Ogłoszenie |
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.
|
Szkola, cel istnienia i program szkolny |
Wersja do druku |
JJ
po prostu bisz
Dołączył: 27 Sie 2008 Skąd: Zewsząd Status: offline
Grupy: Alijenoty Fanklub Lacus Clyne
|
Wysłany: 07-02-2012, 11:12
|
|
|
shugohakke napisał/a: |
Dlaczego wszyscy stwierdzacie arbitralnie przyda się, nie przyda się? Na jakiej podstawie można to ocenić? |
Ja jako student polibudy arbitralnie stwierdzam - nie przyda się ;] Po prostu wiem dokładnie do czego się przydaje.
Te nieszczęsne całki którymi wszyscy tak się fascynują akurat mają to do siebie, że są tylko narzędziem do wykorzystania w bardziej konkretnej matmie. Jeśli ktoś nie ma w dalszym programie studiów czegokolwiek z nimi związanego, to faktycznie trudno powiedzieć jaki sens ma nauka analizy.
Chociaż nie rozumiem jaki to ma związek z liceami. Akurat na poziomie matury ta niepotrzebna "specjalistyczna" wiedza jest taaaak rozbudowana, że... No nie wiem, niedługo przedszkolaki zaczną chyba narzekać na to, że uczą ich że trawa jest zielona - bo nie zamierzają zostawać botanikami! |
_________________
|
|
|
|
|
Slova
Panzer Panzer~
Dołączył: 15 Gru 2007 Skąd: Hajnówka Status: offline
Grupy: Samotnia złośliwych Trolli
|
Wysłany: 07-02-2012, 11:51
|
|
|
Właśnie, po takiej reformie będzie potrzeba znowu uprościć maturę. Czy może będzie osobna matura ze względu na profil szkoły? |
_________________ Mam przywilej [nie] być Człowiekiem
But nvidia cards don't melt, they just melt everything within 50 meters.
|
|
|
|
|
JJ
po prostu bisz
Dołączył: 27 Sie 2008 Skąd: Zewsząd Status: offline
Grupy: Alijenoty Fanklub Lacus Clyne
|
Wysłany: 07-02-2012, 12:03
|
|
|
To ja proponuję egzamin na którym uczniowie sami wybierają sobie na które pytania odpowiedzieć i tylko na ich podstawie są oceniani - żeby, broń Boże, nie ugryźli czegoś spoza zakresu swojej wyspecjalizowanej specjalizacji. |
_________________
|
|
|
|
|
Tabris
Snowflake
Dołączył: 19 Lut 2011 Status: offline
|
Wysłany: 07-02-2012, 12:14
|
|
|
Cytat: | To ja proponuję egzamin na którym uczniowie sami wybierają sobie na które pytania odpowiedzieć i tylko na ich podstawie są oceniani |
Ciekawe jaki procent uczniów by taki egzamin oblało?;p |
_________________
Ostatnio zmieniony przez Tabris dnia 07-02-2012, 12:22, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
BOReK
Dołączył: 15 Lip 2005 Status: offline
|
Wysłany: 07-02-2012, 12:18
|
|
|
To ja proponuję lepszy - niech jeszcze określają czy znają odpowiedź, czy nie. Jeśli ktoś określi nieznajomość odpowiedzi, dostanie 61% punktów z zadania za szczerość przy zaokrągleniu w górę. :D |
_________________ You ask me if I've known love and what it's like to sing songs in the rain
Well, I've seen love come and I've seen it shot down, I've seen it die in vain
|
|
|
|
|
Keii
Hasemo
Dołączył: 16 Kwi 2003 Skąd: Tokio Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 07-02-2012, 12:39
|
|
|
Swoją drogą, w końcu przywracają te egzaminy wstępne, czy nie? Bo pamiętam, że parę lat temu była o tym mowa. Biorąc pod uwagę te wszystkie reformy, to chyba jedyny, oprócz obniżenia jakości kształcenia na szkołach wyższych, sposób na to, żeby ludzie idący na studia, szczególnie techniczne, byli przygotowani na to, co ich czeka. |
_________________ FFXIV: Vern Dae - Durandal
PSO2: ハセモ - Ship 01
|
|
|
|
|
Crushmaker
Dołączył: 06 Kwi 2010 Status: offline
|
Wysłany: 07-02-2012, 12:59
|
|
|
u mnie są organizowane darmowe douczenia z matematyki dla maturzystów coby na pierwszym roku nie wygineli :P |
_________________
|
|
|
|
|
Ysengrinn
Alan Tudyk Droid
Dołączył: 11 Maj 2003 Skąd: дикая охота Status: offline
Grupy: AntyWiP Tajna Loża Knujów WOM
|
Wysłany: 07-02-2012, 17:33
|
|
|
Cytat: | Właśnie, po takiej reformie będzie potrzeba znowu uprościć maturę. Czy może będzie osobna matura ze względu na profil szkoły? |
Akurat o całkowitym wycięciu przedmiotów obowiązkowych na maturze (polski, matma, język obcy) w artykule nie ma mowy. |
_________________ I can survive in the vacuum of Space
|
|
|
|
|
Slova
Panzer Panzer~
Dołączył: 15 Gru 2007 Skąd: Hajnówka Status: offline
Grupy: Samotnia złośliwych Trolli
|
Wysłany: 07-02-2012, 17:41
|
|
|
W takim razie co? Puszczamy dzieciaki bez przygotowania na maturę? |
_________________ Mam przywilej [nie] być Człowiekiem
But nvidia cards don't melt, they just melt everything within 50 meters.
|
|
|
|
|
Ysengrinn
Alan Tudyk Droid
Dołączył: 11 Maj 2003 Skąd: дикая охота Status: offline
Grupy: AntyWiP Tajna Loża Knujów WOM
|
Wysłany: 07-02-2012, 17:46
|
|
|
... Przepraszam, źle ująłem. Artykuł nie wspomina, by miano przestać uczyć tych przedmiotów we wszystkich programach. |
_________________ I can survive in the vacuum of Space
|
|
|
|
|
Slova
Panzer Panzer~
Dołączył: 15 Gru 2007 Skąd: Hajnówka Status: offline
Grupy: Samotnia złośliwych Trolli
|
Wysłany: 07-02-2012, 18:02
|
|
|
No ale mimo wszystko będzie mniej czasu na naukę, a materiał do opanowania ten sam. Na jedno wychodzi - maturzyści będą bardziej niedouczeni, niż jest to widoczne obecnie. |
_________________ Mam przywilej [nie] być Człowiekiem
But nvidia cards don't melt, they just melt everything within 50 meters.
|
|
|
|
|
zenmaru
Dołączył: 11 Sty 2012 Status: offline
|
Wysłany: 09-02-2012, 09:55
|
|
|
po prostu kocham tę całą edukację. co do ostatniej reformy, tej wiążącej ze sobą gimnazja i licea, zacząłem pisać na facebook byłej minister edukacji, odpowiedzialnej za to. w jednej z wypowiedzi zarzuciła mi brak logiki i zapytała, kto mnie jej uczył. odpowiedź była oczywista. w MEN siedzą ludzie, którzy ustawiają gimnazja i podstawówki, czyt. głównie magistrowie, podczas gdy cały pion edukacji powinien, przynajmniej moim zdaniem, być kierowanym przez profesorów, mających po prostu większe doświadczenie. i zgadzam się, że brak historii zrobi z nas bezładną masę, co przyniesie wymierne straty. "Mnie nie obchodzi ten kraj, wyjeżdżam stąd" - słyszę coraz częściej z ust moich rówieśników, a co dopiero będą mówić młodsi... |
_________________ "Noticed you again while singing in choir
Thinking like rabbit, mostly for desire
But then personality, wisdom and heart
Those brought me down…" |
|
|
|
|
BOReK
Dołączył: 15 Lip 2005 Status: offline
|
Wysłany: 09-02-2012, 10:40
|
|
|
zenmaru napisał/a: | i zgadzam się, że brak historii zrobi z nas bezładną masę, co przyniesie wymierne straty. "Mnie nie obchodzi ten kraj, wyjeżdżam stąd" - słyszę coraz częściej z ust moich rówieśników |
Jedno z drugim ma coś wspólnego? Bo chyba nie wyjeżdżają dlatego, że nie wiedzą nic o Grunwaldzie w 1410 albo że doskonale wiedzą, jak zmarnowaliśmy powstanie listopadowe. Wg mnie po prostu opuszczają kraj toczony przez robactwo, w którym nie mają nadziei na wygodne i przyjemne życie. Obstawiam, że doskonała większość emigrantów po kilku lub kilkudziesięciu latach będzie strasznie tęskniła i wracała do ojczyzny. Poza tym takie ucieczkowe plany to tylko gadanie... |
_________________ You ask me if I've known love and what it's like to sing songs in the rain
Well, I've seen love come and I've seen it shot down, I've seen it die in vain
|
|
|
|
|
moshi_moshi
Szara Emonencja
Dołączyła: 19 Lis 2006 Skąd: Dąbrowa Górnicza Status: offline
Grupy: Alijenoty Fanklub Lacus Clyne WOM
|
Wysłany: 09-02-2012, 14:45
|
|
|
Zenmaru, zdania zaczyna się wielką literą. |
_________________
|
|
|
|
|
shugohakke
Najstarszy Grzyb
Dołączył: 15 Gru 2011 Status: offline
Grupy: Samotnia złośliwych Trolli
|
Wysłany: 09-02-2012, 15:21
|
|
|
zenmaru napisał/a: | w MEN siedzą ludzie, którzy ustawiają gimnazja i podstawówki, czyt. głównie magistrowie, podczas gdy cały pion edukacji powinien, przynajmniej moim zdaniem, być kierowanym przez profesorów, mających po prostu większe doświadczenie. |
Broń Cię Panie Boże. Trzymaj profesorów z dala od edukacji. Oni są od pracy naukowej, a nie urzędniczych pierdółek o których w dodatku nie mają pojęcia. |
_________________ I crossed the mountain and I climbed the river... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików Możesz ściągać załączniki
|
Dodaj temat do Ulubionych
|
|
|
|