Ogłoszenie |
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.
|
Piractwo |
Wersja do druku |
Waaagh!
Bo to zła kobieta była
Dołączył: 14 Sty 2009 Status: offline
|
Wysłany: 14-03-2009, 22:11
|
|
|
Shlizer napisał/a: | stworzenie dłuższej gry jest dla sprzedawcy gorsze? |
Oczywiście - dłuższa gre robi się dłużej, a pieniędzy jest za to tyle samo :P. Ostatnio w modzie są gry na 10 godzin. Twórcy wychodzą chyba z założenia, że kto ma gre spiracić i tak ją spiraci, a ten kto by kupił i tak ją kupi, nieważne czy będzie długa, czy krótka. |
|
|
|
|
|
RepliForce
Vongola Boss
Dołączył: 30 Sty 2009 Skąd: Z Pustyni Status: offline
Grupy: Omertà
|
Wysłany: 14-03-2009, 22:13
|
|
|
Shlizer napisał/a: | że stworzenie gry to jest kilka miechów zabawy.. |
czytaj dobrze ja napisałem że to jest kilka miechów GRANIA
Shlizer napisał/a: | więc wiem, że napisanie gry to nie taka bajka jak to się wielu wydaje, |
wiem próbowałem zrobić prosty RPG gdzie postacie tylko stają i naprawdę nagimnastykowałem się jak głupi |
_________________ "Bo to właśnie niebo pozwala fruwać chmurom po swoim bezkresie"
|
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 14-03-2009, 22:23
|
|
|
Waaagh! napisał/a: | Oczywiście - dłuższa gre robi się dłużej, a pieniędzy jest za to tyle samo :P. Ostatnio w modzie są gry na 10 godzin. Twórcy wychodzą chyba z założenia, że kto ma gre spiracić i tak ją spiraci, a ten kto by kupił i tak ją kupi, nieważne czy będzie długa, czy krótka. |
Hmmm. Ostatnio słyszałem, jak wysokie szefostwo z polskich firm developerskich twierdziło, że około 2/3 graczy nie przechodzi więcej niż 1/3 kupionej gry... Kierując się tą filozofią wielu klientów różnicy nie zauważy...
Nawiasem mówiąc trudno powiedzieć, czy długość gry jest wadą, czy zaletą. Mi na PC brakuje trochę gier, przy których mógłbym się rozerwać. Tzn. zagrać 20 minut, zabić trochę obcych, poczynić postęp, zasejwować i wyjść z programu. Wiele gier, które doskonale wspominam i w które świetnie mi się grało: Prince of Persia, Blackthorne, Moonstone, Mortal Combat było wyliczonych na godzinę rozgrywki... |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
Waaagh!
Bo to zła kobieta była
Dołączył: 14 Sty 2009 Status: offline
|
Wysłany: 14-03-2009, 22:35
|
|
|
Shlizer napisał/a: | no i nie wygaduj bzdur, że stworzenie gry to jest kilka miechów zabawy.. |
W przypadku niektórych gier to jest jakiś miech zabawy. Weźmy za przykład Fife ;) EA mogłaby ją wydawać co miesiąc zmieniając tylko numerek, menu, pudełko - jak to robili w ostatnich latach ;) Do końca tego roku by spokojnie wydaliby Fife 2018. |
|
|
|
|
|
Shlizer
prawie jak admin =p
Dołączył: 09 Mar 2009 Skąd: wziąć na piwo? =p Status: offline
|
Wysłany: 14-03-2009, 22:51
|
|
|
Waaagh! napisał/a: | Oczywiście - dłuższa gre robi się dłużej, a pieniędzy jest za to tyle samo :P. Ostatnio w modzie są gry na 10 godzin. |
Ano faktycznie.. xD
zapomniałem o sprawach finansowo-czasowych =D
MegamanNoTsukaima napisał/a: | czytaj dobrze ja napisałem że to jest kilka miechów GRANIA |
Napisałeś "Dlaczego? Ponieważ nie kupimy kolejnego produktu, bo przechodzimy grę, a ta jest długa i ma wciągająca fabułę jak w/w FFX to dużo nie zarobi" z czego wywnioskowałem (może i niesłusznie), że dłuższa gra -> więcej grania -> klient nie kupi kolejnej gry producenta -> gry tworzy się w miesiąc, dwa..
sorry, jeśli moje rozumowanie było błędne.. =)
Waaagh! napisał/a: | W przypadku niektórych gier to jest jakiś miech zabawy. Weźmy za przykład Fife ;) |
Ja tu pisałem o grach.. nie o dodatkach, nakładkach, czy niewielkich ulepszeniach silnika, tudzież wrzuceniu nowych statystyk.. =p |
|
|
|
|
|
RepliForce
Vongola Boss
Dołączył: 30 Sty 2009 Skąd: Z Pustyni Status: offline
Grupy: Omertà
|
Wysłany: 14-03-2009, 23:01
|
|
|
Shlizer napisał/a: | klient nie kupi kolejnej gry producenta -> gry tworzy się w miesiąc, dwa.. |
a przepraszam nie dopisałem że chodziło o FFX- 2 który wyszedł po pół roku. |
_________________ "Bo to właśnie niebo pozwala fruwać chmurom po swoim bezkresie"
|
|
|
|
|
Keii
Hasemo
Dołączył: 16 Kwi 2003 Skąd: Tokio Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 14-03-2009, 23:07
|
|
|
Cytat: | a przepraszam nie dopisałem że chodziło o FFX- 2 który wyszedł po pół roku. |
O, to ciekawe. Bo X wyszło w Japonii w 19.07.2001, a X-2 13.03.2003. Jeśli to jest pół roku, to chciałbym wiedzieć, jaką masz ocenę z matematyki. |
_________________ FFXIV: Vern Dae - Durandal
PSO2: ハセモ - Ship 01
|
|
|
|
|
Bezimienny
Najmniejszy pomiot chaosu
Dołączył: 05 Sty 2005 Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych. Status: offline
|
Wysłany: 15-03-2009, 00:24
|
|
|
Waaagh! napisał/a: | Shlizer napisał/a: | stworzenie dłuższej gry jest dla sprzedawcy gorsze? |
Oczywiście - dłuższa gre robi się dłużej, a pieniędzy jest za to tyle samo :P. Ostatnio w modzie są gry na 10 godzin. Twórcy wychodzą chyba z założenia, że kto ma gre spiracić i tak ją spiraci, a ten kto by kupił i tak ją kupi, nieważne czy będzie długa, czy krótka. | Nawet nie to - a właściwie wręcz odwrotnie. To kupujący wymuszają takie podejście, bo "przeciętny" gracz obecnie po iluś godzinach gry zaczyna się nudzić, a tytuły dające gameplay powyżej powiedzmy 40 godzin gry (kiedyś dość popularne) uważa za "zbyt trudne do skończenia".
A że dodatkowo skraca to czas przygotowania gry - tym lepiej. |
_________________ We are rock stars in a freak show
loaded with steel.
We are riders, the fighters,
the renegades on wheels.
The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense. |
|
|
|
|
Waaagh!
Bo to zła kobieta była
Dołączył: 14 Sty 2009 Status: offline
|
Wysłany: 15-03-2009, 18:13
|
|
|
Bezimienny napisał/a: | Waaagh! napisał/a: | Shlizer napisał/a: | stworzenie dłuższej gry jest dla sprzedawcy gorsze? |
Oczywiście - dłuższa gre robi się dłużej, a pieniędzy jest za to tyle samo :P. Ostatnio w modzie są gry na 10 godzin. Twórcy wychodzą chyba z założenia, że kto ma gre spiracić i tak ją spiraci, a ten kto by kupił i tak ją kupi, nieważne czy będzie długa, czy krótka. | Nawet nie to - a właściwie wręcz odwrotnie. To kupujący wymuszają takie podejście, bo "przeciętny" gracz obecnie po iluś godzinach gry zaczyna się nudzić, a tytuły dające gameplay powyżej powiedzmy 40 godzin gry (kiedyś dość popularne) uważa za "zbyt trudne do skończenia".
A że dodatkowo skraca to czas przygotowania gry - tym lepiej. |
Cierpią więc przez to gracze jak ja, którzy każdą grę przechodzą od deski do deski. Właśnie skrócanie gier było jednym z powodów dla których przerzuciłem się na gry sieciowe, głownie mmorpgi. Dlatego daje się doić z kasy tylko Blizzardowi za opłate abonamentu do wow'a ;). Chociaż nie wszystkim mmo odpowiada i piracą te krótkie gierki na które szkoda im pieniędzy, bo za 100 zł dostaną maksymalnie 10 godzin rozrywki.
Do pogrania na pół godziny mam na szczęscie ps3 i Soul Calibur IV gdzie moge radośnie ponacinać się chociażby z npc'ami (gdy nie ma nikogo chętnego do gry pod ręką). |
|
|
|
|
|
RepliForce
Vongola Boss
Dołączył: 30 Sty 2009 Skąd: Z Pustyni Status: offline
Grupy: Omertà
|
Wysłany: 15-03-2009, 22:29
|
|
|
No to jest główny powód dlaczego my, zawodowcy i pół zawodowcy nie gramy w gry które można przejść w tym samym tygodniu co ją kupiliśmy( Odradzam Kupować MMx8 dla graczy którzy zaczynają przygodę od nowych części. Gra jest strasznie krótka ). Osobiscie gram w podróbkę WoWa jest to oficjalna,darmowa gra MMO 4story. |
_________________ "Bo to właśnie niebo pozwala fruwać chmurom po swoim bezkresie"
|
|
|
|
|
Shlizer
prawie jak admin =p
Dołączył: 09 Mar 2009 Skąd: wziąć na piwo? =p Status: offline
|
Wysłany: 15-03-2009, 22:58
|
|
|
Grałem w COD4 i jego przejście zajęło mi 2 dni (choć nie powiem - intensywne 2 dni).. zawiedziony nie jestem.. |
|
|
|
|
|
de99ial
Big Bad Wolf
Dołączył: 01 Lip 2008 Skąd: Lublin Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 16-03-2009, 10:02
|
|
|
Bo nowe gry stawiają na krótką acz dynamiczną i owocującą w intensywne emocje rozgrywkę. Ma to swoje przełożenie - obecnie ludzie mają mniej czasu na granie (ja jak pogram 2h w tygodniu to jestem zadowolony), życie jest szybsze a pożądanie wrażeń wzrasta. Naturalny efekt.
Szkoda tylko, że producenci każą ufać sobie na słowo - nie ma dem. Kupuj mówię Ci zaje****a gra, dynamika! Kup[ujesz i często się człowiek rozczarowuje. To podchodzi pod naciąganie i wprowadzanie klienta w błąd.
Generalnie IMO wina leży po obu stronach barykady.
I jedna uwaga - mój braciak w UK Warhammera Online kupił za 10 funtów - u nas nadal jest za ok 100zł. Plus kupił naprawdę dużo gierek, niekoniecznie absolutnych nowości, ale dobre, grywalne tytuły i płacił po kilka do kilkunastu funtów za sztukę. W większości po przeliczeniu PLN cena wychodzi podobna, ale jego zarobki to inna bajeczka... |
_________________ http://www.defectivebydesign.org/
Nienawidzę politycznej poprawności.
I feminizmu.
http://www.rebel.pl/x.php/193/Rebel-Times.html
http://de99ial.polter.pl/,blog.html?8301 - co myślę o DRMach
|
|
|
|
|
Shlizer
prawie jak admin =p
Dołączył: 09 Mar 2009 Skąd: wziąć na piwo? =p Status: offline
|
Wysłany: 16-03-2009, 10:40
|
|
|
de99ial napisał/a: | I jedna uwaga - mój braciak w UK Warhammera Online kupił za 10 funtów - u nas nadal jest za ok 100zł. Plus kupił naprawdę dużo gierek, niekoniecznie absolutnych nowości, ale dobre, grywalne tytuły i płacił po kilka do kilkunastu funtów za sztukę. W większości po przeliczeniu PLN cena wychodzi podobna, ale jego zarobki to inna bajeczka... |
O właśnie - niekoniecznie absolutnych nowości, ale dobre i grywalne. U nas też są tanie serie, czy reedycje z nieco starszymi grami, ale absolutnie grywalnymi. Rzadko kiedy ich cena przekracza 50zł, a najczęściej oscyluje w okolicach 20-30zł.. to chyba nie jest aż tak dużo? |
|
|
|
|
|
Waaagh!
Bo to zła kobieta była
Dołączył: 14 Sty 2009 Status: offline
|
Wysłany: 16-03-2009, 14:32
|
|
|
Shlizer napisał/a: | Grałem w COD4 i jego przejście zajęło mi 2 dni (choć nie powiem - intensywne 2 dni).. zawiedziony nie jestem.. |
Hmmm, ja to przeszedłem w jeden wieczór grając na najwyższym poziomie trudności. Gra jest bardziej prosta niż prosta, przejść ją można stylem Rambo lecąc na chama do przodu, a gdy trochę cię postrzelą to wystarczy pobiegać dookoła, a nasz hero zaraz się zregeneruje i będzie gotów do dalszych epickich czynów. Nie raz łapałem się za głowę patrząc na głupotę sztucznych przeciwników którzy wybiegali zza przeszkód w taki sposób jakby chcieli powiedzieć "hello, weź mnie zabij". Cod4 to konwersja z PS, więc prawdę powiedziawszy nie ma co się spodziewać, że będzie wymagała myślenia i umiejętności. Spowodowane jest to kontrolerem na PS, który nie jest taki uber pro do strzelania jak stara, dobra mycha. No dobra, ale co z tego ? Kupując grę za 160 zł (bo tyle kosztuje CoD4 po półtora roku od premiery) chciałbym otrzymać coś więcej. Oczywiście jest multiplayer, w którym można się bawić długie miesiące, ale nie wszystkich on musi interesować. |
|
|
|
|
|
Dred
Policenaut
Dołączył: 07 Lis 2008 Status: offline
|
Wysłany: 28-03-2009, 09:46
|
|
|
http://nt.interia.pl/internet/wiadomosci/news/napisyorg-wroca-do-sieci,1281800
Łał. Nie spodziewałem się tego. |
_________________ Znajdźcie sobie świry uczciwą pracę zamiast przebierać się w czyjeś stare łachy i powtarzać w kółko: "Patrzcie jestem głupim średniowiecznym bucem i mam make up i obcisłe rajtuzy"
Ostatnio zmieniony przez Dred dnia 28-03-2009, 11:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików Możesz ściągać załączniki
|
Dodaj temat do Ulubionych
|
|
|
|