Ogłoszenie |
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.
|
Forgotten Realms - komentarze. |
Która postać powinna dostać pokojowego Nobla? |
Altruista - za głoszenie ideałów zjednoczonego świata i rozwiązanie problemów dla pokoju (np. sprawa Mishtan). |
|
10% |
[ 4 ] |
Caladan - za wkład w rozwój technologii, handlu, nauk ekonomicznych oraz dialogu między nacjami (tzw. sojusz caladański). |
|
8% |
[ 3 ] |
Costly - jest czarny i jest rzecznikiem pokoju. |
|
48% |
[ 18 ] |
Daerian - za gloszenie ideałów zjednoczonego Faerunu i pracę nad zapewnieniem pokoju. |
|
10% |
[ 4 ] |
Velg - za pracę nad pokojowym zjednoczeniem Faerunu (sprawa Nimbralu) i zakończenie udziału Bractwa w wojnie. |
|
10% |
[ 4 ] |
Lazarus - za pracę na rzecz wolnej Halruy i godności Halruańczyków. |
|
10% |
[ 4 ] |
|
Głosowań: 37 |
Wszystkich Głosów: 37 |
|
|
|
Wersja do druku |
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 05-01-2010, 16:04
|
|
|
kic napisał/a: | O ile 40k marynarzy w Twojej flocie zignorować można (dobra wola), o tyle drugie 40k zbrojnych na niej będących nie. Więc wyznacz sobie ze swoich sił 40k armię, która będzie sobie pływać po wodach...
|
To liczby oparte na danych historycznych. Statki dysponowały 20-50 osobową załogą + 2x liczniejszą obstawą w postaci żołnierzy. Jak widzisz: na moich okrętach liczba żołnierzy jest równa załodze, czyli niższa, niż powinna być. Liczba armat i balist to typowe uzbrojenie okrętowe. De facto uzbrojenie na czas pokoju nie różni się od uzbrojenia na czas wojny. W trakcie obydwu bowiem załogi muszą stawiać czoła identycznym zagrożeniom, z tym, że w trakcie wojny: w kupie. Przy czym wychodzę z założenia, że nie mam statków sensu - stricte wojennych, a jedynie przystosowane okręty handlowe.
kic napisał/a: |
No i ogólna liczba dział, armat, artylerii itd. jest nieakceptowalna. Proponuję 500 armat. Balist też masz za dużo. Dlatego też proponuję zmniejszenie ich też do 500. |
Balist i armat mam za mało. Spisy podają tylko liczby tego, co jest w polu i na statkach. Natomiast nie obejmują tego, co znajduje się np. w arsenałach miejskich, fortach etc. Zauważ, że spora część mojego państwa znajduje się w regionie Lantanu, a Daerian od miesięcy czasu rzeczywistego masowo sprzedaje broń palną. De facto logika wskazuje, że powinienem mieć także oddziały uzbrojone w broń palną.
Możesz spokojnie uznać, że moje wojska są poważnie niedozbrojone.
Cytat: | 12 000 hobgoblińskich, pieszych najemników
12 000 hobgoblińskich konnych najemników
5 000 hobgoblinów mnichów – gardzących magią
5 000 ultracieżkiej piechoty złożonej z niedźwiedźrzuków, ogrów, trolli, loxo i innych dużych ras regionu
5 000 procarzy takiej samej proweniencji
1000 cyklopów, uzbrojonych jak giganty
300 cieni
100 ożywieńczych słoni
100 ożywieńczych gigantów |
Kic: jeszcze raz cię proszę o uważne czytanie tego tematu i tematu Questowego, bo twoja nieuwaga tylko opóźnia rozpoczęcie gry. W obecnej rozpisce nie mam już tych sił.
Na cięcia we flocie powietrznej się nie zgadzam. Jeśli mam możliwość budowania statków powietrznych i morskich, to raczej będę budował powietrzne. Tym bardziej, że opis Halruaa wyraźnie twierdzi, że ma ona ich więcej, niż floty morskiej. Dodatkowo w powszechnym użyciu są latające dywany, latające bryczki i wiele innych latających obiektów, których nie włączyłem do swojego wojska.
Jeśli chodzi o jaszczuroludzi: mogę zmniejszyć ich liczbę do 5 tysięcy. |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
kic
Nieporozumienie.
Dołączył: 13 Gru 2007 Skąd: Otchłań Nicości Status: offline
Grupy: Melior Absque Chrisma
|
Wysłany: 05-01-2010, 17:54
|
|
|
Wspaniale. Ogłaszam ogólną do-mobilizacji armii. Widzę, że możemy skorzystać z dużo bardziej zaawansowanej technologi i co ważniejsze, więcej sztuk broni palnej. Mamy jej duży niedobór. Zważywszy, że Halruaa przeżywa kryzys finansowy, a i tak uzbraja się w najnowsze technologie.
Zegarmistrz napisał/a: | Kic: jeszcze raz cię proszę o uważne czytanie tego tematu i tematu Questowego, bo twoja nieuwaga tylko opóźnia rozpoczęcie gry. W obecnej rozpisce nie mam już tych sił. |
Ale Twój rzecznik, Bezimienny, wspominał że jednak będziesz chciał powołać się na większe siły. Stąd wynikły moje wątpliwości. Ale sprawę rozumiem za zamkniętą.
Zegarmistrz napisał/a: | Jeśli chodzi o jaszczuroludzi: mogę zmniejszyć ich liczbę do 5 tysięcy. |
Świetnie. W takim razie Twoja armia jest już w pełni omówiona. Nie mam już żadnych zastrzeżeń.
Teraz chciałbym nawiązać w końcu do Thay.
Daerian napisał/a: | 125k orków
15k korpusu orczego
100k klonów
30k ciężkiej, gnollej piechoty liniowej
90k wojsk gnollich
50k szkieletów
30k elitarna piechota ludzka
90k mobilizacja (30k łuczników, 20k muszkieterów, 40k piechoty)
300 – Jednostka Śmierci
800 Gwardzistów – Minotaury
3200 – pozostali Gwardziści
4k czarne jednorożce
3k magów
4k kapłanów
400 Jeźdźców Gryfów (magowie)
10k gnomich strzelców
1k Jeźdźców Gryfów (wojownicy) |
Będzie to 7.5% populacji pod bronią:
115k (23%) orków
132k (4.3%) ludzi
130k (26%) gnoli
To tak zaznaczam, żeby było jasne. Trochę sproe te procenty, no ale nie jest to naciągane tak, aby nie można było przyjąć.
Daerian napisał/a: | Tuiganie:
35000 tuigańskich koczowników, czyli wyśmienitych konnych łuczników. Od czasów reformy Yamuna Khahana jedna z lepszych armii Aber-Torilu. |
To będzie ok. 30% tej nacji z Hordelands. Czy aby nie za dużo? Wdzięczność Khahana jednak jest dla mnie ciut za szczodra.
160 Smoków też nas dziwi. Miało być ich 80. Mam rozumieć, że i my możemy zwiększyć liczebność smoków? Bo jakby tak trochę pogrzebać to i znalazłoby się parę smoczków więcej. |
_________________ "Zaczynałem jako zwykły zegarmistrz, ale zawsze pragnąłem osiągnąć coś więcej." - Lin Thorvald
Melior Absque Chrisma
Pierwszy Epizod MACu |
|
|
|
|
Velg
Dołączył: 05 Paź 2008 Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 05-01-2010, 18:07
|
|
|
Khem - orki to nieco inna sprawa, ale mniejsza z tym, jeżeli nie ma zastrzeżeń.
kic napisał/a: | To będzie ok. 30% tej nacji z Hordelands. Czy aby nie za dużo? Wdzięczność Khahana jednak jest dla mnie ciut za szczodra. |
Z Tuigańskiej Hordy pozostało wg. FR:CS 70k ludzi. Byli to wojownicy i dlatego uznaję, że większość populacji Ziem Hordy może pójść pod broń (jakieś 60k). Z drugiej strony, za Hubadai'a są oni gorzej zorganizowani - i dlatego przyjąłem, że zgromadzić w trybie pośpiesznym da się tylko 35 tysięcy.
(z analogicznego powodu nie prowadziłem długiej batalii o zmniejszenie armii M&S - bo na oko zdaje się, że również wziąłeś trochę więcej niż 5%; ale ponieważ Semphar IIRC był trochę wzorowany na Kozakach, to opór - co do liczebności - byłby śmieszny)
Zaprzeczam też, jakoby chodziło tylko o wdzięczność khahana. Generalnie, wedle tego, co widziałem w waszej rozpisce, prawie wyczyściliście z wojska Murghom i Semphar (zresztą, te wojska miały wysoce niezdrową sytuację wewnętrzną) - przez co dla Tuiganów wojna jest świetną okazją, aby tanim kosztem złupić kraj... Kwestią otwartą pozostaje dalej, czy później my ich nie będziemy musieli stamtąd wyganiać - bo khahan wydaje się mieć jako-takie ambicje.
kic napisał/a: | 160 Smoków też nas dziwi. Miało być ich 80. Mam rozumieć, że i my możemy zwiększyć liczebność smoków? Bo jakby tak trochę pogrzebać to i znalazłoby się parę smoczków więcej. |
Nie znalazłoby się - już o tym pisałem. I nie zwiększamy liczebności smoków - już wcześniej mieliśmy ich (większą) liczbę przyklepaną. Tylko już przy pierwszej rozpisce dodaliśmy uwagę, że piszemy jedynie o siłach, które znajdują się w pobliżu frontu. Ponieważ zaś okazało się, że MAC ma siły większe, aniżeli wynika z naszych oszacowań, wyniknęła z tego potrzeba ściągnięcia na front większej ilości smoków. |
_________________
|
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 05-01-2010, 18:14
|
|
|
Ostateczna i łączna rozpiska mojej armii.
Halruaa:
20k Legio Lazarus - korpus policyjno - okupacyjny
65k żołnierzy: (20k konnicy typu południowego, 40k lekkiej piechoty, 5k łuczników)
- przynajmniej 10k dysponuje umiejętnościami używania magii 0-go kręgu, a dalszych 2k ma dołączoną klasę maga na niskim poziomie.
15k goblinoidów szkolonych na podplanach z przyśpieszonym czasem
Dodatkowo (jako jednostki specjalne)
około 1 000 nieumarłych (przy czym około 100 to widma zabitych przeze mnie magów)
około 1 000 golemów i innych konstruktów
3000 magów różnych poziomów
350 słoni bojowych (z wszystkich krain - głównie z regionu Chultu)
500 olbrzymów
2000 ogrów
jakichś 200 kapłanów różnych religii (z wszystkich terenów - nie licząc opisanych osobno niżej)
do tego 500 armat i 500 balist (łącznie w całej armii lądowej)
Dambrath
50 000 żołnierzy (z czego minimum 4-5 tysięcy stanowi garniozony w podziemnych miastach)
2 500 drowów
Luiren
40k: (30k lekkiej piechoty, 5k procarzy, 5k lekkiej jazdy)
Tashalar
44.5k: 4.5k jungle fighters, 30k lekkiej piechoty, 10k łuczników
(Jungle Fighters - jednostki rangerów z Tashalaru i Thindolu, specjalnie wyszkolone do walk w tym rejonie geograficznym)
Thindol
60k: 5k jungle fighters, 15k łuczników, 35k lekkiej piechoty, 5k lekkiej kawalerii
Chult
50k wojowników o prymitywnym uzbrojeniu
w tej liczbie jakichś 100 szamanów
5k wojowników jaszczurczych ras.
w tym 15 szamanów
Lapaliiya:
60k: (40k lekka piechota, 20k łucznicy)
Tharsult:
Jakieś 10k lekkiej piechoty (w tym 2.5k łuczników)
Królestwa graniczne:
10k lekkiej piechoty z włóczniami
Shaar:
25k Gnolli
250 gnollich szamanów (wyznawcy Yeenoghu)
15 przyzwanych przez szamanów podległych yeenoghu demonów
8k konnych nomadów
2k lekkiej piechoty
Great Rift:
60k ciężkozbrojnych krasnoludów - wojsko wysokiej jakości
14k Stalowych Tarcz - elitarny korpus krasnoludzki
2.5k Podniebnych Obrońców (korpus "Młoty Pokoju - Peacehammers")
dodatkowo 10k mobilizacji - krasnoludy z toporami
oraz jakieś 3000 wojsk inżynieryjnych
100 krasnoludzkich kapłanów (głównie Moradina)
Flota
450 karawel, z czego 150 opancerzonych
500 mniejszych okrętów
80 okrętów latających wielkości karaweli
80 mniejszych statków latających (rozmiaru dhow i pinas)
W sumie: 85k+15k+50k+2.5k +40k+44.5k+60k+50k+5k+60k+10k+10k+35k+86.5k = 553.5k
Zasadniczo rozpiska jest (iluzorycznie) większa. Obliczając poprzednią nie wliczaliśmy w jej skład Jaszczuroludzi. Walnęliśmy się też sporo na naszą niekorzyść w trakcie wyliczania Niziołków.
Rozmieszczenie: 150k wojsk pełni funkcje garnizonowe, 100k wojsk w okolicach półwyspu Chult, 50k wojsk w Królestwach Granicznych, reszta w Great Rift (z wysuniętym garnizonem w Hardcastle) |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
Daerian
Wędrowiec Astralny
Dołączył: 25 Lut 2004 Skąd: Przestrzeń Astralna (Warszawa) Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 05-01-2010, 20:18
|
|
|
Potwierdzam wypowiedź Velga. Zaznaczę też, że zgodnie z umową między graczami jest to komplet smoków, jakimi dysponujemy.
Czy mogę uznać naszą armię za uzgodnioną?
PS: Coraz bardziej skłaniam się do tego, abyśmy potem te armie gdzieś zawiesili - albo w kolejnym wątku, albo w NPCach, bo znalezienie ich kilka dni po publikacji wymaga już solidnego kopania. |
_________________
|
|
|
|
|
Velg
Dołączył: 05 Paź 2008 Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 05-01-2010, 20:20
|
|
|
kic napisał/a: | Wspaniale. Ogłaszam ogólną do-mobilizacji armii. Widzę, że możemy skorzystać z dużo bardziej zaawansowanej technologi i co ważniejsze, więcej sztuk broni palnej. Mamy jej duży niedobór. Zważywszy, że Halruaa przeżywa kryzys finansowy, a i tak uzbraja się w najnowsze technologie. |
A to przeoczyłem... Well, nie - choćby dlatego, że nie macie skąd jej wziąć. Oczywiście, resztki waszych zwolenników-gnomów stoją przy was murem - niemniej, nie mają one zaplecza potrzebnego do wyprodukowania broni palnej. A Lantan niestety broń sprzedaje, owszem... Ale sprzedaje jedynie państwom powiązanym w jakiś sposób z SEF.
PS. I mam nadzieję, że całe to oświadczenie jest anachronizmem i nie jest już w mocy. |
_________________
|
|
|
|
|
Bezimienny
Najmniejszy pomiot chaosu
Dołączył: 05 Sty 2005 Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych. Status: offline
|
Wysłany: 05-01-2010, 20:33
|
|
|
kic napisał/a: | Wspaniale. Ogłaszam ogólną do-mobilizacji armii. Widzę, że możemy skorzystać z dużo bardziej zaawansowanej technologi i co ważniejsze, więcej sztuk broni palnej. Mamy jej duży niedobór. | Wydaje mi się, że obecnie wrzucona armia Zega powinna już być akceptowalna - właściwie wszystkie warunki wcześniej uzgadniane z wami spełnia, z wyjątkiem liczby latających statków (ale z drugiej strony zostało z jej rozpiski wycięte trochę rzeczy których nie oprotestowaliście - i to w ilościach które moim zdaniem te statki równoważą). |
_________________ We are rock stars in a freak show
loaded with steel.
We are riders, the fighters,
the renegades on wheels.
The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense. |
|
|
|
|
Caladan
Chaos is Behind you
Dołączył: 04 Lut 2007 Skąd: Gdynia Smocza Góra Status: offline
Grupy: Melior Absque Chrisma Omertà Syndykat WOM
|
Wysłany: 05-01-2010, 20:52
|
|
|
Chodzi mi o armię klonów. One są pod wpływem Mamidła?(Tak nazywa się chyba ten czar po polsku). Czy przypadkiem nie ma ograniczenia czasowego. Jego działanie nie jest pernametne, ale długie. W DnD 3,5 nieco pozmieniało się . W Neverwinter 2 był czar Shadow Silmulacrum 9 poziomu i miał ograniczenia czasowe.
Jeżeli nawet:
Stworzenie takiej ilości klonów potrzebne jest 100k * 100 exp( na stworzenie klonów z 1 pz)= 10 mln exp. Stworzenie takiej armi klonów naprawdę degeneruje magów Daeriana. Na stworzenie jednego takiego typa potrzeba 12 godzin. Względnie jeden mag tworzy 1 klona dziennie. Czy ilość tych klonów nie jest za duża. W dodatku jest to domena Shadow daleka sercu twoich sojuszników. |
_________________ It gets so lonely being evil
What I'd do to see a smile
Even for a little while
And no one loves you when you're evil
I'm lying through my teeth!
Your tears are all the company I need |
|
|
|
|
Velg
Dołączył: 05 Paź 2008 Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 05-01-2010, 20:56
|
|
|
Caladan napisał/a: | Stworzenie takiej ilości klonów potrzebne jest 100k * 100 exp( na stworzenie klonów z 1 pz)= 10 mln exp. Stworzenie takiej armi klonów naprawdę degeneruje magów Daeriana. Na stworzenie jednego takiego typa potrzeba 12 godzin. Względnie jeden mag tworzy 1 klona dziennie. Czy ilość tych klonów nie jest za duża. W dodatku jest to domena Shadow daleka sercu twoich sojuszników. |
Ale to jest zwykłe simulakrum...
... i nie, XPki nas nie degenerują. Ale dostrzeżenie, co właściwie zrobiliśmy, że nas nie degenerują, jest już up to you. |
_________________
|
|
|
|
|
Daerian
Wędrowiec Astralny
Dołączył: 25 Lut 2004 Skąd: Przestrzeń Astralna (Warszawa) Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 05-01-2010, 21:00
|
|
|
Simulacrum nie ma ograniczeń czasowych. Jest to zaklęcie 7 poziomu.
Shadow Simulacrum pomimo intensywnych poszukiwań nie udało mi się znaleźć nigdzie w oficjalnych dodatkach, sądzę więc, że jest to jedynie wymysł Bioware dla wzmocnienia magów.
Caladan napisał/a: | W dodatku jest to domena Shadow daleka sercu twoich sojuszników. |
Nie, to nie jest zaklęcie Shadow Weave. To Shadow - podtyp szkoły Illusion, całkowicie normalny pod tym względem - tak samo jak inne zaklęcia tego podtypu, m.in. iluzje zaklęć ofensywnych. Równie dobrze fireball można uznać za negatywny, bo może odebrać życie ludzkie ;-)
Caladan napisał/a: | Czy ilość tych klonów nie jest za duża. |
Klony zostały już omówione i wyjaśnione przed zmianami w armii, ale dla spokoju - są one tworzone od dawna, na warunkach przemysłowych, przy wyspecjalizowanych laboratoriach. |
_________________
|
|
|
|
|
Caladan
Chaos is Behind you
Dołączył: 04 Lut 2007 Skąd: Gdynia Smocza Góra Status: offline
Grupy: Melior Absque Chrisma Omertà Syndykat WOM
|
Wysłany: 05-01-2010, 21:06
|
|
|
Mam rozumieć, że zachowują się jak zwykła projekcja duplikatu z ograniczeniami czasowymi zależny od poziomu rzuconego maga bez żadnych hiperwypaśnych niespodzianek.
Edit; Zega armia jest oki według mnie.
p.s Taśmowo je robicie, czyli mag, rzuca mamidło, a ten następny mamidło, dochądzac do mamidła rzucającego projekcję duplikatu, aż do wyczerpania możliwości klonowania. wiesz o co mi chodzi. Pewnie grałeś w Baldursa. Dużo magów potrzeba do tego z wysokim poziomem, aby stworzyć 100k klonów.
p.s 2 Velg nudzi ci się:) |
Ostatnio zmieniony przez Caladan dnia 05-01-2010, 21:12, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Velg
Dołączył: 05 Paź 2008 Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 05-01-2010, 21:10
|
|
|
Caladan napisał/a: | Mam rozumieć, że zachowują się jak zwykła projekcja duplikatu z ograniczeniami czasowymi zależny od poziomu rzuconego maga bez żadnych hiperwypaśnych niespodzianek. |
Nie wiem, skąd wzięły ci się ograniczenia czasowe w tym czarze...
Caladan napisał/a: | Edit; Zega armia jest oki |
Pardon, ale chciałbym wiedzieć, czy mówisz w imieniu MACu - bo w queście zdarzyło się niepokojąco dużo wystąpień typu Żeligowski, a ja naprawdę chciałbym wiedzieć, jak do Twoich zastrzeżeń podchodzić.
Edit: Nie bardziej niż Tobie - poza tym, simulacrum, nie mamidło... I zapewniam, że to JEST możliwe przy wydajności Cytadeli. |
_________________
|
|
|
|
|
Serika
Dołączyła: 22 Sie 2002 Skąd: Warszawa Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów WIP
|
Wysłany: 05-01-2010, 21:28
|
|
|
Dobrze... Panowie, jeśli są jeszcze jakieś istotne zastrzeżenia w sprawie armii, to proszę się streszczać :) Chętnie już bym odblokowała tego questa. |
_________________
|
|
|
|
|
Fei Wang Reed
Łaydak
Dołączył: 23 Lis 2008 Skąd: Polska Status: offline
Grupy: Melior Absque Chrisma
|
Wysłany: 05-01-2010, 22:02
|
|
|
Velg napisał/a: | kic napisał/a: | Wspaniale. Ogłaszam ogólną do-mobilizacji armii. Widzę, że możemy skorzystać z dużo bardziej zaawansowanej technologi i co ważniejsze, więcej sztuk broni palnej. Mamy jej duży niedobór. Zważywszy, że Halruaa przeżywa kryzys finansowy, a i tak uzbraja się w najnowsze technologie. |
A to przeoczyłem... Well, nie - choćby dlatego, że nie macie skąd jej wziąć. Oczywiście, resztki waszych zwolenników-gnomów stoją przy was murem - niemniej, nie mają one zaplecza potrzebnego do wyprodukowania broni palnej. A Lantan niestety broń sprzedaje, owszem... Ale sprzedaje jedynie państwom powiązanym w jakiś sposób z SEF. |
Może i nie mamy wielkiej bazy inżynieryjno-technicznej w Faerun, ale od pewnego czasu w Bractwie działa Instytut Techniki (czy tam Technologii, nazwy jeszcze nie znormalizowałem, jako jej "szef"), który choć w tym dość krótkim czasie może nie zdołał na zbyt szeroką skalę wypracować i eksploatować wyższych technologii, to jednak drobne, eksperymentalne wynalazki może zechcieć wypróbować na polach walki. (Dlatego z tej strony niczego specjalnie wyszukanego spodziewać się nie należy, ale ot, np. trochę dodatkowego prochu na pewno się znajdzie). |
|
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 05-01-2010, 22:05
|
|
|
A gdzie je wyprodukujesz? |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików Możesz ściągać załączniki
|
Dodaj temat do Ulubionych
|
|
|
|