Ogłoszenie |
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.
|
Pełny zbiór houserule na sesje |
Wersja do druku |
Sehtal
Dołączył: 03 Gru 2010 Skąd: Stąd Status: offline
|
Wysłany: 24-04-2011, 19:03
|
|
|
Koszty miałem właśnie Alchemów wpisać ale zauważyłem, że już są :P
Jedyne co można do tego dorzucić to, że submoduły kosztują różnie, ale maksymalnie 6xp.
A co do podnoszenia limitów xp to trzeba się chyba przyjrzeć ostrożnie.
Jako tworzący Alchema na pewno szczęśliwy nie jestem, że wszytkim boost jest proponowany a Celestialom nie (ale to moje prywatne zdanie).
Dochodzą przecież jeszcze koszty ukryte, akcyza, itd.
DBkom boost by się chyba przydał ale Solaroidzi 175 > Celestiale 200
Chyba by warto aby Ysen się zastanowił i Definitywnie Ogłosił Jak Jest.
Bo zacznie się robić kocioł gdzie każdemu się zdaje, że limit jest inny. |
_________________ There is no such thing as an 'inhuman act', for there is no act so vile that one cannot find a human willing, or even eager, to commit it. |
|
|
|
|
Ysengrinn
Alan Tudyk Droid
Dołączył: 11 Maj 2003 Skąd: дикая охота Status: offline
Grupy: AntyWiP Tajna Loża Knujów WOM
|
Wysłany: 24-04-2011, 19:34
|
|
|
Jak na razie nie widzę żadnego przekonującego argumentu za boostami, więc nie przewiduję zmian puli startowej dopóki go nie zobaczę. |
_________________ I can survive in the vacuum of Space
|
|
|
|
|
Daerian
Wędrowiec Astralny
Dołączył: 25 Lut 2004 Skąd: Przestrzeń Astralna (Warszawa) Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 24-04-2011, 23:23
|
|
|
Bezimienny napisał/a: | Charmy - 6xp, sloty dedykowane - 4, ogólne - 6, upgrade 2 xp. MA charms - 11, protokoły man-machine - 12, god-machine - 14 |
charmy 4
sloty dedykowane 4
sloty ogólne 6
upgrade 2
ma 8
protokoły man-machine 8
protokoły god-maschine 10
Myślę, że będzie w porządku, ale proszę o opinie.
PS: to chyba oznacza, że Albercik, Harleyowiec Sidereal, Sheng i Serena nagle mają sporo wolnego expa...
Limit stary, okej. |
_________________
|
|
|
|
|
Tren
Lorelei
Dołączyła: 08 Lis 2009 Skąd: wiesz? Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 24-04-2011, 23:31
|
|
|
Daerian napisał/a: | PS: to chyba oznacza, że Albercik, Harleyowiec Sidereal, Sheng i Serena nagle mają sporo wolnego expa... |
W sensie, że dostajemy zwrotnego expa za już wykupione charmy?
/me woli się upewnić czy się nie przesłyszała. |
_________________ "People ask me for advice all the time, and they ask me to help out. I'm always considerate of others, and I can read situations. Wait, aren't I too perfect?! Aren't I an awesome chick!?"
|
|
|
|
|
Morg
Dołączył: 15 Wrz 2008 Skąd: SKW Status: offline
Grupy: AntyWiP Fanklub Lacus Clyne Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 24-04-2011, 23:33
|
|
|
Shengowi zwolnił się 1 (słownie: jeden) punkt expa, ten za kupno Avoidance Kata. Reszta to było kupowanie CMA i zaklęć, które i tak kosztowały mnie po 8 exp za charm. :P
Zastanowiłbym się czy charmy MA dla Alchemicali nie powinny kosztować 9 exp za 1, skoro bazowo kosztowały więcej, niż charm + dedykowany slot. Zostawiłbym też koszty SMA jak są - są dość powerne, więc płacenie za nie 10/12 to aż taki duży problem nie jest, ewentualnie obniżyłbym do 9/11 (zuy skrót...) |
_________________ Świadka w sądzie należy znienacka pałą przez łeb zdzielić, od czego ów zdziwiony wielce, a i do zeznań skłonniejszy bywa.
Ostatnio zmieniony przez Morg dnia 24-04-2011, 23:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Daerian
Wędrowiec Astralny
Dołączył: 25 Lut 2004 Skąd: Przestrzeń Astralna (Warszawa) Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 24-04-2011, 23:34
|
|
|
Ja tak uważam, chyba że ktoś to lub całą zniżkę oprotestuje ;) Ale bez tego sobie tego houserule nie wyobrażam :D
Okej, bardzo proszę, SMA 9/11 ;)
MA Alchemicali kosztują 11 expa, to taniej niż slot niededykowany + charm... zostawiłbym 8, ale może być też 9. |
_________________
|
|
|
|
|
Tren
Lorelei
Dołączyła: 08 Lis 2009 Skąd: wiesz? Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 24-04-2011, 23:42
|
|
|
Mnie się zwolniły całe dwa punkty expa, bo wszystko wydawałam na podnoszenie abilities i esencji, więc kupiłam tylko jeden charm (którego zapomniałam na dodatek wpisać w kartę [facepalm]; jutro go dopiszę). |
_________________ "People ask me for advice all the time, and they ask me to help out. I'm always considerate of others, and I can read situations. Wait, aren't I too perfect?! Aren't I an awesome chick!?"
|
|
|
|
|
Daerian
Wędrowiec Astralny
Dołączył: 25 Lut 2004 Skąd: Przestrzeń Astralna (Warszawa) Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 26-04-2011, 13:37
|
|
|
Ostatnia rzecz - proponuję też obniżyć do standardowego, a nie podwojonego koszty nauki charmów innych splatów - przykłady to eclipsoidzi, charmy solarów do nauki charmów infernali i abyssali, charmy abyssali do nauki charmów solarnych i nauka charmów Raksh przez Lunarów.
Te charmy i tak są trudniejsze w zastosowaniu niż charmy danego splatu, mają dodatek motów w koszcie użycia, a nie sądzę aby ktokolwiek chciał powergamingować w ten sposób, większość z chcąca tego używać miałaby to z powodu cool mocy/koncepcji postaci (np. Gwiazdka powinna naprawdę wkrótce wykupić kilka solarnych mirrorów jak dla mnie...).
W sumie naddatek w wysokości 2 motów też bym usunął ;)
Chcę też zauważyć, że wraz ze zmianą kosztów charmów koszty Sorcery też idą w dół. Inaczej już w ogóle nikt by Sorcery nie używał poza NPCami...
W sumie koszt Sorcery/Necromancy chętnie bym obniżył do 6 Favored i 8 Unfavored, 7 dla Infernali, co może by zachęciło do ich używania (bo w tej chwili się zwyczajnie nie opłaca).
Proszę o opinie. |
_________________
|
|
|
|
|
Morg
Dołączył: 15 Wrz 2008 Skąd: SKW Status: offline
Grupy: AntyWiP Fanklub Lacus Clyne Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 26-04-2011, 14:11
|
|
|
Za wszystkim prócz usunięcia naddatku dwóch motów, przy czym przy Sorcery i Nekromancji bym się zastanowił... bo jeśli obniżamy koszty sorcery, to czemu nie również (Terrestrial i Celestial) MA dla Sidereali, Knacków dla Lunarów, etc. etc. |
_________________ Świadka w sądzie należy znienacka pałą przez łeb zdzielić, od czego ów zdziwiony wielce, a i do zeznań skłonniejszy bywa. |
|
|
|
|
Daerian
Wędrowiec Astralny
Dołączył: 25 Lut 2004 Skąd: Przestrzeń Astralna (Warszawa) Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 26-04-2011, 14:50
|
|
|
Jeśli mówisz o 8/10 dla Celestiali
1) Bo normalnie kosztują tyle co charmy.
Jeśli mówisz o 6/8, to ponieważ:
1) Sorcery/Necromancy są między splatowe, więc wszyscy korzystają.
2) Na chwilę obecną nie mogą się równać użytecznością z charmami.
3) Knacki kosztują tyle co charmy, użyteczność lepsza. MA charmy kosztują tyle co charmy. |
_________________
|
|
|
|
|
Daerian
Wędrowiec Astralny
Dołączył: 25 Lut 2004 Skąd: Przestrzeń Astralna (Warszawa) Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 26-04-2011, 22:53
|
|
|
Podsumujmy zmiany expowe:
1) Koszty charmów Celestiali i DBeków są jak solarne, podobnie koszty zaklęć (8/10)
2) Koszta charmów innych splatów (kupowanych dzięki Eclipse anime lub specjalnym charmom) wynoszą 10 dla jednego wybranego splatu, 16 dla pozostałych.
3) SMA kosztują 9 i 11 expa Sidereali. Solarzy i Abyssale jak zawsze płacą 8 i 10.
4) Koszty Alchemicali:
charmy 4
sloty dedykowane 4
sloty ogólne 6
upgrade 2
ma 9
protokoły man-machine 8
protokoły god-maschine 10
Proszę o zatwierdzenie. |
_________________
|
|
|
|
|
Daerian
Wędrowiec Astralny
Dołączył: 25 Lut 2004 Skąd: Przestrzeń Astralna (Warszawa) Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 03-05-2011, 22:12
|
|
|
Zmiany w Craft:
a) Wszystkie bazowe Crafty (Fire, Water, Air, Earth i Wood) są od tej pory jedną zdolnością.
b) Crafty specjalne, jak Magitech wymagają wykupienia w nich specjalności do ich używania.
Czekam na dyskusję/pytania. |
_________________
|
|
|
|
|
Sehtal
Dołączył: 03 Gru 2010 Skąd: Stąd Status: offline
|
Wysłany: 04-05-2011, 08:36
|
|
|
A jak tłumaczysz gospodynię domową która tym swoim gotowaniem powinna mieć craft:water na 1? (była dyskusja o tym)
Według nowej zasady oznacza to, że jest też jubilerką, kowalem itd.
Tak czepiam się ale ciekaw jestem odpowiedzi. |
_________________ There is no such thing as an 'inhuman act', for there is no act so vile that one cannot find a human willing, or even eager, to commit it. |
|
|
|
|
Ysengrinn
Alan Tudyk Droid
Dołączył: 11 Maj 2003 Skąd: дикая охота Status: offline
Grupy: AntyWiP Tajna Loża Knujów WOM
|
Wysłany: 04-05-2011, 10:00
|
|
|
Craft 1 znaczy, że potrafi smacznie gotować, szyć, tkać, robić świąteczne ozdóbki i kompozycje kwiatowe, wypalać dzbanki, a także naprawiać podniszczoną chałupę. Powiedziałbym, że skille niezbędne każdej dobrej gospodyni. |
_________________ I can survive in the vacuum of Space
|
|
|
|
|
Morg
Dołączył: 15 Wrz 2008 Skąd: SKW Status: offline
Grupy: AntyWiP Fanklub Lacus Clyne Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 04-05-2011, 10:59
|
|
|
Sehtal napisał/a: | A jak tłumaczysz gospodynię domową która tym swoim gotowaniem powinna mieć craft:water na 1? (była dyskusja o tym)
Według nowej zasady oznacza to, że jest też jubilerką, kowalem itd. |
Ktoś to chyba tam gdzieś pisał, ale biorąc pod uwagę, że według obecnych zasad ogólnych Exalted, Obama (Performance) byłby jednocześnie genialnym piosenkarzem, Hawking (Lore) wielkim historykiem, a Struś Pędziwiatr (Athletics) co najmniej niezłym (bo ma mało Strength zapewne) zapaśnikiem, to nie jest to wielki problem. |
_________________ Świadka w sądzie należy znienacka pałą przez łeb zdzielić, od czego ów zdziwiony wielce, a i do zeznań skłonniejszy bywa. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików Możesz ściągać załączniki
|
Dodaj temat do Ulubionych
|
|
|
|