliśmy ich z kapelusza.
Sylar napisał/a:
Powoływanie tak licznej armii szkieletów mnie tam trochę dziwi. O ile wiem, szkielety przywołuje się na czas, a tworzenie prawdziwych nieumarłych jest chyba trochę bardziej wymagające. Choć się nie znam aż tak dobrze na tym.

Nie, animate dead działa całkiem dobrze. ;P Generalnie, przy liczbie magów i kapłanów w całym Thay, to powołanie takiej armii jest jak najbardziej możliwe.

PS. I tak szczerze mówiąc, to akurat w przypadku undeadów kieruję się bardziej logiką świata aniżeli zasadami mechaniki. Trzymam się stanowiska, że Thay może powołać (na wypadek wojny totalnej) bardzo liczny Legion Kości.

OK, a co do pozostałych...

Sylar napisał/a:
Przyznam się też szczerze, że mocno irytuje mnie uczestnictwo sił Przymierza Lordów (wrogich Thay, Calimsha, Shadovar, Zehnterianom), wysyłających wszystkie swe wojska by pomóc "wrogim" siłom w walce przeciwko niewiadomemu.

Przeciw MACowi. Co do sił: pragnąłbym zauważyć, że o Shadovarze nic nie wiadomo. Co więcej - nikt ich nie widział, poza tymi, którzy chcieli ich zobaczyć... Kto jak kto, ale my daliśmy już dostatecznie duży pokaz ignorancji w sprawach południa. Bo niby kto ma nas informować? Nasze Wielkie Zaklęcie jest sprzężone z Prawdziwymi Imionami - czyli nie pokazuje nam ruchów wojsk z Aber-Torilskich. A żeby nam się chciało wieszczyć, to muszą zajść naprawdę duże zmiany - do których jedna więcej siła na południu się nie zalicza. Z kolei, powodem do zainteresowania się MACem jest np. fakt, że zgromadził najbardziej liczną armię na Aber-Torilu. Z tego punktu widzenia, irytuje mnie krytyka ligi przeciw MACowi – co jak co, ale on w chwili obecnej narusza równowagę polityczną regionu jak cholera.

Oprócz tego, wyjątkowo mnie irytuje wszelaka ślepota instytucjonalna. Nam znacznie bliżej do Sojuszu Lordów niż do tradycji dawnego Thay. Zwracam tu uwagę choćby na związki Daeriana z Siedmioma Siostrami, Khelbenem i Elminsterem. Daerian Baenre jest właściwie awangardą cywilizacji Północy, co zresztą potwierdza jego rola wśród Czerwonych Czarnoksiężników. Bardzo znaczący jest tu fakt, że przewrotu dokonał dzięki wsparciu Harfiarzy. I de facto jest ich człowiekiem, który reformuje Thay od środka. Tak samo, człowiekiem sojuszu (a nie Zhentów) jest Narthas, pełniący teraz funkcję przywódcy Czarnej Sieci.

A jeśli chodzi o łączność z tą tradycją... Thay... Bleh, czy mało podkreślam, że zmieniła się u nas forma państwa...? Spójrz choćby na mapę - ustępiliśmy większość Umber Marshes Agralondowi i zrezygnowaliśmy z okupacji Wizard's Reach. Zrzekliśmy się wszelkich pretensji do terenów Rashemenu. Zresztą, ziemi tej nic zrobić nic nie możemy - dlatego, że jesteśmy związani magiczną przysięgą. Pozbyliśmy się więc WSZYSTKICH pretensji terytorialnych, które w stronę państw okolicznych formułowało Thay. Co więcej, dokonaliśmy zmian personalnych w kierownictwie (tym samym zrywając ze środowiskiem militarystów z Thay), daliśmy konstytucję naszemu państwu i (jako chyba jedyni w Faerunie) uznaliśmy przyrodzone prawa naszych poddanych. Ogólnie więc teraz jesteśmy chyba jedynym państwem na Aber-Torilu, które respektuje pewne normy. Aby uzmysłowić kosmos, który dzieli nas od MACu: zrezygnowaliśmy ze stosowania kary śmierci poza dwoma przypadkami: 1) sądu wojskowego, 2) sytuacji wyjątkowej (do rozpatrzenia przez radę zulkirów), a także oddzieliliśmy kościół Kossutha od państwa.

Analogiczne przemiany zaszły również u Zhentarimów. Wycofanie się wojsk Zhenckich z Dolin, oddalenie od władzy kapłanów Bane'a oraz zmiany personalne wśród dowódców świadczą o tym, że naszą intencją jest zerwanie z tradycją dawnych Zhentarimów. Oczywiście, siatka szpiegowska z Aber-Torilu nie zniknie – choćby dlatego, że czasy mamy ciężkie

A ja bardzo chciałbym wiedzieć, co u Ciebie robią Zakony Rycerskie i paladyni, którzy stanowią (bagaleta!) 8,9% Twoich sił? Bo pomagają tym, którzy wyrżnęli ich kapłanów jakoś do mnie nie przemawia. Jeżeli są one na tyle silne, aby wystawić własną armię – są również dostatecznie silne, aby sprzeciwić się planom poparcia wrogów ich religii (bo przecież to zakony).

PS. Można też wiedzieć, co ma oznaczać piechota Zakonu Rycerskiego? Bo nie rozumiem.
PS2. Skąd wziąłeś Gwardię Imperialną na Smoczym Wybrzeżu? o_0

_________________
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
Fei Wang Reed Płeć:Mężczyzna
Łaydak


Dołączył: 23 Lis 2008
Skąd: Polska
Status: offline

Grupy:
Melior Absque Chrisma
PostWysłany: 02-01-2010, 14:11   

Bezimienny napisał/a:
(...)wyjaśnienie "w te kilka miesięcy ich przeszkoliliśmy i przezbroiliśmy" nie zostanie uznane(...)


Z jedną małą uwagą: To wyjaśnij mi, proszę, jak, wedle Ciebie, ma się upływ czasu w queście, do naszego, "ziemskiego" czasu? Jeśli bierzesz pod uwagę skalę 1:1, to proszę, by wszyscy uczestnicy questu zrewidowali jego całą zawartość, biorąc to pod uwagę, a w każdym bądź razie - mocno wzięli to sobie do serca, szczególnie teraz, przed częścią bitewną. (Ten quest jeszcze dłuuugo potrwa...).
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Velg Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 05 Paź 2008
Status: offline

Grupy:
Tajna Loża Knujów
PostWysłany: 02-01-2010, 14:15   

Wydawało mi się, że w queście zaczyna się wiosna roku 1373 - i jest to jedyny w miarę rozsądny czas. Jeśli jej nie ma, to pardon - chętnie dopiszę sobie siły, które w międzyczasie wyprodukowaliśmy.

I nie, nie mam tu na myśli jakiejś skali czas w queście : czas rzeczywisty.

_________________
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 95 z 140 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 94, 95, 96 ... 138, 139, 140  Następny
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików
Możesz ściągać załączniki
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group