Ogłoszenie |
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.
|
Pełny zbiór houserule na sesje |
Wersja do druku |
Daerian
Wędrowiec Astralny
Dołączył: 25 Lut 2004 Skąd: Przestrzeń Astralna (Warszawa) Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 03-01-2011, 05:51 Pełny zbiór houserule na sesje
|
|
|
Kursywą zostały oznaczone zmiany w stosunku do poprzednich ustaleń.
BARDZO ISTOTNA ZMIANA:
Całkowicie zmieniliśmy koszty expowe i zasadę tworzenia postaci.
1) Flat XPs Cost
Since Abilities and Attributes increases get less and less relevant and less and less effective as you advance, while Charms become more and more powerful, and that regular Traits start even less important than Charms, we are going to switch to flat costs. This will have the side benefit of avoiding a bit of metagaming making characters too similar because some things are way to expensive to increase post chargen.
I'm going to tweak a few numbers to keep some metagaming. For example high backgrounds are cheaper to acquire in play (especially since it requires the additional hassle of justifying it), and Virtues are cheaper at chargen (so that characters are encouraged to start heroically virtuous). So while the costs are normally the same for chargen and the regular game, there are a couple of exceptions.
For most things, the new XP cost switches to thrice the old BP cost of purchasing the trait at chargen.
Character do not receive Bonus Points for character creation, but instead thrice that amount of XPs (since what used to cost 1 BP now costs 2XPs, so purchasing power is actually little better). Because having a specific currency just for chargen when it works like the regular game is stupid and needlessly complicated.
W związku z tym tworząc postać otrzymujemy 54 expa do wydania zamiast 18 BP. U Ysena otrzymujemy 84 expa do wydania + exp dla naszego typu Exalta po chargenie.
Nowe koszty expowe rozwijania charakterystyk (niezależnie od poziomu na jaki podwyższamy):
(unfavored/favored)
* Attribute : 8/6 XPs
* Ability : 4/3 XPs
* Specialty : 2/1 XPs (1)
* Taumaturgy 3 XPs for level, 1 XP for Ritual
* Native-level Magics : 10/8 XPs (includes Charms, knacks and spells)
* Infernals magic: 8 xp Sorcery spell, 10 XP Necromancy spell
* Alchemical Charms: 2 XPs (przy character generation)/4 XPs Charm, 4 XPs Dedicated Slot, 6 XPs Non-Dedicated slot
* Unfavorable magic : 9 XPs (includes heretical Charms, Protocols)
* Superior Magics : 12/10 XPs (includes mortals learning TMA and TCS, or Db learning CMAs)
* Essence : Rating × 8 XPs
* Virtue : 2 XPs
* Willpower: 3 XPs
* Backgrounds up to 3 dots : 3 XPs
* 4th and 5th dots of background : 4 XPs (Chargen), 3 XPs (In game time)
* Astrological Colledges - 2/1 XPs for 1 dot
* Stuff not on this list already : normally it's the old XP cost.
(1) specialties in favored Abilities cost 1 XP apiece, not 2 Xps for 2 (just applying the formula wouldn't make purchasing 1 specialty at a time possible)
2) Darmowe Ox-Body
Gracze automatycznie otrzymują charmy Ox-body Technique (lub ich odpowiedniki, jak Hardened Devil Body) w ilości równej mniejszej z Stamina/2x Resistance <- w obecnej chwili należy rozważyć ilość darmowych Ox-Body po Erracie 2.5.
3) Custom charmy
Z customowych materiałów na sesji obowiązują: Ever-Cascading Torrent of Glory, Hundredfold Facets of Enlightenment, customowe style MA Jivex (oraz kilka innych)oraz różne haki do MA, szczególnie tych ze Scroll of the Monk. Proszę jednak o konsultacje ze mną w sprawie wykupywania Charmów z tych miejsc, w związku z faktem, że kilka z nich stało się obecnie bardzo przestarzałe w wyniku erraty i charmów robionych przez Ink Monkeys. W obecnej chwili wszystkie bojowe Charmy nawet z ECToG i ECToG będą rozpatrywane indywidualnie. Trzeba będzie też zmienić koszta PDeków w stylach MA. Można też oczywiście zgłaszać mi do rozpatrzenia własne Charmy - lub Charmy z forum Exalted.
Zastrzegam sobie niepodlegające dyskusji prawo veta wszystkich nieoficjalnych Charmów.
4) Ink Monkeys
Ink Monkeys obowiązują na sesji w 100% i bez pytania MG o zgodę... podobnie najnowsza errata.
5) Solar Hero Style
W moich plikach dałem propozycję 2.5 Solar Hero Style. Ogólnie, osłabiłem trochę bazową siłę magicznie wzmocnionych naturalnych pięści.
6) Excellencies darmowe
Solarzy/Abyssale:
Otrzymują za darmo jedną Excellency we wszystkich Caste/Favored Ability, w których mają przynajmniej jedna kropkę. Dla każdej zdolności mogą wybrać między 1, 2 a 3 Excellency niezależnie dla każdego z nich.
Dawn/Dusk caste mogą wymienić darmową Excellency z Caste Ability na Ability zawierające Dawn/Dusk keyword w charmach - czyli Resistance, Athletics, Awareness i Dodge. Occult specjalnie został uczyniony wyjątkiem, gdyż Occult Excellency w przeciwieństwie do atakowania Spirit nie pasuje koncepcją do Dawn/Dusk. Zmiana wynika z możliwości zamiennego stosowania ich Caste Excellency, co krzywdziłoby ich w stosunku do innych Solarów/Abyssali. Nadal obowiązuje ich reguła jednej kropki w Ability.
Infernale:
Otrzymują za darmo Excellency Patron i Favored Yozi.
Dragonblooded:
Jak Solarzy/Abysale, ale dotyczy Aspect/Favored Ability.
Sidereale:
Jak Solarzy/Abyssale, ale dotyczy Auspicious/Favored Ability.
Lunarzy:
Otrzymują za darmo jedną Excellency we wszystkich Favored Attributes. Mogą wybrać pomiędzy 1, 2 a 3 Excellency dla każdego z nich.
Alchemicale:
Otrzymują za darmo po jednej dowolnej augmentacji (numery 1, 2 lub 3) z Caste/Favored Attibutes plus jeden specjalny slot nie zużywający mote na commitenemt, który może być użyty tylko do augmentacji Caste/Favored Attribute.
7) Charmy Sidereali
Używamy Charmów z Erraty 2.5. Wkrótce zaproponuję kilka uwag do nich. Obowiązują wszystkie charmy Astrologiczne (ignoruję pieczęć na Loomie założoną przez Maidens) oraz wymienione poniżej SMA:
Dodatkowo:
- Wrapped Diamond nie zużywa XP
- Fateful (Ability) Excellency i Propitious (Ability) Aligment są kompatybilne (tzn. Fateful nie wyłącza automatycznie Propitious)
- Dodatkowy Charm dla Sidereali - Fateful (Ability) Design
Cost: —; Mins: (Ability) 5, Essence 4; Type: Permanent
Keywords: None
Duration: Permanent
Prerequisite Charms: Any (Ability) Excellency
As their enlightenment grows, the Sidereal Exalted come to harmonize with certain tasks to which they are set. When the Exalt learns this Charm, he chooses a single Specialty from (Ability) or a situation in which (Ability) can be used that has the same breadth as a Specialty. When this Specialty or event applies, the target number of the Exalt’s (Ability) rolls is lowered by one, to a minimum of four. This enhances static values, too, just like the Fourth Excellency, though it does not count towards dice limits from Charms.
Possible circumstances to be enhanced with this Charm include “In Cities,” “On the Water,” “Against Demons” and “Dealing with the Celestial Bureaucracy.”
At the end of a story a Sidereal may change the Specialty or situation of this Charm at no cost. He may change it instantly at any time at a cost of three experience.
Aquamarine Bullets of Friendship Style (Friendship) - http://forums.white-wolf.com/default.aspx?g=posts&m=1537961#post1537961
Charcoal March of Spiders HS Style (Consumption) - http://wiki.white-wolf.com/exalted/index.php?title=Charcoal_March_of_Spiders_%28HS%29_Style - z uwagami:
Cannibalistic Heritage Technique (HS)
Nie zadaje obrażeń przy użyciu PD.
Grandmother Spider Mastery (HS)
Minimum 2 Essence dla tworzonego Spirit.
Checkerboard Games of Chance (Chance and Luck) - http://wiki.white-wolf.com/exalted/index.php?title=Checkerboard_Games_of_Chance_Style Homebrew TDO Zostaje bez dużych zmian - Pathetic Triumph Ploy do Essence x 2, Bid and Ante Stratagem do Essence.
Eburnean Angles of Lacunae Style (Space and Location) - http://wiki.white-wolf.com/exalted/index.php?title=Eburnean_Angles_of_Lacunae_Style homebrew Revlid'a PDek kosztuje 10 motes, 3 WP
Golden Home of Wanderers Style (Place, Location, and Journeys) - homebrew Jivex, Perfected Lotus 2
Ivory Dice of Fortune Style (Chance and Probablistics) - http://wiki.white-wolf.com/exalted/index.php?title=Ivory_Dice_of_Fortune_Style z tego co wiem HLS to Holden. Causality-Avoiding Technique kosztuje 20 motes, 1 wp
Prismatic Arrangement of Creation Style (Essence) - hack Chunga dostępnych w moich plikach lub tutaj: http://forum.rpg.net/showthread.php?449982-Exalted-Fixes-Prismatic-Arrangement-of-Creation-Style
Po następującej zmianie Five Jade styl jest w porządku według mnie:
The character binds the substance of Creation to her Essence, shifting into a pattern of attacks that radiates the elemental authority of jade. Each gives a gift, which applies only to unarmed Martial Arts attacks. Her blows can be bashing or lethal, as she chooses, reflecting the compassion and conviction of green jade. The grace of black jade steers her attacks well: she adds 1 to her weapon's Speed value. The reliability of white jade ensures reasonable damage: she adds 2 to her weapon's Damage value. The force of blue jade grants her weapon one additional point of minimum damage. Finally, the swiftness of red jade increases her weapon's Rate by one. This Charm is explicitly incompatible with any other effect that adds to the weapon statistics of unarmed Martial Arts attacks.
Prismatic Arrangement of Creation Style (Revlid) (Essence) - http://wiki.white-wolf.com/exalted/index.php?title=Prismatic_Arrangement_of_Creation_Style_%28Revlid%29 oraz specjalne zasady Sutr do niego przeznaczone http://wiki.white-wolf.com/exalted/index.php?title=Revised_Sidereal_Martial_Arts_Sutras
Sapphire Veil of Passion Style (Sex) - GotMH: Maidens, Errata 2.5
Scarlet Patterned Battlefield Style (Sacrifice) - hack Aaron Peori dostępny w moich plikach Nie mam pojęcia co zrobić z PDekiem, zapewne dam mu 15 motów kosztu
Quicksilver Hand of Dreams Style (Dreaming) - http://forums.white-wolf.com/cs/forums/p/33403/687977.aspx , finałowy Charm z oryginalnego stylu z SotM, pomijając kawałek o Chimerical Ascension (zmiana w Charmie neguje ten efekt).
8) Speciality
W każdej umiejętności/atrybucie dozwolone są 3 Specialty, z których każda może być rozwinięta do +3. Obowiązują przy tym oficjalne zasady zmiany Specialty w czasie gry:
Changing Specialties in Play
Once a character has three specialties for an Ability, he is barred from purchasing any more. While this certainly helps to define and stake out a character’s niche and signature style, further growth in the character may ultimately make the original selection inappropriate or limiting. Characters with three specialties can buy a new specialty at a reduced cost of two experience points, but doing so forfeits one existing specialty for the Ability. Once a story, this swap may be done for free. Learning a new specialty always requires standard training time.
9) Lunar Chargen Rules
Obowiązują poniższe zasady dla Lunarów do tworzenia postaci: http://fixalted.bazzalisk.org/index.php?title=Domino%27s_Original_Chargen_Rules
10) Overdrive charms
Poza zamieszczonymi w Ink Monkeys obowiązują:
Abyssale - http://forums.white-wolf.com/default.aspx?g=posts&t=58591
Solarzy - http://forums.white-wolf.com/default.aspx?g=posts&t=58592
Sidereale - http://forums.white-wolf.com/default.aspx?g=posts&t=58457
Lunarzy - http://forums.white-wolf.com/default.aspx?g=posts&t=58458
11) Czas nauki
Aby zapisać w sposób trwały słowna umowę między graczami i MG - Training Time jest pomijany na sesji, ale nowe moce/charmy/atrybuty/umiejętności itp wykupywać można pomiędzy kolejnymi "story", chyba że MG da specyficzne pozwolenie.
12) Cnoty do 3 kropek są darmowe, powyżej płaci się 2 expa za kropkę (na zasadzie Backgroundu, a nie Atribute/Ability - piszę dla jasności).
13) Temporary Sorcery/Necromancy Band-aid Hax - https://docs.google.com/document/d/1tMUzDJQvVxT0nHBWDmaMRnR2H2xhpYKiWhGqr6nuq4Q/edit zawiera listę zmian, metasorcerous Charmy i kilka nowych zaklęć. Dopuszczone są w większości zaklęcia ze zbioru Scroll of Sorcerous Enlightment (w plikach) – należy pytać MG o konkretne zaklęcia.
1) Zaklęcia posiadające Dice Pool mogą być wspomożone podczas rzucania odpowiednią Excellency.
2) Podczas Shape Sorcery/Necromancy action można wykonywać czynności nie absorbujące rąk i/lub ust (np. unikać wrogich ataków, ale nie blokować ich; zrobić krok w bok itp). Mechanicznie są to Reflexive czynności, jednak ich podejmowanie oznacza ryzyko Spell Distruption.
3) Podczas Shape Sorcery/Necromancy action można aktywować Combo-Ok Reflexive charmy spełniające powyższy warunek, ale nie można nimi (poza wspomnianą Excellency) modyfikować zaklęć. Użycie charmu posiadającego Flaw of Invulnerability powoduje nadpłatę 2 wp (jak przy MA Form-charms).
4) Nauczenie się Celestial Circle obniża koszt nauki Terrestial spells o 2 expa (do favored 6/ unfavored 8). Nauczenie się Solar Circle obniża koszt Celestial o 2 expa (do 6/8). W razie nauczenia się zaklęć przed osiągnięciem wyższego poziomu wtajemniczenia, exp zostaje zwrócony. Analogicznie dla Nekromancji.
5) W momencie opanowania konkretnego kręgu Sorcery/Necromancy dostaje się za darmo dostęp do konkretnego poziomu Countermagic.
6) W momencie opanowania konkretnego poziomu Summon <x> Circle Demon/Summon Ghost/Nephwrack (czy co tam jest na 2 kręgu)/Hekatonkhire otrzymuje się dostęp do konkretnego poziomu Banishment.
7) Używamy tych zaklęć https://docs.google.com/document/d/11I0xCPgAS3ZhxGvTlBoePOuaDqgpyWs13jVKhJ4c8hM/edit dla Terrestial Circle (również w plikach) oraz dopuszczone są w większości zaklęcia ze zbioru Scroll of Sorcerous Enlightment (w plikach) – należy pytać MG o konkretne zaklęcia.
8) Infernale zawsze płacą bazowo 8 xp za Sorcery Spell i 10 xp za Necromancy Spell.
9) Infinite (Occult) Mastery i jego odpowiedniki (Instinctive (Intelligence) Unity, Effortless (Yozi) Dominance, Terrestial (Occult) Reinforcement, Surging (Occult) Mastery, Propitious (Occult) Aligment) dla innych Exalted zmniejszają także koszt Spell o taką samą ilość motów, do maksymalnie połowy kosztu zaklęcia. (skoro są do tego Hearthstony i efekty Animy w Charmach, nie widzę powodu dla którego nie można dodać takiej opcji do I(A)M, aby pomóc Spellom trochę).
10) Żadna suma zniżek do kosztu zaklęcia nie może obniżyć jego kosztu poniżej połowy kosztu motów i 1 wp, chyba że efekt specjalnie zaznacza inaczej.
11) Ultimate Darkness Internalization daje bezpłatny dostęp tylko do Iron Countermagic.
12) Z każdym wyuczonym poziomem Sorcery gracz uzyskuje darmowy dostęp do 3 punktów do wydania na Thaumathurgy.
13) Wraz z nauką pierwszego poziomu Necromancy gracz uzyskuje za darmo Art of the Dead 3.
14) Thaumaturgy dla Exalted kosztuje 3 xp za 1 dot szkoly i 1 xp za Ritual.
14) Wszystkie Crafty zostały połączone w jedną zdolność Craft.
15) Social Charmy mogą być używane w czasie walki jeśli ktoś będzie miał możliwość ich użycia (czyt. dobry stunt).
16) Reflex Sidestep Technique ma Keyword: Merged (Awareness), Prerequest: Any Awareness Excellency.
17) SURPRISE ANTICIPATION METHOD (Solarzy) działa jak OMINOUS PORTENT METHOD (Abyssale).[/color]
18) Errata do Solar/Abyssal Resistance:
- WHIRLWIND ARMOR-DONNING PRANA automatycznie ma bonusy Aegis-Assuming Gesture z ECToG.
- Jeśli posiada się HAUBERK-LIGHTENING GESTURE, Thousand Arms Prana pozwala za każdy zużyty na nią mote trzymać w Elsewhere 1 pancerz w dodatku do broni.
- King's Vault Panoply (custom) działa także na zbroje
- ARMORED SCOUT’S INVIGORATION ma Prerequisite: None
Fist of the Daystar Style.doc
|
Pobierz Plik ściągnięto 56 raz(y) 85,5 KB |
BookoftheEmeraldCircle.pdf
|
Pobierz Plik ściągnięto 56 raz(y) 526,76 KB |
SCROLL OF SORCEROUS ENLIGHTMENT (12-MAY-2010).pdf
|
Pobierz Plik ściągnięto 56 raz(y) 544,11 KB |
Perfect Lotus 3.pdf
|
Pobierz Plik ściągnięto 70 raz(y) 739,71 KB |
Perfect_Lotus,_from_Root_to_Bulb_2(2).pdf
|
Pobierz Plik ściągnięto 55 raz(y) 1010,95 KB |
Perfect_Lotus,_from_Root_to_Bulb(4).pdf
|
Pobierz Plik ściągnięto 56 raz(y) 813,93 KB |
MA.rar
|
Pobierz Plik ściągnięto 66 raz(y) 3,18 MB |
Hundredfold Facets of Enlightenment.pdf
|
Pobierz Plik ściągnięto 331 raz(y) 2,1 MB |
Ever-Cascading Torrent of Glory.pdf
|
Pobierz Plik ściągnięto 57 raz(y) 965,48 KB |
|
_________________
Ostatnio zmieniony przez Daerian dnia 04-01-2013, 22:23, w całości zmieniany 67 razy |
|
|
|
|
Daerian
Wędrowiec Astralny
Dołączył: 25 Lut 2004 Skąd: Przestrzeń Astralna (Warszawa) Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 04-01-2011, 01:54
|
|
|
Zarezerwowane.
Astrologię przeczytam jak będę miał więcej czasu, innych proszę o komentarze. |
_________________
Ostatnio zmieniony przez Daerian dnia 25-01-2011, 09:45, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Ysengrinn
Alan Tudyk Droid
Dołączył: 11 Maj 2003 Skąd: дикая охота Status: offline
Grupy: AntyWiP Tajna Loża Knujów WOM
|
Wysłany: 08-01-2011, 00:51
|
|
|
Wszystko. |
_________________ I can survive in the vacuum of Space
|
|
|
|
|
Daerian
Wędrowiec Astralny
Dołączył: 25 Lut 2004 Skąd: Przestrzeń Astralna (Warszawa) Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 10-01-2011, 21:22
|
|
|
Nowe houserule w propozycjach. |
_________________
|
|
|
|
|
Morg
Dołączył: 15 Wrz 2008 Skąd: SKW Status: offline
Grupy: AntyWiP Fanklub Lacus Clyne Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 24-01-2011, 03:37
|
|
|
Rewrite Paradoksu pod rozwagę: http://forums.white-wolf.com/cs/forums/p/20197/409986.aspx#409986
Może coś byłoby trzeba zmienić, czy dopracować, ale uważam, że ta wersja - tak fluffowo, jak i mechanicznie - jest dużo fajniejsza i ciekawsza, niż to co siedzi w oficjalnym podręczniku. |
_________________ Świadka w sądzie należy znienacka pałą przez łeb zdzielić, od czego ów zdziwiony wielce, a i do zeznań skłonniejszy bywa. |
|
|
|
|
Daerian
Wędrowiec Astralny
Dołączył: 25 Lut 2004 Skąd: Przestrzeń Astralna (Warszawa) Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 19-03-2011, 00:08
|
|
|
Charmy dające Training Effect:
Obniżają koszt expowy nauczenia się uczonej rzeczy o 1/4 u postaci potraktowanej charmem. Wysokość obniżenia zaokrąglana w górę, koszt nauki nadal musi wynosić minimum 1. Efekt ten nie zmniejsza kosztu zakupu Background.
Koszty po zniżce:
Attributes:
Non - favored:
2: 4 -> 3
3: 8 -> 6
4: 12 -> 9
5: 16 -> 12
6: 20 -> 15
7: 24 -> 18
Favored (Lunarzy, Alchemicale):
2: 3 -> 2
3: 6 -> 4
4: 9 -> 6
5: 12 -> 8
6: 16 -> 10
7: 20 -> 12
Abilities:
Non- favored:
1: 3 -> 2
2: 2 -> 1
3: 4 -> 3
4: 6 -> 4
5: 8 -> 6
6: 10 -> 7
7: 12 -> 9
Favored:
1: 3 -> 2
2: 1 -> 1
3: 3 -> 2
4: 5 -> 3
5: 7 -> 5
6: 9 -> 6
7: 11 -> 8
Speciality:
3 -> 2
Charmy, Spelle i inne:
Solarzy, Infernale, Abyssale:
Non- favored: 10 -> 7
Favored: 8 -> 6
Spell Occult Favored: 8 -> 6
Spell Occult Non-Favored: 10 -> 7
Infernals Spells: 9 -> 6
Sidereale:
Caste/Auspicious: 9 -> 6
Non Auspicious: 11 -> 8
Favored MA TMA/CMA: 8 -> 6
Non-favored MA TMA/CMA: 10 -> 7
Favored MA SMA: 10 -> 7
Non-favored MA SMA: 12 -> 9
New College: 5 -> 3
Colleges:
2: 3 -> 2
3: 6 -> 4
4: 9 -> 6
5: 12 -> 9
Dragon-Blooded:
Favored/Aspect - 10 -> 7
Non - Favored: 12 -> 9
Favored MA CMA - 12 -> 9
Martial Arts Unfavored CMA: 15 -> 11
Lunars:
Favored charmy/zaklęcia: 10 -> 7
Non - favored: 12 -> 9
Knacki: 8 -> 6
Alchemicals:
Sloty:
general - 6 -> 4
dedicated - 4 -> 3
upgrade - 2 -> 1
Charmy: 6 -> 4
MA charmy: 11 -> 8
Protokoły:
Man: 12 -> 9
God: 14 -> 10
|
_________________
|
|
|
|
|
Ysengrinn
Alan Tudyk Droid
Dołączył: 11 Maj 2003 Skąd: дикая охота Status: offline
Grupy: AntyWiP Tajna Loża Knujów WOM
|
Wysłany: 22-04-2011, 19:19
|
|
|
Propozycja wzmocnienia backgroundu Familiar, który jest absurdalnie słaby
Cytat: | * - duże zwierzę o znacznej wartości,
- średnie zwierzę o doskonałym wyszkoleniu, dużej inteligencji i wartości bojowej,
- małe zwierzę o przeciętnej ludzkiej inteligencji i jakiejś magicznej właściwości
** - duże zwierzę o doskonałym wyszkoleniu, dużej inteligencji i wartości bojowej,
- średnie zwierzę o przeciętnej ludzkiej inteligencji i magicznej zdolności,
- małe zwierzę o ponadprzeciętnej inteligencji i znacznym stopniu umagicznienia (poziom Myszy Słońca)
*** - olbrzymie zwierzę o doskonałym wyszkoleniu, dużej inteligencji i wartości bojowej (ew. dinozaur srający kokainą, jakby kogoś to pociągało),
- duże zwierzę o przeciętnej ludzkiej inteligencji i magicznej zdolności (poziom konia herosa, Simhata),
- średnie zwierzę ponadprzeciętnej inteligencji i znacznym stopniu umagicznienia (poziom Szarika)
**** - olbrzymie zwierzę o przeciętnej ludzkiej inteligencji i magicznej zdolności (poziom gryfa)
- duże zwierzę ponadprzeciętnej inteligencji i znacznym stopniu umagicznienia (poziom... Maximusa?)
- bóg/żywiołak niskiej rangi
***** - behemot (oszywiście nie jakiś absurdalnie epicki)
- olbrzymie zwierzę o ponadprzeciętnej inteligencji i znacznym stopniu umagicznienia (poziom smoka Draco)
- bóg/żywiołak średniej rangi (np. Pies-Lew, Scarab Guardian) |
1. Zastanawiam się również nad możliwością zawarcia w tym backgroundzie stadka zwierzaków, np. watahy inteligentnych wilków albo hordy magicznych nietoperzy.
2. Przydałoby się zapewne jakoś uzależnić ten background od Resources i Influence. |
_________________ I can survive in the vacuum of Space
|
|
|
|
|
Bezimienny
Najmniejszy pomiot chaosu
Dołączył: 05 Sty 2005 Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych. Status: offline
|
Wysłany: 23-04-2011, 18:25
|
|
|
Proponowane przeze mnie poprawki:
Cytat: | • - duże zwierzę o znacznej wartości,
- średnie zwierzę o doskonałym wyszkoleniu, dużej wartości bojowej i ograniczonej (••) inteligencji
- małe zwierzę o przeciętnej (•••) inteligencji i jakiejś magicznej właściwości
•• - duże zwierzę o doskonałym wyszkoleniu, dużej wartości bojowej i ograniczonej (••) inteligencji
- średnie zwierzę o przeciętnej (•••) inteligencji i magicznej zdolności,
- małe zwierzę o przeciętnej (•••) inteligencji i znacznym stopniu umagicznienia (poziom Myszy Słońca)
••• - olbrzymie zwierzę o doskonałym wyszkoleniu, dużej wartości bojowej i ograniczonej (••) inteligencji
- duże zwierzę o przeciętnej (•••) inteligencji i magicznej zdolności (pegaz, gryf, Simhata),
- średnie zwierzę o przeciętnej (•••) inteligencji i znacznym stopniu umagicznienia
•••• - olbrzymie zwierzę o ograniczonej (••) inteligencji i magicznych cechach (skrzydlaty yeddim, ziejący ogniem tyranozaur, )
- duże zwierzę o przeciętnej (•••) inteligencji i znacznym stopniu umagicznienia (E2, z dostępem do kilku charmów duchowych, z jakąś specjalną cechą/kilkoma prostymi mutacjami)
- bóg/żywiołak średniej rangi (np. Pies-Lew, Scarab Guardian – nie więcej jak E3, Int •••). Wymaga odpowiedniego Backing albo Influence na poziomie ••• (brak może spowodować przeprowadzenie przez dwór niebiański/ziemski dochodzenia w tej sprawie).
••••• - olbrzymia i silna istota magiczna (E4) o ograniczonej (••) inteligencji (mniejszy behemot) .
- duże zwierzę o przeciętnej (•••) inteligencji i znacznym stopniu umagicznienia (E3, z dostępem do kilku-kilkunastu charmów duchowych, specjalne cechy/mutacje)
- silny bóg/żywiołak średniej rangi (młody/słaby niebiański lew albo ptak garda - nie więcej jak E4, Int •••). Wymaga odpowiedniego Backing albo Influence na poziomie •••• (brak może spowodować przeprowadzenie przez dwór niebiański/ziemski dochodzenia w tej sprawie)
Istoty o większej esencji od 4 i/lub inteligencji od •••• w górę wymagają backgroundu Ally. |
Modyfikacje dla innych splatów (w trakcie roboty):
Cytat: | Terrestriale - do ustalenia
Lunarzy: bazowy background bez zmian. Myślę nad pozwoleniem im by zamiast silniejszego familiara mogli brać więcej osobników z niższego stopnia.
Sidereale: bazowy background. Wymagania do backing dla niebiańskich/żywiołaczych familiarów obniżone o jedną kropkę dla wszystkich celestiali pracujących w Biurze Przeznaczenia. Sidereale nie mają dostępu do behemotów.
Abyssale: mogą wykorzystywać normalny background, ale nie mają dostępu do behemotów i niebiańskich/żywiołaczych familiarów. familiary takie nie są odporne na Rezonans.
Alternatywnie mogą korzystać z underworldowych odpowiedników, z ograniczeniami jak w oryginalnym abyssalnym backgroundzie. Plazmiczne odpowiedniki niebiańskich familiarów wymagają zamiast backing/influence backgroundu Liege na odpowiednim poziomie. Dodatkowo przy Liege •••• abyssal może wystąpić o przydzielenie pomniejszego hekatonhire'a - w przeciwieństwie do behemotów z bazowego backgroundu hekatonhire ten może mieć inteligencję ••• i jest generowany z koszmarów neverbornów pod potrzeby Abyssala (modyfikowane przez wskazania Deathlorda i wolę neverbornów, prezentowaną przez ST)
Alchemicy - korzystają z własnego backgroundu z podręcznika, z następującymi modyfikacjami:
- poziom • backgroundu zostaje usunięty
- pozostałe poziomy zostają zmniejszone o jedną kropkę
- poziom ••••• daje wygenerowanego na potrzeby alchemika mechanicznego boga o Esencji 4 - tworzenie takiego boga może potrwać cały sezon, chyba, że wyjątkowa sytuacja uzasadni przyspieszenie procesu jego tworzenia.
Infernale - na razie się nie dotknąłem do nich. Na pierwszy rzut oka powinni mieć dostęp do backgroundu bazowego (bez behemotów i niebiańskich familiarów), oraz do własnego infernalnego opartego na demonach. W tym drugim powinny się na poziomach •••• i ••••• znajdować demoniczne odpowiedniki zabranych z bazowego backgroundu istot, wymagające Infamy odpowiednio ••• i ••••
Solarzy, Abyssale, Alchemicy i Terrestriale mogą posiadać na raz tylko jeden background Familiar. Sidereale, Lunarzy i Infernale (o ile korzystają z infernalnej wersji backgroundu) mogą posiadać ich tyle, ile wynosi ich Esencja (przy czym dla Sidereali uzyskanie więcej niż jednego wymaga stosowania charmu Ordained Bridle of Mercury). |
|
_________________ We are rock stars in a freak show
loaded with steel.
We are riders, the fighters,
the renegades on wheels.
The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense. |
|
|
|
|
Ysengrinn
Alan Tudyk Droid
Dołączył: 11 Maj 2003 Skąd: дикая охота Status: offline
Grupy: AntyWiP Tajna Loża Knujów WOM
|
Wysłany: 23-04-2011, 20:51
|
|
|
Co powiedzielibyście na to, by wszystkie splaty dostały solarne koszty charmów? Wedle mojego stanu wiedzy solaroidy są bardziej dzięki samemu poziomowi mocy, nie potrzebują dodatkowego rabatu - oczywiście jednak mogę się mylić, więc potrzebuję opinii. |
_________________ I can survive in the vacuum of Space
|
|
|
|
|
Sehtal
Dołączył: 03 Gru 2010 Skąd: Stąd Status: offline
|
Wysłany: 23-04-2011, 21:16
|
|
|
Co do Alchemiców to jeśli ma to być bóg E4 to może by warto dać jakieś ograniczenie kto może ten backround na maksa brać? Np, tylko alchemicy E4 i wyżej?
Uważam, żę byłoby trochę dziwne aby 'familiar' był esencyjnie silniejszy od swojego 'pana'. |
_________________ There is no such thing as an 'inhuman act', for there is no act so vile that one cannot find a human willing, or even eager, to commit it. |
|
|
|
|
Bezimienny
Najmniejszy pomiot chaosu
Dołączył: 05 Sty 2005 Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych. Status: offline
|
Wysłany: 23-04-2011, 21:17
|
|
|
Tak, zamierzam dać kilka poprawek jeszcze. Ogólnie bez specjalnych wyjaśnień i sytuacji familiar 4 i 5 powinny być trudne do uzyskania na starcie.
PS: co do propozycji Ysena - nie mam nic przeciw. Zwracam tylko uwagę że Alchemicy liczą sie zupełnie inaczej, więc tu bym był ze zmienianiem czegoś ostrożny. |
_________________ We are rock stars in a freak show
loaded with steel.
We are riders, the fighters,
the renegades on wheels.
The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense. |
|
|
|
|
Daerian
Wędrowiec Astralny
Dołączył: 25 Lut 2004 Skąd: Przestrzeń Astralna (Warszawa) Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 24-04-2011, 13:37
|
|
|
Przypominam, że przeciętna inteligencja to 2, a nie 3. 3 to najinteligentniejsza postać w dużym mieście.
Bezimienny napisał/a: | Infernale - na razie się nie dotknąłem do nich. Na pierwszy rzut oka powinni mieć dostęp do backgroundu bazowego (bez behemotów i niebiańskich familiarów) |
Infernale akurat powinni mieć największy dostęp do Behemotów ze wszystkich splatów (może poza Lunarami). Przypominam, że Behemoty tworzą Rakshe i Primordiale/Yozi.
Ysengrinn napisał/a: | Co powiedzielibyście na to, by wszystkie splaty dostały solarne koszty charmów? Wedle mojego stanu wiedzy solaroidy są bardziej dzięki samemu poziomowi mocy, nie potrzebują dodatkowego rabatu - oczywiście jednak mogę się mylić, więc potrzebuję opinii. |
Proponowałem to dawno ;)
Alchemicy... niech ktoś mi przypomni ich koszta, a dam propozycję. Jeśli dobrze pamiętam 4 expa za charm, 6 za dedicated i 8 za undedicated slot... to dałbym koszta 3 charm, 5 dedicated i 7 undedicated slot (aby zachować promowanie kupowania i wymieniania charmów, a nie slotów).
Problemem są też Sidereale z ich dziwnymi kosztami między SMA i zwykłymi charmami... proponuję SMA sprowadzić przy równaniu do Solarów do klasycznego 8/10.
Nawiasem mówiąc, czy mówisz tylko o charmach, czy Esencji też?
PS: W związku z tym wnioskuję też o podniesienie expa startowego Solaroidów na Twoją sesję o 25-50, gdyż przy solarnych kosztach charmów i 50 expa więcej Celestiale ich wyprzedzą. |
_________________
|
|
|
|
|
Ysengrinn
Alan Tudyk Droid
Dołączył: 11 Maj 2003 Skąd: дикая охота Status: offline
Grupy: AntyWiP Tajna Loża Knujów WOM
|
Wysłany: 24-04-2011, 13:43
|
|
|
Jeśli nawet to na krótko, bo solaroidzi i tak będą wzrastać w siłę szybciej niż pozostali.
I tak, mówię tylko o charmach. |
_________________ I can survive in the vacuum of Space
|
|
|
|
|
Daerian
Wędrowiec Astralny
Dołączył: 25 Lut 2004 Skąd: Przestrzeń Astralna (Warszawa) Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 24-04-2011, 13:45
|
|
|
A i koniecznie kolejną 50 dla DBeków, bo inaczej będą już całkiem z tyłu za drużyną.
Proponuję 175/200/300 - jeśli się nie zgadzasz na Solaroidów, wspomóż tylko DBeków ;)
PS: Jak jesteś to daj te koszta Alchemików :P |
_________________
|
|
|
|
|
Bezimienny
Najmniejszy pomiot chaosu
Dołączył: 05 Sty 2005 Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych. Status: offline
|
Wysłany: 24-04-2011, 18:12
|
|
|
Daerian napisał/a: |
Przypominam, że przeciętna inteligencja to 2, a nie 3. 3 to najinteligentniejsza postać w dużym mieście. | Poziomy inteligencji wzięte z obserwacji atrybutów potencjalnych istot, oraz z wielkości tego atrybutu w backgroundzie alchemicznym. To jak są określane po polsku to akurat mniej istotne.
Daerian napisał/a: | Bezimienny napisał/a: | Infernale - na razie się nie dotknąłem do nich. Na pierwszy rzut oka powinni mieć dostęp do backgroundu bazowego (bez behemotów i niebiańskich familiarów) |
Infernale akurat powinni mieć największy dostęp do Behemotów ze wszystkich splatów (może poza Lunarami). Przypominam, że Behemoty tworzą Rakshe i Primordiale/Yozi. | Infernale mają dostęp do behemotów, ale nie z bazowej wersji backgroundu, a specyficznej, infernalnej (z tym, że jeszcze jej nie zrobiłem) - jako że "demonicznym odpowiednikiem" behemota jest behemot.
Daerian napisał/a: | Alchemicy... niech ktoś mi przypomni ich koszta, a dam propozycję. Jeśli dobrze pamiętam 4 expa za charm, 6 za dedicated i 8 za undedicated slot... to dałbym koszta 3 charm, 5 dedicated i 7 undedicated slot (aby zachować promowanie kupowania i wymieniania charmów, a nie slotów). | Charmy - 6xp, sloty dedykowane - 4, ogólne - 6, upgrade 2 xp. MA charms - 11, protokoły man-machine - 12, god-machine - 14 |
_________________ We are rock stars in a freak show
loaded with steel.
We are riders, the fighters,
the renegades on wheels.
The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików Możesz ściągać załączniki
|
Dodaj temat do Ulubionych
|
|
|
|