Ogłoszenie |
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.
|
Pełny zbiór houserule na sesje |
Wersja do druku |
Daerian
Wędrowiec Astralny
Dołączył: 25 Lut 2004 Skąd: Przestrzeń Astralna (Warszawa) Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 04-05-2011, 18:32
|
|
|
A introwertyczna emo goth poetka porywającą tłumy mówczynią w stylu Kaminy... tak, nie widzę specjalnie problemu ;) |
_________________
|
|
|
|
|
Daerian
Wędrowiec Astralny
Dołączył: 25 Lut 2004 Skąd: Przestrzeń Astralna (Warszawa) Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 17-05-2011, 23:14
|
|
|
Cnoty do 3 kropek są darmowe, powyżej płaci się 3 expa/1 bp za kropkę (na zasadzie Backgroundu, a nie Atribuute/Ability - piszę dla jasności). |
_________________
|
|
|
|
|
Daerian
Wędrowiec Astralny
Dołączył: 25 Lut 2004 Skąd: Przestrzeń Astralna (Warszawa) Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 25-05-2011, 19:17
|
|
|
Plaster na Sorcery/Necromancy do czasu wyjścia erraty:
1) Zaklęcia posiadające Dice Pool mogą być wspomożone podczas rzucania odpowiednią Excellency.
2) Podczas Shape Sorcery/Necromancy action można wykonywać czynności nie absorbujące rąk i/lub ust (np. unikać wrogich ataków, ale nie blokować ich; zrobić krok w bok itp)
3) Podczas Shape Sorcery/Necromancy action można aktywować Combo-Ok Reflexive charmy spełniające powyższy warunek, ale nie można nimi (poza wspomnianą Excellency) modyfikować zaklęć.
4) Sorcery/Necromancy spells kosztują 6 expa
5) W momencie opanowania konkretnego kręgu Sorcery/Necromancy dostaje się za darmo dostęp do konkretnego poziomu Countermagic.
6) W momencie opanowania konkretnego kręgu Sorcery/Necromancy dostaje się za darmo dostęp do konkretnego poziomu Summon <x> Circle Demon/Summon Ghost/Nephwrack (czy co tam jest na 2 kręgu)/Hekatonkhire.
7) W momencie opanowania konkretnego kręgu Sorcery/Necromacy (jeśli ma odpowiednik) dostaje się za darmo dostęp do konkretnego poziomu Banishment. |
_________________
|
|
|
|
|
Bezimienny
Najmniejszy pomiot chaosu
Dołączył: 05 Sty 2005 Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych. Status: offline
|
Wysłany: 25-05-2011, 19:50
|
|
|
po kolei:
1. - nie wiem jak to wpłynie. na razie nie widzę specjalnych przeciwwskazań
2. nie widzę problemu
3. - nie jestem pewien czy podoba mi się pomysł pozwolenia na używanie pedeków podczas shape sorcery/necromancy.
4. zastanawiam się
5. ok, sam to wcześniej proponowalem
6 - raczej nie, to są bardzo pożyteczne zaklęcia, dla ktorych często się wogóle magię bierze
7 - może niekoniecznie. Można za to je za darmo dodać jako bonus przy kupowaniu wymienionych wyżej summonów |
_________________ We are rock stars in a freak show
loaded with steel.
We are riders, the fighters,
the renegades on wheels.
The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense. |
|
|
|
|
Morg
Dołączył: 15 Wrz 2008 Skąd: SKW Status: offline
Grupy: AntyWiP Fanklub Lacus Clyne Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 25-05-2011, 20:16
|
|
|
Bezimienny napisał/a: | 1. - nie wiem jak to wpłynie. na razie nie widzę specjalnych przeciwwskazań
2. nie widzę problemu
3. - nie jestem pewien czy podoba mi się pomysł pozwolenia na używanie pedeków podczas shape sorcery/necromancy. |
4. Nie widzę powodu.
5. Niech będzie.
Bezimienny napisał/a: | 6 - raczej nie, to są bardzo pożyteczne zaklęcia, dla ktorych często się wogóle magię bierze
7 - może niekoniecznie. Można za to je za darmo dodać jako bonus przy kupowaniu wymienionych wyżej summonów |
|
_________________ Świadka w sądzie należy znienacka pałą przez łeb zdzielić, od czego ów zdziwiony wielce, a i do zeznań skłonniejszy bywa. |
|
|
|
|
Daerian
Wędrowiec Astralny
Dołączył: 25 Lut 2004 Skąd: Przestrzeń Astralna (Warszawa) Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 26-05-2011, 20:10
|
|
|
Po poprawkach:
1) Zaklęcia posiadające Dice Pool mogą być wspomożone podczas rzucania odpowiednią Excellency.
2) Podczas Shape Sorcery/Necromancy action można wykonywać czynności nie absorbujące rąk i/lub ust (np. unikać wrogich ataków, ale nie blokować ich; zrobić krok w bok itp)
3) Podczas Shape Sorcery/Necromancy action można aktywować Combo-Ok Reflexive charmy spełniające powyższy warunek, ale nie można nimi (poza wspomnianą Excellency) modyfikować zaklęć. Użycie charmu posiadającego Flaw of Invulnerability powoduje nadpłatę 2 wp (jak przy MA Form-charms).
4) Nauczenie się Celestial Circle obniża koszt nauki Terrestial spells o 2 expa (do favored 6/ unfavored 8). Nauczenie się Solar Circle obniża koszt Celestial o 2 expa (do 6/8). W razie nauczenia się zaklęć przed osiągnięciem wyższego poziomu wtajemniczenia, exp zostaje zwrócony. Analogicznie dla Nekromancji.
5) W momencie opanowania konkretnego kręgu Sorcery/Necromancy dostaje się za darmo dostęp do konkretnego poziomu Countermagic.
6) W momencie opanowania konkretnego poziomu Summon <x> Circle Demon/Summon Ghost/Nephwrack (czy co tam jest na 2 kręgu)/Hekatonkhire otrzymuje się dostęp do konkretnego poziomu Banishment. |
_________________
Ostatnio zmieniony przez Daerian dnia 26-05-2011, 23:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Bezimienny
Najmniejszy pomiot chaosu
Dołączył: 05 Sty 2005 Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych. Status: offline
|
Wysłany: 26-05-2011, 23:34
|
|
|
ad 1 - widzę że mogą być indywidualne problemy. nie wiem czy bawiłoby mnie houserulowanie poszczegolnych czarów. Można założyć że zasada nie będzie dotyczyła opposing rolls.
ad 2 - nie widzę problemu
ad 3. - lepiej, choć szczerze mówiąc nadal mi się średnio podoba. zasadą sorcery było dotychczas właśnie to że była to zdolność użytkowo-artyleryjska, bezpośrednio pozabojowa
ad 4. - jeśli już, to tylko jednokrotne obniżenie kosztów.
ad 5. - ok
ad 6. - ok |
_________________ We are rock stars in a freak show
loaded with steel.
We are riders, the fighters,
the renegades on wheels.
The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense. |
|
|
|
|
Daerian
Wędrowiec Astralny
Dołączył: 25 Lut 2004 Skąd: Przestrzeń Astralna (Warszawa) Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 27-05-2011, 08:28
|
|
|
Po ostatecznym poprawieniu haxa trafia on do houserules. |
_________________
|
|
|
|
|
Daerian
Wędrowiec Astralny
Dołączył: 25 Lut 2004 Skąd: Przestrzeń Astralna (Warszawa) Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 04-06-2011, 20:25
|
|
|
Proponuję obniżyć koszty Astrological College dla Sidereali do zasad rozwijania Backgrounds, jako że w tej chwili są stanowczo za drogie w stosunku do tego co dają.
Dodatkowo, lista SMA fanowskich, hackow i oficjalnych styli aby wiedzieli z czego mogą wybierać:
Lista dozwolonych SMA:
Beige Boulder of Lethargy Style (Sloth) - http://wiki.white-wolf.com/exalted/index.php?title=Beige_Boulder_of_Lethargy_Style <- mam problem z "do not age" w capstone, ale chyba nas to bardzo nie interesuje...
Checkerboard Games of Chance (Chance and Luck) - http://wiki.white-wolf.com/exalted/index.php?title=Checkerboard_Games_of_Chance_Style Homebrew TDO
Citrine Poxes of Contagion Style (Decay) - Scroll of the Monk - ich główny problem to fakt, że Form weapon nie działa z prawie żadnym charmem, ale to osłabienie, nie wzmocnienie... więc jeśli ktoś chce, proszę bardzo ;)
Cobalt Wedding of Bliss Style (Love) - http://www.giantitp.com/forums/showthread.php?t=110645 Homebrew TDO
Eburnean Angles of Lacunae Style (Space and Location) - http://wiki.white-wolf.com/exalted/index.php?title=Eburnean_Angles_of_Lacunae_Style homebrew Revlid'a
Golden Home of Wanderers Style (Place, Location, and Journeys) - homebrew Jivex, Perfected Lotus 2
Ivory Dice of Fortune Style (Chance and Probablistics) - http://wiki.white-wolf.com/exalted/index.php?title=Ivory_Dice_of_Fortune_Style z tego co wiem HLS to Holden. Mam jednak pewne wątpliwości co do Causality-Avoiding Technique.
Mystic Eyes of Death Perception Style (End) - http://forum.kotatsu.pl/tematy54/6470,30.htm#274106 Mój własny styl, po poprawkach z forum White Wolfa. Powinien działać dość dobrze.
Obsidian Shards of Infinity Style (Reflection) - Hack Jivex dotępny w moich plikach
Pale Rivers of Nirvana Style (brak konceptu jako założenie stylu) - http://wiki.white-wolf.com/exalted/index.php?title=Pale_Rivers_of_Nirvana_Style homebrew TDO
Prismatic Arrangement of Creation Style (Essence) - hack Chunga dostępnych w moich plikach lub tutaj: http://forum.rpg.net/showthread.php?449982-Exalted-Fixes-Prismatic-Arrangement-of-Creation-Style
Sapphire Veil of Passion Style (Sex) - GotMH: Maidens
Scarlet Patterned Battlefield Style (Sacrifice) - hack Aaron Peori dostępny w moich plikach |
_________________
Ostatnio zmieniony przez Daerian dnia 08-07-2011, 00:42, w całości zmieniany 5 razy |
|
|
|
|
Daerian
Wędrowiec Astralny
Dołączył: 25 Lut 2004 Skąd: Przestrzeń Astralna (Warszawa) Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 23-06-2011, 18:10
|
|
|
Nowy charm dla Lunarów. Napisałem go w związku z self-training charmami dla Solarów, Abyssali i Infernali, aby Celestiale nie zostali znowu expowo z tyłu za Solaroidami:
Student of the World
Cost: —; Mins: Intelligence 3, Essence 3; Type: Permanent
Keywords: None
Duration: Permanent
Prerequisite Charms: Any Intelligence Excellency
Lunars are masters of survival, but also of creativity and adaptation. By observing the world around them, they can see everything as a teacher and utilize everything as lesson to them. By observing and meditating upon target in a way similar to sacred hunt Lunars can gain insight upon themselves.
With this charm Lunar may train in Attributes, Attributes specialties, Charms, Combos, and spells with a reduced training time, and may also invent new spells and Charms with greater speed. He divides the time needed to purchase any of those traits or invent new Charms or spells by his (Essence x 3), to a minimum of one day. However, before training Lunar must find a teacher in world around him – and then spend time on ritual similar to sacred hunt observing his target. He can gain insight in many ways – for example by observing rock he can gain insight on resilience necessary to increase his Stamina or learning his Ox-Body charm and by stalking hunting pack of wolves can he gain insight upon Dexterity, Wits or his commanding charms.
W przygotowaniu wersja dla Sidereali. Znający się na Alchemicalach może mi coś podpowiedzą, bo sam nie mam dla nich żadnego pomysłu...
PS: Piszę w tej chwili 2 style SMA. Zobaczymy kiedy skończę. |
_________________
|
|
|
|
|
Daerian
Wędrowiec Astralny
Dołączył: 25 Lut 2004 Skąd: Przestrzeń Astralna (Warszawa) Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 28-06-2011, 23:32
|
|
|
Siderealna wersja Charmu treningowego:
Ways of the Old Master
Cost: —; Mins: Lore 3, Essence 3; Type: Permanent
Keywords: None
Duration: Permanent
Prerequisite Charms: None
Sidereals are greatest masters and teachers, enlightened Viziers to all other Exalted. This is a truth that all shall understand. But with such proud title comes great responsibility and challenge – what would be a Master, if his student surpassed him? As everyone understand - on such day, proud Sidereal Master shall cease to exist, and new Sidereal student shall be born. Because the day when student overshadows his master is the day when master shall become student again. And with all-encompassing power and ability of Solar Exalted, such day is not hard to imagine. Sidereals understood such principle long time ago and with Maidens’ blessing created this Charm ensure their ability to better understand their inner selves by learning alongside their students.
With this Charm as long as Sidereal finds himself in relationship of master and student, in which he can be considered master, he may train in Abilities, Abilities specialties, Charms, Combos, Colleges and spells with a reduced training time, and may also invent new spells and Charms with greater speed. He divides the time needed to purchase any of those traits or invent new Charms or spells by his (Essence x 3), to a minimum of one day.
To teraz wszyscy poza Aclehmicalami mają dostęp do treningowego houserule na większość rzeczy... nadal nie mam pomysłu na Alchemicalny... |
_________________
|
|
|
|
|
Daerian
Wędrowiec Astralny
Dołączył: 25 Lut 2004 Skąd: Przestrzeń Astralna (Warszawa) Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 03-07-2011, 22:11
|
|
|
Nowe SMA do użytku Sidereali na sesji - poprawione po przetrawieniu przez forum WW.
Mystic Eyes of Death Perception Style
History of this style’s beginning is lost in darkness. Few knows anything about this Style, except for one fact – it was seen in Creation only once, in times of Usurpation – when Sidereals stood against Solars one Chosen of Endings killed three powerful elder Lawgivers using its power. He never was known as great martial artist, never has he shown any understanding of Sidereal Martial Arts, nor was he great with his sword or bow. But in the time of great peril he showed true understanding of principles of his patron Maiden – and used them with great effect by using this style, which he created in greatest secrecy with humble respect of his patron. This Style was considered forever lost because it’s creator never teached anyone even a single Charm, terrified by the power in his hands. But in the time of Reclamation, horror of Lotus Massacre and dawn of greatest danger for Creation one of the last Sidereals - gifted young Chosen of Endings found impossible possible – and remembered bits of the style from his own previous Exaltation, forging them anew into a weapon to stop incoming darkness.
This Style allows Martial Artist to see and undestand metaphorical death in all things – fated time of their end and demise. By training his eyes and hands he becomes slowly one with Fate, able to perceive such end as the black lines encircling everything in the world. Then, by tracing them with a sharp object he brings moment of final death, metaphorically cutting their strands of Fate instantly bringing Fated end.
Weapons and Armors: This style can be practiced unarmed or with light blades, capable of precise cutting Lines of Death. Those include knives, short swords, slashing swords and their artifact equivalents – Switchklaves, Short Daiklaves and Reaper Daiklaves. It is not compatible with armor.
Jougan - Pure Eyes
Cost: Special Min: Martial Arts 4, Essence 4 Type: Reflexive
Keywords: Combo-ok
Duration: One Scene
Prerequisite: None
Nothing escapes eyes of the Vizier. His hands bring end to everything – but first his eyes must see what has to be ended. Jougan – Pure Eyes allows him to see and understand everything hidden in the world.
This Charm duplicates the benefits of All-Encompassing Sorcerer’s Sight (see Exalted, p. 222) and allows user to see dematerialized Spirits. Cost of activation is [15] – lower of Martial Arts or Awareness rating], minimum 10 motes. At Essence 6 duration of this charm increase to Infinite as long as motes used for activation remain committed.
Flash Step
Cost: 10 m Min: Martial Arts 4, Essence 4 Type: Reflexive or Reflexive (Step 1)
Keywords: Combo-ok, Obvious
Duration: Instant
Prerequisite: None
Ones whose end is coming constantly look behind. They try to hide. They try to run. But end will always come – by the Vizier’s hand. They cannot run nor hide endlessly.
This charm allows Vizier to seemingly vanish in a flash of purple light, instantly appearing next to his target and closing distance by moving up to [Martial Arts + Essence] x 10 yards. This charm can be used with unarmed Martial Arts Attack or Move action. At Essence 6 Vizier can pay additional cost of five motes and one Willpower to increase this distance up to [Essence] x 100 yards, but Sidereal must be able to perceive target in some way in order to use this charm. This version of Charm can only be used with an unarmed Martial Arts Attack action.
If this charm is used to initiate conflict, double success at Sidereal Join Battle roll.
Transparent Like Glass
Cost: [+5 m] Min: Martial Arts 4, Essence 4 Type: Permanent
Keywords: None
Duration: Permanent
Prerequisite: Jougan - Pure Eyes, Flash Step
As the Sidereal understanding of path of true end increases, so does the purity of his eyes. They can see and understand nature of every being and every Essence flow – especially their imperfections.
This charm is a permanent upgrade to Jougan - Pure Eyes. When Martial Artist activates Jougan - Pure Eyes he must commit additional five motes. When Jougan - Pure Eyes is active, Martial Artist can roll his [Awareness + Perception] in order to identify perceived target type (examples include demons, gods, raksha or exalts) unless target is magically perfectly disguised.
By paying 5 motes and observing target as a Miscellaneous Action Sidereal makes [Awareness + Wits] roll, adding half of his [Martial Arts] in bonus successes against Difficulty of target’s [Essence]. If the target is willing and stands still, decrease Difficulty of targetting to [Essence/2]. Success allows Vizier to learn about every Unnatural Mental Influence, Crippling, Poison and Sickness effect lingering on target, making them Obvious to his senses.
Vizier might be able to perceive effects lingering on target, but he doesn’t automatically understand their nature – this requires use of another Charm or Ability.
Lines of Death Perception
Cost: (+5 m, 2 ahl) Min: Martial Arts 5, Essence 4 Type: Permanent
Keywords: Fate, Obvious
Duration: [Essence] actions
Prerequisite: Transparent Like Glass
When Sidereal learns this charm, he becomes true embodiment of the Chosen of Endings – no matter what is his Caste. His Eyes perceive one true and final destiny of everything – death. In this moment of understanding Vizier sees the world as it truly is - extremely fragile, just a moment from breaking. And he is the one who can shatter it with just a wave of his hand or cut of his blade, instantly bringing the final destiny to the stroked object. Such knowledge strains consciousness of even the Chosen of Endings, causing them to pay with their own life force in order to remain sane.
This charm is a permanent upgrade to Jougan - Pure Eyes. When Martial Artist activates Jougan - Pure Eyes he must commit additional five motes and one Aggravated Health Level. By doing it, his Eyes start emitting violet light, and he becomes able to see Lines of Death - black lines of Essence symbolizing final and eternal destiny of everything – death. He can see them on every living being, every spirit, every item and every structure. By tracing the lines without much exertion Sidereal brings fated destruction, and the victim is cut or cracked or broken along those lines. Because this destruction is destined, this method of injury ignores any of the victim's defenses.
Character ability to see Lines of Death (and violet light emitted by his eyes) disappear after [Essence] actions, after which he can pay Reflexively 5 motes (which are not committed) and commit additional 1 ahl in order to become able to perceive Lines of Death again. Upon committing 5 ahl character doesn't have to commit more in order to reactivate his ability to perceive Lines of Death.
Mechanically, as long as character is able to perceive Lines of Death, this Charm allows character to make unarmed Martial Arts attack which suffers external penalty equal to [Target Permanent Essence – Martial Artist’s Permanent Essence], minimum 2. This penalty cannot be ignored by any means. If such attack hits, Martial Artis’s player makes a reflexive [Essence + Martial Arts + Dexterity] roll against the opponent’s (Stamina + Resistance + Essence). If such roll is successful, this attack ignores entirety of target’s hardness and entirety of target’s armor and natural soak. Upon failure, this attack ignores entirety of target’s hardness and half of target's armor soak (which stacks with Piercing effect). Damage dealt by targeting Lines of Death is always switched to lethal, even if it would normally be considered bashing. Aggravated damage remains unchanged. Targets slain by this attack are considered permanently killed (as when killed with Ghost-Eating Technique).
This charm doesn’t work on targets outside Fate, but while it is active it allows to treat every target with Permanent Essence lower than Sidereal’s Martial Arts score as being Inside Fate for purpose of all charms of this style. Targets with Permanent Essence ranking equal or higher than Sidereal’s can be brought into Fate for one Scene for purpose of this style’s charms by paying Reflexively 3m and gaining 1 Paradox, plus 3 motes and 1 dot of Paradox for every dot of difference (up to 15 motes and 5 Paradox maximum). Those motes are not committed. Non - Sidereal Martial Artists must pay 1 wp + 1 wp per every dot of Paradox Sidereal would gain in their place.
This charm doesn’t work on targets with Yozi-level Immortality (like Yozi, Primordials or Deathlords).
Mystic Eyes of Death Perception Form
Cost: 10 m, 1 wp Min: Martial Arts 5, Essence 5 Type: Simple (Speed 3, -0DV)
Keywords: Form-type, Obvious, Overdrive
Duration: One Scene
Prerequisite: Lines of Death Perception
By allowing Essence of pure and unstoppable end of all things to flow freely through his body and eyes, Sidereal becomes the embodiment of rightful end. Not only his eyes, but his entire body becomes avatar of true and eternal end to all things, and his hand strikes true.
While this charm is active, the martial artist gains an Overdrive pool with a capacity of ten motes. Initially empty, she may fill it by successfully dodging enemy attack without using Perfect dodge effect, adding two motes to his Overdrive pool for every successful action.
Additionally, while Mystic Eyes of Death Perception Form is active character gains additional benefits:
- every activation of Flash Step supporting unarmed Martial Arts attack allows character to move perfectly behind enemy, giving him chance to reestablish surprise
- character is allowed to pay reflexively 4 motes in order to make one reflexive unarmed Martial Arts Counterattack in Step 9 of attack resolution. This Counterattack can be specifically supplemented by the Mastery of the Body Lines (if enemy attacked without weapon – the limb used to attack is the only valid target) or by Cutting World Lines (weapon used to attack being the only valid target) if he used any weapons by activating them as innate powers, not counting it as a charm activation.
- she can attack dematerialized creatures as if they were material when she strikes their Lines of Death
Mystic Eyes of Death Perception Form may be reflexively assumed without a Charm activation whenever the martial artist strikes true into enemy’s Lines of Death or Point of Death, even without causing any damage, or when he uses Miscellaneous Action to successfully observe enemy with Transparent Like Glass.
As a Form-type Charm, the first time the martial artist uses a Charm with a Flaw of Invulnerability during the same action Mystic Eyes of Death Perception Form is activated, it adds a two Willpower surcharge to its activation cost.
Seventeen Pieces Dissection
Cost: 2 wp, 1m per attack Min: Martial Arts 5, Essence 5 Type: Extra Action
Keywords: Obvious, Combo-ok
Duration: Instant
Prerequisite: Mystic Eyes of Death Perception Form
Speed of the one sent to bring the end is always too great for his target, and his skill always too peerless. The time itself warps around martial artist, when he strikes bringing rightful end to the wicked. Nothing can stand in his way and nothing can avoid his blows. In the time it takes lighting to strike, martial artist strikes many times more, moving with flowing grace and cutting his enemies with precision greater than abilities of the greatest medics.
This charm generates magical flurry of unarmed Martial Arts attacks up to Martial Artist’s [Permanent Essence + Dexterity –4]. Sidereal must pay for the maximum amount of available strikes, but he can stop his flurry after any amount of attacks after first. These attacks are made regardless of the weapon’s Rate, without multiple action penalties, and with a DV penalty equal to the highest penalty for any one attack. All attacks must target one foe.
If Jougan - Pure Eyes and Mystic Eyes of Death Perception Form are active, martial artist is allowed to support any amount of his attacks in the flurry with any of those charms: Mastery of Body Lines, Mastery of Soul Lines, Cutting World Lines, Cutting Lines of Pain, Sorcery Killing Blade, Cutting Essence Flow and Point of Death, activating them as innate powers not counting as the charm activation.
Stepping Beyond the End
Cost: 15 m, 2 wp Min: Martial Arts 5, Essence 5 Type: Reflexive (Step 7)
Keywords: Obvious, Combo-ok, Virtue (Conviction)
Duration: One tick
Prerequisite: Mystic Eyes of Death Perception Form
Chosen of Endings know, that their life also must come to an end. But only Fate, their and the Maiden are to decide when this end shall come. Before that time they shall not perish – and they will deny anything that tries to stop them. When Martial Artist activates this charm, all his Lines and Points of Death disappear for a while, because for a moment reality consider him to be a flawless entity without any ending.
This Charm is invoked immediately before the damage of a physical attack or similar effect is rolled. This Charm is a perfect defense against the raw damage of the attack, reducing it to zero after all other effects. If Martial Artist decides to channel Conviction upon activating this charm he can push forward upon the enemy’s weapon, ignoring his strikes and cause him to back off in fear because of Sidereal’s terrifying resolve, inflicting enemy with the external penalty equal to his Martial Arts score until the end of a scene. This is unnatural mental influence and characters can spend one Willpower to resist charm’s effect. Once a character has spent three or more Willpower in total to overcome this influence, they are immune for the rest of the scene.
This charm has a unique Flaw of Invulnerability, requiring both Martial Artist and the attacker to be considered a beings Inside Fate.
Mastery of the Body Lines
Cost: 7 m Min: Martial Arts 5, Essence 5 Type: Supplemental
Keywords: Obvious, Combo-ok, Crippling
Duration: Instant
Prerequisite: Seventeen Pieces Dissection
Chosen of Endings learn to concentrate tremendous power hidden in their abilities to utilize Lines of Death in sometimes truly frightening ways. By choosing right Line they can fully control their opponent’s destruction, bringing only partial end to their enemies.
Provided that the augmented unarmed Martial Arts attack targeting Lines of Death inflicts one or more levels of damage, this Charm allows Martial Artist to additionally inflict one amputation disability on the target. This is true amputation effect. If Martial Artist wishes, he can forfeit all damage dealt to a target in order to inflict his Essence/2, rounded down, amputation disabilities on a target. When used in this way this Charm gains keyword Shaping.
Mastery of the Soul Lines
Cost: 10 m Min: Martial Arts 5, Essence 5 Type: Supplemental
Keywords: Combo-OK, Crippling, Obvious, Stackable
Duration: Instant
Prerequisite: Stepping Beyond the End
Who would be the Chosen of Endings, if the only thing they could do would be cutting flesh or limbs away? A brutal warriors without any finesse. But their abilities are not suited for brutal thugs or killers, as they are enlightened ones who bring calm and final end to everything.
This Charm allows Martial Artist to cut enemy’s mind instead of their body. If unarmed martial arts attack supplemented by this charm strikes a Line of Death of an target and deals at least one level of damage, forfeit all damage this attack would deal. Instead, Martial Artist may choose any of the effects from list below (Multiple injuries from this Charm do stack), causing them as an Crippling effect:
Virtues: The victim loses 2 dots from any combinations of Virtues (minimum rating of 1), wasting any channels remaining in excess of her new ratings. Martial Artist may instantly reassign those dots to any other Virtue. If such reassignment would increase experience cost of target Virtues, treat this as a Training effect. Target behavior alters appropriately.
The Virtue used for an Exalt’s current Limit Break condition cannot be lowered below 3.
Willpower: The victim loses one dot of permanent Willpower, as well as all Willpower points in excess of her new rating.
Beings reduced to Willpower 0 shuffle through life like the spent husks left by the Fair Folk, entirely without identity or volition.
Intimacy: The victim instantly loses one Intimacy chosen by Martial Artist. This charm doesn’t allow Martial Artist to know target Intimacies – he must gain such knowledge by other means or choose randomly. Magically enhanced Intimacies are not valid targets for this charm usage.
Effects of this charm are permanent unless magically healed. They can be healed/resisted with any effect resisting/healing Crippling effects or Unnatural Mental Influence.
Cutting World Lines
Cost: 10 m Min: Martial Arts 5, Essence 6 Type: Simple
Keywords: Combo-OK, Obvious
Duration: Instant
Prerequisite: Mastery of the Body Lines
Not only living things have concept of death and end. But death of things is different, harder to grasp and understand. But even this concept is not beyond true Chosen of Endings, who has become true embodiment of the end.
This Charm can be activated in two ways – while character strikes things being in active use by other character (like weapon, armor or clothing), or to strike against dormant items or structures not in active use.
To use this Charm Martial Artist must successfully strike Lines of Death of targeted item or structure. Upon successful strike targeted item is instantly destroyed – it breaks, withers or ends in other dramatically appropriate way. While targeting bigger objects (more than five cubic meters) or structures only part of them is destroyed, as deemed appropriate by Storyteller.
When used against items in active use consider this as a Disarm attempt (use target Dodge + Wits for defensive roll when targeted item is not a weapon or shield) with all normal rules, but if Disarm action is successful targeted item is instantly destroyed as per this Charm normal effect.
Upon reaching Essence 7 Martial Artist becomes able to use this charm against Artifacts and magically enhanced structures, deattuning them (and eventually throwing them away as per successful Disarm attempt). When used against Artifacts or magically enhanced structures increase cost of this Charm by 5 motes and 1 Willpower.
Cutting Lines of Pain
Cost: 1 wp, 15 motes Min: Martial Arts 5, Essence 6 Type: Supplemental
Keywords: Combo-OK, Obvious
Duration: Instant
Prerequisite: Mastery of the Soul Lines
Most see true end as something horrific, as evil incarnate. How could the ending be helpful? How can death not be evil? Few understand that end can bring happiness and joy – it all depends on what is ended. True Chosen of Endings can end anything that brings misfortune and pain, to help all beings in the world.
This Charm allows Martial Artist to strike upon negative effects which haunts his target, without harming their flesh. If unarmed Martial Arts attack supported by this Charm strikes Line of Death of an target and deals at least one level of damage, roll Martial Artist’s [Martial Arts + Essence] against Difficulty of [Essence] Character who inflicted negative effect, Difficulty [Artifact rank] of Artifact used to inflict effect or Difficulty 1 against mundane effects or 3 against magical effects without known/specific source. Upon success forfeit all damage this attack would deal. Instead, Martial Artist chooses to end one of any Crippling (amputation effects are specifically not valid targets for this Charm), Sickness or Poison effect lingering upon target. In order to be able to strike at them Martial Artist must first learn about such effects with use of Transparent Like Glass – another similar effects are not enough. If Martial Artist doesn’t understand nature of effect she wishes to end, add 2 to Difficulty of the roll. If Target is not willing, add half of his [Essence], rounded down, to Difficulty of the roll.
Upon failure, deal damage to target as normal. Botch renders this Charm unusable again against targeted effect until end of Scene.
This Charm cannot be used without intention to heal or Charm fails without any effect.
Sorcery Killing Blade
Cost: 10 m per Circle, 1 wp per Circle Min: Martial Arts 6, Essence 6 Type: Reflexive (Step 1 for attacker, Step 2 for defender)
Keywords: Combo-OK, Obvious
Duration: Instant
Prerequisite: Cutting Lines of Pain
With strike of his hand or blade Martial Artist can end even the wonders of Primordial design. The mightiest spells of Sorcery are nothing before him, as even their death can be perceived and even they must come to an end.
This Charm can always target Sorcery spells and can target Necromancy spells if both Martial Artist and Caster are currently considered to be Inside Fate. Invoked on the offensive, the character must successfully hit Lines of Death of the spell in question. If unarmed Martial Arts attack successfully strikes the beneficiary of the spell (which can be difficult if the spell is currently woven about the body of a defending Exalt - mechanically, Martial Artist must hit Lines of Death of caster), then the spell is broken as though targeted by the strongest level of countermagic capable of affecting it. If the spell creates or summons an automaton or spirit, the Lawgiver’s attack must target that automaton or spirit. If the spell is a free-standing effect, such as Rain of Doom, then the attack must be generally aimed at the center of the spell’s area of effect, and the effect is considered to have a Parry DV of (Circle x 3) for spells, or (Minimum Essence + 2) for Sorcerous Charms. Stationary Necromancy spells don’t require their Caster to be considered Inside Fate to be killed.
Invoked on the defensive, this Charm functions as a defensive adamant/void countermagic if the character's PDV exceeds the caster's Essence + the spell's Circle. This Charm cannot stop Unblockable spells unless Martial Artist invokes another Charm or effect allowing him to block them.
If this Charm is used to kill sorcerous or necromancy effects that the character wouldn’t be able to shatter were she a sorcerer, add 15 motes to activation cost. For example, a Sidereal Exalt killing spells of the Solar Circle ads 15 motes to Charm activation cost if she is not wearing the Mantle of Brigid and thus able to make Shape Solar Circle Sorcery actions.
Cutting Essence Flow
Cost: 10 m + x m Min: Martial Arts 6, Essence 6 Type: Reflexive (Step 1 for attacker, Step 2 for defender)
Keywords: Combo-OK, Obvious, Shaping
Duration: Instant
Prerequisite: Cutting World Lines, Sorcery Killing Blade
Near the pinnacle of all understanding Martial Artist understand principles of Essence better than anyone other. With little cut of his blade he can kill flows of Essence and deny other’s even most natural powers. Within him lies responsibility to not abuse power of master of end.
This Charm may be invoked in Step 2 as a response to a Charm-enhanced attack that the Martial Artist can perceive and use her Parry DV against. If her Parry DV against the attack is higher than the attacker's Essence, the character may cancel any or all Charm effects currently affecting an attack against him. Motes expended by the attacker remain expended after the cancellation, and the attacker's Charm per turn is still expended. Cancelling a Charm with a duration longer than Instant is a Shaping effect, and the character must pay the cost of the Charms to be cancelled on top of the cost of Cutting Essence Flow. This version of Charm activation cannot cancel Form-type Charms.
Alternatively, Martial Artist can invoke this Charm offensively to support his own unarmed Martial Arts attack. Used this way this Charm allows Martial Artist upon successfully striking enemy Lines of Death to cancel any amount of Charms affecting his target (if Martial Artist decide to cancel more than one Charm, consider it as Shaping effect), and the character must pay the cost of the Charms to be cancelled on top of the cost of Cutting Essence Flow. Targeted enemy can commit the cost of the Charms to be cancelled again (effectively doubling their normal committed cost) in order to not allow them to be cancelled. This version of activation can cancel Form-type Charms. This Charm cannot target Permanent Charms.
Point of Death Understanding
Cost: 20 m, 2 wp Min: Martial Arts 7, Essence 7 Type: Simple
Keywords: Combo-OK, Obvious, Shaping
Duration: Instant
Prerequisite: Sorcery Killing Blade, Cutting Essence Flow
The road of mastery has ended. Pinnacle of understanding is in the hands of Chosen of Endings. In this moment, world trembles as Martial Artist uncovers final truth – even that which never had an ending can be killed and ended by his blade. His is the power to stop even beings of power such as Titans, and throw them down from the skies.
His eyes open to final understanding of Lines of Death. There, where the Lines come together he can see one dark point – one on every object. Point of Final Death, Final End, of fated non-existence. And he can strike it with his blade or hand... even little touch is enough.
This Charm allows Martial Artist to perform Unblockable and Undodgeable unarmed Martial Arts attack targeting Lines of Death of his target. Additionally, if target is not protected from Shaping effect, it instantly dies as Shaping effect, with all his Health Levels marked by Aggravated damage and as killed by Ghost-Eating Technique. Even if target has Shaping protection, this attack deals double raw damage and changes its type to Aggravated. Targets killed by this attack slowly become transparent and then finally disappear completely on the next tick.
This Charm can be used only on targets considered Inside Fate.
Additionally, upon learning this Charm previous Charms of the style get modified:
Lines of Death Perception: If Martial Artist wishes, she can increase commitment cost by one additional Aggravated Health Level. If she does, when striking Lines of Death of Creature of Darkness being considered Inside Fate, she can reflexively pay one mote to turn damage into Aggravated as Holy effect.
Mastery of the Soul Lines – this Charm becomes capable of cutting away Ghost from his Fetters. This effect cannot Target Deathlords or Neverborns. |
|
|
|
|
|
Morg
Dołączył: 15 Wrz 2008 Skąd: SKW Status: offline
Grupy: AntyWiP Fanklub Lacus Clyne Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 05-07-2011, 23:03
|
|
|
/me patrzy na pierwszy post tematu, zmiany w koszcie expowym i drży na widok ile tego jest.
Propozycja: likwidujemy houserule z charmami treningowymi (bo sprowadza się on do "kup sobie stałą zniżkę expową za 8-10 expa"), charmy te zmniejszają czas treningu (kwestia tego o ile), względnie robią coś innego (do przemyślenia), likwidujemy houserule z obniżeniem kosztów dla nie-solaroidów i wprowadzamy to, zachowując darmowe comba i excelencje.
Tak, to spora zmiana, bo wprowadza płaski koszt expowy (za wyjątkiem Esencji), ale jest to tak naprawdę sensowne - w tym momencie im więcej się ma expa, tym mniej daje (a więcej kosztuje) podniesienie jakiejś cechy w górę. Jest to jeszcze zrozumiałe w przypadku mortali, ale w przypadku Exaltów już chyba niespecjalnie...
Biorąc pod uwagę, że u Ysena teoretycznie da radę dojść do E6, naprawdę nie wiem kto będzie podnosił przy obecnym systemie zdolności, czy atrybuty na szóstki - skoro kosztuje to odpowiednio 10/11 i 15/20 expa, czyli od 1,25 do prawie dwóch i pół charma.
Chyba wiadomo co jest bardziej opłacalne... szczególnie, że wymagania do charmów łatwiej załatwić przez Divine Transcendence/The Lotus Blossoms/Czwartą Augmentację/Jaki-Jest-Tam-Lunarny-Odpowiednik.
No, chyba że ktoś chce kupować E7-E8 efekty, ale jak dla mnie najłatwiej byłoby tę sprawę załatwić na zasadzie case-by-case dla każdego takiego charma, którego ktoś by zgłaszał, że chce kupić. Bo tak, zgadzam się, że (szczególnie u Solarów) bardzo łatwo przegiąć z epickością, ale z drugiej strony nie wszystko co jest powyżej E6 powinno spłonąć w ogniu.
I tak, jest to małą czcionką nie bez powodu – wolałbym, żeby skoncentrować się na propozycji płaskich kosztów.
Edit: Po rozmowie na IRC-u przeliczę jutro jakąś kartę na dwa sposoby i porównam. Wydaje mi się, że zmiana kosztów w stosunku do ability i atrybutów na dwa: do 3 i powyżej 3 to dobry trop, ale to się okaże. |
_________________ Świadka w sądzie należy znienacka pałą przez łeb zdzielić, od czego ów zdziwiony wielce, a i do zeznań skłonniejszy bywa. |
|
|
|
|
Morg
Dołączył: 15 Wrz 2008 Skąd: SKW Status: offline
Grupy: AntyWiP Fanklub Lacus Clyne Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 06-07-2011, 13:27
|
|
|
Dobra, po kolei.
Po pierwsze, przeliczyłem wartość expową najnowszej dostępnej karty Płomienia, optymalizując koszty. Nie wrzucę wyliczeń, bo je straciłem nieopatrznie kopiując linka >_>, ale wyszło 7 expa różnicy na niekorzyść nowego systemu, zakładając, że koszty do 3 włącznie są niższe.
Niemniej – i to jest po drugie – uznałem, że zmiana systemu płaskiego w dwustopniowy nie ma sensu.
Sprawa wypłynęła z wątpliwości wynikających z tego, że taki sposób wydawania doświadczenia faworyzuje grę na wysokim poziomie, a utrudnia na niskim. Początkowo myślałem jak temu zaradzić, ale ostatecznie... doszedłem do wniosku, że nie ma co, bo ta przesłanka jest błędna.
Wszak cała idea tej metody wydawania polega na tym, że każdy rozkład kropek jest pod względem expowym tak samo opłacalny, w związku z czym nie promuje ona żadnego sposobu rozłożenia tychże kropek, w przeciwieństwie do systemu obecnego, który dużo lepiej traktuje ludzi mających bardzo wysokie i bardzo niskie wartości. W związku z tym, tak, kupowanie kropek niskich wychodzi mniej opłacalnie, niż obecnie, ale tylko dlatego, że obecnie są one, w mojej opinii niesłusznie, faworyzowane (mechanicznie różnica między atrybutem/zdolnością na 1 i na 2 jest przecież taka sama jak między 4 i 5 – dostaje się dodatkową kostkę do odpowiednich rzutów i ewentualny dostęp do nowych charmów), a ten houserule taką faworyzację wyłącza. Przyjęcie dwustopniowego systemu progowego spowodowałoby zniweczenie tego efektu, bo wciąż dużo bardziej opłacałoby się maksować jedne atrybuty/zdolności, drugie zostawiając nisko.
Jest to więc kwestia nie opłacalności, a preferencji. Nowy sposób z jednej strony znacznie ogranicza możliwość oszczędzania expa przez wydawanie go na jedną optymalną modłę, ale z drugiej (oprócz tego, że jest praktyczniejszy i łatwiejszy w użyciu) daje dużo większą swobodę przy tworzeniu i rozwoju postaci – zostawiając sobie w nim jakąś cechę na 1-2, po to żeby podczas gry stopniowo ją sobie podwyższać, nie jest się karanym expowo w porównaniu do kogoś, kto już na początku wziął sobie wszystko co chciał na maksa, a potem kupił za expa te cechy, które chciał mieć, ale nisko. Podręcznikowa tabelka expa z kolei za coś takiego karze, i to ostro.
To co widzę co można byłoby z tym (= początkowymi kropkami w płaskim systemie) zrobić, jeśli w ogóle chcemy się w to bawić, to obniżenie kosztu faworyzowanych zdolności i atrybutów, niezależnie od ich poziomu, do odpowiednio 2 i 5 (acz byłoby to trzeba jakoś sprawdzić pod względem balansu). Różnicowanie kosztów poszczególnych kropek po prostu eliminuje osiągnięcie zamierzonego w tym wszystkim celu.
Niezależnie jednak od tego co zdecydujemy z expem, nie podoba mi się houserule treningowy. On po prostu wprowadza nową klasę charmów, które koniecznie trzeba mieć bez względu na wszystko inne, potęgując jeszcze efekt wydawania doświadczenia według optymalnego sposobu, o którym pisałem wyżej. |
_________________ Świadka w sądzie należy znienacka pałą przez łeb zdzielić, od czego ów zdziwiony wielce, a i do zeznań skłonniejszy bywa. |
|
|
|
|
Bezimienny
Najmniejszy pomiot chaosu
Dołączył: 05 Sty 2005 Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych. Status: offline
|
Wysłany: 07-07-2011, 20:03
|
|
|
Sojiko napisał/a: | Because nothing can beat an exhaustive list for clarity, here are the new costs (favored cost after the / ; chargen specific costs after the ~ ):
* Attribute : 8/6 XPs
* Ability : 4/3 XPs
* Specialty : 2/1 XPs (1)
* Native-level Magics : 10/8 XPs (includes Charms and spells)
* Essence : Rating × 8 XPs
* Virtue : 3~2 XPs
* Willpower : 3 XPs
* Backgrounds up to 3 dots : 3 XPs
* 4th and 5th dots of background : 3~4 XPs
|
stare koszty i komentarze co spowoduje ich zmiana na nowy system:
wpierw chargen
Cytat: | 18 bp (w nowym systemie 36 xp)
* Attribute : 4 bp - koszt równy
* Ability : 2/1 - favored tu po zmianie cierpią, ale płaski koszt później usuwa tendencję do koncentrowania się na unfavored
* Specialty : 1/1 per 2 dots - bez zmian, można kupować pojedyncze kropki w F/C
* Native-level Magics : 4/3 (Charms and spells) - tu lekko niekorzystnie dla nowego systemu, ale i tak nikt poza alchemikami nie brał charmów za bp (a oni będą mieli osobne koszty)
* Essence : 7 - tu duża zmiana na niekorzyść. praktycznie nie ma sensu zaczynać z e3
* Virtue : 1 - z naszym houserulem do pominięcia
* Willpower : 1 - niekorzystnie, ale jest to równoważone w nadmiarze płaskim i niskim kosztem wp w grze
* Backgrounds up to 3 dots : 1 - niekorzystnie
* 4th and 5th dots of background : 2 - zasadniczo bez zmian |
ogólnie nieco minusów, w tym dwa istotne (backgrounds, esencja), bez plusów
koszty xp w trakcie gry
Cytat: | * Attribute : (current x4) - druga kropka droższa, trzecia równa, potem taniej - wyraźny zysk już dość szybko, system zdecydowanie bardziej zachęca do kupowania atrybutów. plus.
* Ability : new 3, increase (currentx2)/(currentx2)-1 - tu koszt wyrównuje się dopiero przy czwartej kropce, wcześniej jest niekorzystny
* Specialty : 3 - oczywisty zysk, zwłaszcza dla specjalności F/C
* Native-level Magics : 10/8 XPs (includes Charms and spells) - bez zmian
* Essence : (current × 8) - bez zmian
* Virtue : (currentx3) - zysk, ale przy naszym houserule nie tak istotny
* Willpower : (currentx2) - tu BARDZO duży zysk od razu. Z drugiej strony większość graczy albo zaczynała grę z wp10 albo potem bardzo płakała by to nadrobić.
* Backgrounds up to 3 dots : 3 - bez zmian
* 4th and 5th dots of background : 3 - bez zmian |
głównym minusem jest zwiększenie kosztu niskich poziomów zdolności. w zamian dostajemy niższy koszt podnoszenia atrybutów - korzystne dla lunarów, dla solarów na niższych poziomach expowych mniej. Na wysokich poziomach expowych, gdy większość potrzebnych zdolności migruje do 4-5 (i po przekroczeniu bariery E5) się to nadrabia. Głównym plusem płaskiego kosztu jest nie tylko uproszczenie liczenia, ale przede wszystkim znaczne zredukowanie potrzeby minmaxingu przy generacji postaci.
wniosek - przy grze wysokoexpowej nie ma żadnego problemu (tak na moje oko przynajmniej 250 xp lub więcej - u daera zaczęliśmy się dopiero do tego miejsca zbliżać)
główne problemy to zwiększenie kosztu bonusowych backgroundów i zdolności favored podczas tworzenia postaci i zwiększony koszt niższych punktów zdolności.
Problemem jest też to, że osoby chcące mieć wyższą esencję muszą praktycznie poczekać z jej podniesieniem do gry - robienie tego na starcie ma jeszcze mniej sensu niż w pierwotnych zasadach.
nie widzę możliwości rozwiązania problemu backgroundów i esencji przez niższe koszty w chargenie - uczyniłoby to z nich elementy must-buy nowego minmaxingu.
Wskazane może być rozważenie dania jako zamiennika bp nie 2x a 3x xp.
a osobno - nie wiem co zrobić z charmami treningowymi, ale samotrening na wszystko jest zbyt dużym przegięciem i zdecydowanie tu zniżki xp muszą wylecieć.
PS: rozważałem tu kwestię na przykładnie kosztów solarnych, ale w większości innych splatów powinno być podobnie. U alchemików proponuję by chargenowe koszty charmów wynosiły 2x stary koszt w bp (koszty później bez zmian).
PS2 - ze względu na zmianę kosztów specjalizacji, z którymi powiązaliśmy taumaturgię, sugeruję danie jej osobnego kosztu - 3 albo 4xp
Przychylam się też do wyrażonej wyżej sugestii Daera by Astrological colleges traktować kosztowo jako normalne backgroundy - szczerze mówiąc obecnie są obłędnie drogie. |
_________________ We are rock stars in a freak show
loaded with steel.
We are riders, the fighters,
the renegades on wheels.
The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików Możesz ściągać załączniki
|
Dodaj temat do Ulubionych
|
|
|
|