FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  Galeria AvatarówGaleria Avatarów  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 74, 75, 76 ... 138, 139, 140  Następny
  Forgotten Realms - komentarze.

Która postać powinna dostać pokojowego Nobla?
Altruista - za głoszenie ideałów zjednoczonego świata i rozwiązanie problemów dla pokoju (np. sprawa Mishtan).
10%
 10%  [ 4 ]
Caladan - za wkład w rozwój technologii, handlu, nauk ekonomicznych oraz dialogu między nacjami (tzw. sojusz caladański).
8%
 8%  [ 3 ]
Costly - jest czarny i jest rzecznikiem pokoju.
48%
 48%  [ 18 ]
Daerian - za gloszenie ideałów zjednoczonego Faerunu i pracę nad zapewnieniem pokoju.
10%
 10%  [ 4 ]
Velg - za pracę nad pokojowym zjednoczeniem Faerunu (sprawa Nimbralu) i zakończenie udziału Bractwa w wojnie.
10%
 10%  [ 4 ]
Lazarus - za pracę na rzecz wolnej Halruy i godności Halruańczyków.
10%
 10%  [ 4 ]
Głosowań: 37
Wszystkich Głosów: 37

Wersja do druku
Zegarmistrz Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 31 Lip 2002
Skąd: sanok
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
PostWysłany: 12-12-2009, 15:05   

Costly napisał/a:
Chcesz powiedzieć, że na całym dystansie jaki dzieli te miejsca nie znajdują się żadne twoje siły które sprawowałyby kontrolę nad tym terenem? W jaki sposób więc sprawujesz kontrolę nad Hardcastle? Jest to jednostka odcięta od twoich włości i twojego wsparcia?


Hardcastle to pojedynczy zamek w środku niczego. Jest samowystarczalny.

Kontroluje miasto siłą. Korzystam z jego zasobów, spichlerzy i otaczających je pól uprawnych. W razie potrzeby mogę też dostarczać do niego zasoby drogą powietrzną. Hardcastle to niestety jedyne warte uwagi miejsce w promieniu setek kilometrów.

No niestety: Shaar to w większości bezludna i pozbawiona dróg sawanna. Nie ma tam wiosek, nie ma pól, nie ma miast. Są tylko stałe obozowiska na skrzyżowaniach szlaków i kilka państw - miast na północy, dość niestety ubogich. Ja trzymam tylko najważniejsze punkty handlowe. Nie ma tam zbyt wielu moich sił, które kontrolowałyby teren, bo nie ma za bardzo czego kontrolować. Jeśli chcecie podbijać stada zebr i antylop, użerać się z konnymi nomadami, wemikami i loxo to zapraszam serdecznie.

No niestety, ale wg. kanonicznych map Forgotten Realm Shaar to 1 200 tysięcy kilometrów kwadratowych niczego.

Uprzedzę kolejne pytania. Ja transportuje wojsko gdzie mogę flotą morską, gdzie nie mogę: powietrzną. Statki zabierają po 200 ton ładunku lub powiedzmy, że po 200 żołnierzy. Płyną z prędkością 150-200 kilometrów, z podobną też lecą. Hardcastle od Wielkiej Rozpadliny dzieli jakieś 150 kilometrów, od Zielonych Ziem Untheru: 600 km. Wasza armia natomiast porusza się z prędkością wozów ciągniętych przez woły i konie, czyli jakichś 20 km po drogach i 5 - 10 po bezdrożach.

Te wyliczenia sprawiły, że nagle uświadomiłem sobie, co mogę zrobić.

Proszę mi opowiedzieć, jak wygląda obrona przeciwlotnicza Unthalas i Zielonych Ziem Untheru.

_________________
Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
Przejdź na dół Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Odwiedź blog autora Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
 
Numer Gadu-Gadu
1271088
Velg Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 05 Paź 2008
Status: offline

Grupy:
Tajna Loża Knujów
PostWysłany: 12-12-2009, 16:00   

Zegarmistrz napisał/a:
Proszę mi opowiedzieć, jak wygląda obrona przeciwlotnicza Unthalas i Zielonych Ziem Untheru.


Za moich czasów to w Unthalassie było mrowie magów, drakoliczy i (chyba) cztery działa przeciwsmocze z Lantanu, obsadzone przez ewakuowane z Lantanu gnomy. Quasimagiczne, kiedyś już opisywałem je - i naprawdę nie wiem, czy od tego czasu nie ma ich np. 15z

PS. Owe działa były konstruowane do walki ze smokami. Daje się nimi trafić w smoka i jedno uderzenie ich magicznej amunicji robi ze skrzydlatego miazgę. Oznacza to, że Halruan Skyshipy z nimi zbytnio nie powalczą - owe działa z małego klucza robią miazgę drzewną w tempie iście ekspresowym.
PS2. To było za moich czasów - teraz to kwestia inwenji Costly'ego.

_________________
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
Altruista
-Usunięty-
Gość
PostWysłany: 12-12-2009, 16:04   

Cytat:
PS2. To było za moich czasów

W tej kwestii raczej się nic nie zmieniło. To znaczy będziemy obronę modyfikować w zależności od tego co do nas przylezie.


Ostatnio zmieniony przez Velg dnia 12-12-2009, 16:08, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Velg Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 05 Paź 2008
Status: offline

Grupy:
Tajna Loża Knujów
PostWysłany: 12-12-2009, 16:05   

O, czyli bombardowania Unthalass są możliwe raczej tylko szczątkami floty.

_________________
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
Zegarmistrz Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 31 Lip 2002
Skąd: sanok
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
PostWysłany: 12-12-2009, 16:08   

Fakt. Operacja musiała by być bardziej skomplikowana, niż tylko nalot i zrzut. Jednak dla chcącego nic trudnego. Mam już w głowie możliwe trzy scenariusze zajęcia miasta. W sumie nawet cztery. Przy czym czwarty jest głupi.

_________________
Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Odwiedź blog autora Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
 
Numer Gadu-Gadu
1271088
Velg Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 05 Paź 2008
Status: offline

Grupy:
Tajna Loża Knujów
PostWysłany: 12-12-2009, 16:15   

Znaczy, należy tylko pamiętać, że Unthalass jest teraz Twierdzą. Po prostu, w ramach obrony Velgowego ego przypominam, że wielkim nakładem środków fortyfikowałem miasto do granic mozliwości (tak, mury umocnione magicznie itd.). W sumie to teraz to miasto pełni jedną rolę - ma być niezdobytym bastionem.

PS. Jeszcze dzieła fortyfikacji są wspomagane przez to, że miasto teraz ma min. dwa pierścienie murów - stary i nowyz (tak, Velg wykorzystał to, że po sojuszu równowagi miasto się wyludniło nieco, zburzył zbędne dzielnice i zbudował - z magicznym przyspieszeniem - nowe mury)

_________________
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
Zegarmistrz Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 31 Lip 2002
Skąd: sanok
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
PostWysłany: 12-12-2009, 16:22   

Velg ja jestem pewien, że go nie da się zdobyć i ja bym nawet nie próbował go zdobywać. Ja próbowałbym zrzuć nań - powiedzmy - 10 000 ton bomb. A podwójny pierścień murów obronnych nie chroni przed lotnictwem.

Tak jak analizuje problem: nie sądzę, by ta obrona przeciwlotnicza okazała się skuteczna przeciwko bombardowaniu powietrznemu. Przeciw smokom: tak, przeciw bombowcom: nie ma szans. No, chyba, że macie tam stacje radarową.

_________________
Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Odwiedź blog autora Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
 
Numer Gadu-Gadu
1271088
Velg Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 05 Paź 2008
Status: offline

Grupy:
Tajna Loża Knujów
PostWysłany: 12-12-2009, 17:46   

Jasne, ja mówię po prostu tak na wszelki wypadek (o tym przecież pisałem dawno i można było pozapominac) - nie wątpię, że znajdziesz sensowny sposób zniszczenia/opanowania miasta.

_________________
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
Sylar Płeć:Mężczyzna
Poszukujący Prawdy


Dołączył: 11 Lis 2009
Status: offline
PostWysłany: 12-12-2009, 18:25   

Jedno, no może dwa, a niech będą trzy małe ale logistyczne.

1. Hardcastle być może jest oddalone od Wielkiej rozpadliny ok. 200km, ale do najbliższego obozowiska z którego mógłbyś wysyłać pożywienie, dodatkowych ludzi itp. to ok. 370km.

2. Hardcastle to nie zamek, a bardziej jak obóz treningowy. Tam nic nie ma prócz kilku drewnianych domków. I nie masz co umacniać, musisz budować od zera. To tak jakbyś chciał stawić całe miasto od zera i jeszcze je ufortyfikować. Niemożliwe. W szczególności, że Hardcastle ostatnimi czas nieźle opustoszało wraz z zanikiem handlu w tym rejonie. Więc w spichlerzach też za dużo nie znajdziesz.

3. Jaki statek porusza ci się z prędkością 150km/h nie mówiąc już o niemożliwym 200km/h? Tym to mnie naprawdę rozbawiłeś...

EDIT:
No tak, mój błąd. Wybaczcie... Ta "prędkość" mnie zmyliła. ;)

EDIT2:
Nie zmienia to jednak faktu, że aby dostarczyć zaopatrzenie i przewieść wojsko flota Zegarmistrza musiałaby pokonać tą odległość w te i wewte, co oznacza 4 dni drogie. Trochę to żmudne...

PS. Siły MACu za to mają trochę żmudniejszą podróż, choć jednostronną raczej. ;p


Ostatnio zmieniony przez Sylar dnia 12-12-2009, 19:26, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Morg Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 15 Wrz 2008
Skąd: SKW
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
Fanklub Lacus Clyne
Tajna Loża Knujów
PostWysłany: 12-12-2009, 18:34   

Sylar napisał/a:
2. Jaki statek porusza ci się z prędkością 150km/h nie mówiąc już o niemożliwym 200km/h? Tym to mnie naprawdę rozbawiłeś...


Przypuszczam, że to dystans dzienny - nie podejrzewam Zega o wiarę, że woły ciągnące wozy poruszają się 20 kilometrów na godzinę.

_________________
Świadka w sądzie należy znienacka pałą przez łeb zdzielić, od czego ów zdziwiony wielce, a i do zeznań skłonniejszy bywa.
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
 
Numer Gadu-Gadu
8137449
Zegarmistrz Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 31 Lip 2002
Skąd: sanok
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
PostWysłany: 12-12-2009, 20:38   

Morg napisał/a:
Przypuszczam, że to dystans dzienny - nie podejrzewam Zega o wiarę, że woły ciągnące wozy poruszają się 20 kilometrów na godzinę.


Tak, to dystansy dzienne. Przy czym w wypadku statków prawdopodonnie zaniżone. Niestety nie wiem, na jakie dystanse pływały statki w średniowieczu oparłem się więc o dane z rekonstrukcji okrętów starożytnych prowadzone w Grecji. Faktycznie jednostki używane w Faerunie mogą mieć większy zasięg np. dlatego, że w odróżnieniu od flot starożytnych pływają także w nocy.

Cytat:
1. Hardcastle być może jest oddalone od Wielkiej rozpadliny ok. 200km, ale do najbliższego obozowiska z którego mógłbyś wysyłać pożywienie, dodatkowych ludzi itp. to ok. 370km.


Bo krasnale oczywiście żywią się kamieniami. Zresztą, co za różnica. Jest mi łatwiej dostarczyć żarcie choćby z Halruaa niż MAC z Untheru.

Cytat:
2. Hardcastle to nie zamek, a bardziej jak obóz treningowy. Tam nic nie ma prócz kilku drewnianych domków. I nie masz co umacniać, musisz budować od zera. To tak jakbyś chciał stawić całe miasto od zera i jeszcze je ufortyfikować. Niemożliwe. W szczególności, że Hardcastle ostatnimi czas nieźle opustoszało wraz z zanikiem handlu w tym rejonie. Więc w spichlerzach też za dużo nie znajdziesz.


Nie potrafię sobie wyobrazić tak wzniesionego obozu treningowego, jak opisujesz.

Cytat:
Nie zmienia to jednak faktu, że aby dostarczyć zaopatrzenie i przewieść wojsko flota Zegarmistrza musiałaby pokonać tą odległość w te i wewte, co oznacza 4 dni drogie. Trochę to żmudne...


Jak już pisałem: 5 statków wystarcza, żeby przewieźć 1 000 ton ekwipunku. To znaczy, że za jednym rzutem mogę zabrać: 4 000 dział polowych, pełen rynsztunek dla 2 000 żołnierzy, żywność dla 1 000 żołnierzy na 3 lata lub ilość prochu wystarczającą, by wywalić całe Hardcastle w powietrze. I przypominam, że towary dostarczane są z Wielkiej Rozpadliny.

_________________
Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Odwiedź blog autora Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
 
Numer Gadu-Gadu
1271088
Sylar Płeć:Mężczyzna
Poszukujący Prawdy


Dołączył: 11 Lis 2009
Status: offline
PostWysłany: 12-12-2009, 21:06   

Szybsze statki takie jak galeony i fregaty potrafiły poruszać się nawet z prędkością 20 węzłów. Biorąc pod uwagę to, że twoje łodzie są mniej więcej jak tego typu łodzie, ale z najmniejszych rozmiarów, więc można założyć, że twoje łodzie poruszają się 10-15 węzłów co jest równe ok 18-28km/h czyli ok. 432-672km/dobe.

Widzę, że jesteś niedowiarkiem:
[url=http://forgottenrealms.wikia.com/wiki/Hardcastle_(city)]
Siedziałem tam na początku questu więc się rozeznałem w tej okolicy;)

Co do wyporności, to w wypadku statków 200 ton wyporności jest jak najbardziej możliwe. Co do latających to tylko spekulacja. Ale mnie to tam obojętne. Chciałem to tylko zaznaczyć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Zegarmistrz Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 31 Lip 2002
Skąd: sanok
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
PostWysłany: 12-12-2009, 21:09   

O, świetnie. Nie mogłem tego znaleźć, wyrzucało mi tylko jakiś ród w Cormyrze.

Cytat:
Founded in the days of the Kingdom of Peleveria, Hardcastle is not much more than a fortified trading camp with a population of 1,316 inhabitants that sits at the crossroads of three major caravan routes.


Jak dla mnie logiczne jest, że to ma mury obronne, bo tak budowano tego typu konstrukcje.

_________________
Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Odwiedź blog autora Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
 
Numer Gadu-Gadu
1271088
Ysengrinn Płeć:Mężczyzna
Alan Tudyk Droid


Dołączył: 11 Maj 2003
Skąd: дикая охота
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
Tajna Loża Knujów
WOM
PostWysłany: 12-12-2009, 21:13   

Jeżeli ma w nazwie "castle" to trudno, żeby nie miało...

_________________
I can survive in the vacuum of Space
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź galerię autora
Fei Wang Reed Płeć:Mężczyzna
Łaydak


Dołączył: 23 Lis 2008
Skąd: Polska
Status: offline

Grupy:
Melior Absque Chrisma
PostWysłany: 12-12-2009, 21:23   

W lawinie postów ciężko mi teraz znaleźć, więc nie wiem, czy opisywałeś - jaką ilością floty morskiej dysponujesz (i mniej więcej jakiego jest ona rodzaju, wliczając statki wyłącznie transportowe - tj. jakie proporcje)?

Zegarmistrz napisał/a:
Wasza armia natomiast porusza się z prędkością wozów ciągniętych przez woły i konie, czyli jakichś 20 km po drogach i 5 - 10 po bezdrożach.
Musiałyby być bezdroża bezdroży, by szybkość poruszania się spadła do 5kmpd. W każdym razie zaznaczyłbym, że nasza konnica po terenie "średnim" bez problemu jest w stanie przebyć w ciągu kilku dni po 100kmpd (oczywiście bez taboru).

Jeszcze a propos prędkości statków:
Sylar napisał/a:
(...) łodzie poruszają się 10-15 węzłów co jest równe ok 18-28km/h czyli ok. 432-672km/dobe.
No cóż, pierwsze wyliczenia Zegarmistrza były bardziej wiarygodne (150-200kmpd), niespecjalnie sprzyjający wiatr, ew. burze albo inne niedogodności skutecznie hamują flotę tamtych czasów.


Ostatnio zmieniony przez Fei Wang Reed dnia 12-12-2009, 21:30, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 75 z 140 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 74, 75, 76 ... 138, 139, 140  Następny
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików
Nie możesz ściągać załączników
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group