Ogłoszenie |
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.
|
Forgotten Realms - komentarze. |
Która postać powinna dostać pokojowego Nobla? |
Altruista - za głoszenie ideałów zjednoczonego świata i rozwiązanie problemów dla pokoju (np. sprawa Mishtan). |
|
10% |
[ 4 ] |
Caladan - za wkład w rozwój technologii, handlu, nauk ekonomicznych oraz dialogu między nacjami (tzw. sojusz caladański). |
|
8% |
[ 3 ] |
Costly - jest czarny i jest rzecznikiem pokoju. |
|
48% |
[ 18 ] |
Daerian - za gloszenie ideałów zjednoczonego Faerunu i pracę nad zapewnieniem pokoju. |
|
10% |
[ 4 ] |
Velg - za pracę nad pokojowym zjednoczeniem Faerunu (sprawa Nimbralu) i zakończenie udziału Bractwa w wojnie. |
|
10% |
[ 4 ] |
Lazarus - za pracę na rzecz wolnej Halruy i godności Halruańczyków. |
|
10% |
[ 4 ] |
|
Głosowań: 37 |
Wszystkich Głosów: 37 |
|
|
|
Wersja do druku |
Daerian
Wędrowiec Astralny
Dołączył: 25 Lut 2004 Skąd: Przestrzeń Astralna (Warszawa) Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 24-10-2009, 01:13
|
|
|
Caladan - więc po kolei. W FR zupełnie normalnie stosuje się magię pochodzącą z czystej energii magicznej (Magiczny Pocisk, Isaac's Missile Storm np) Nie wiem co ma to do oporności Tarrasque na magię ;-) Każda forma magii nadal nic tu nie zmienia, niezależnie skąd pochodzi ;-)
Widzisz, cały problem tkwi w tym, że w skarbach nie było żadnej magii. To coś zupełnie innego. Magia tkwi w sile dawnego prawa, którego rozproszyć nie mogłeś, nie w skarbie. Jest gdzieś tam w Splocie. Dodatkowo, cały czar jest rzucony z zewnątrz, przy pomocy mocy Splotu i zdolności oraz pochodzenia mojej postaci - znowu, magia ta nie dotyczy rozproszenia zaklęć na skarbach.
Jedyna rzecz, do której posłużył skarb sam w sobie to lokalizacja - ona jednak odbyła się przy pomocy zaklęć mojej postaci i jej znajomości własnego skarbu (oraz prawa moralnego z nim związanego), wymieszanego ze złotem innych smoków. Drogi odwrotnej zastosować natomiast nie można, gdyż się przed nią specjalnie zabezpieczyłem. Nie mam żadnych specjalnych żądań, smoki mają jedynie się rozlecieć do siebie. Ba, mogą nawet zachować zyski z inwestycji w Twoją organizację i działać w niej w innych światach, nie mogą jedynie brać dalszego udziału w walce w Faerunie. Jak sam widzisz, są to bardzo łagodne i opłacalne dla nich (i dla Ciebie) warunki. |
_________________
|
|
|
|
|
Velg
Dołączył: 05 Paź 2008 Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 24-10-2009, 08:48
|
|
|
Ja tylko dodam, że atak na Pomrok, kradzież skarbów, Tarrasek i okupacja jaskiń są właściwie równoczesne...
I nie, nie będę przyjmował do wiadomości "skoordynowanego oporu wielkiego jaszczurzego imperium". To już kaszka po obiedzie - to było do zrobienia w Twoim ostatnim poście. Brak reakcji wtedy = coś ala wojna francusko-pruska z 1870-71. |
_________________
|
|
|
|
|
Caladan
Chaos is Behind you
Dołączył: 04 Lut 2007 Skąd: Gdynia Smocza Góra Status: offline
Grupy: Melior Absque Chrisma Omertà Syndykat WOM
|
Wysłany: 24-10-2009, 09:24
|
|
|
Energia Eter= Kosmiczna energia(piąty element łączacy wszystkie żywioły), który jest wszechobecny wszędzie i nie jest ograniczony bóstwami, ani światami. Jest energia pierwotną.
Energia "magicznego pocisku"= żródło splot(Mystra), albo innego pola mocy z innej sfery, który zadaptował się w Faerunie. Głównie działa w Faerunie, ale jakos Czarodzieje z tego swiata radzą sobie w innych sferach, mimo innych niezależnych pól mocy. Jest energią magiczną.
Z smokami zobaczymy jak to będzie. Wzięliscie dwa fajne potworki. Na wszelki wypadek mam coś, co może je uwolnić smoki chromatyczne i inna rzecz, która mogłaby uchronić je, lub zneutralizować w pewien sposób twój czar, ale byłyby w tej "bańce"przez dłuższy czas. Zależnie jak rozgrywka pójdzie dalej.
Velg wiem, wiem zaczęło się od zawieruchy anty yuanti w Thindolu. Czy gdzieś tam.
Wszystkiego nie mogę wiedzieć , mimo że wiem. Reakcja będzie opóżniona
Costly fajnie mówił kilka razy nie będziemy agresorami. Przynajmniej miałem mała frajde jak to słyszałem.:). |
Ostatnio zmieniony przez Caladan dnia 24-10-2009, 10:38, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Velg
Dołączył: 05 Paź 2008 Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 24-10-2009, 09:31
|
|
|
Caladan napisał/a: | Energia Eter= Kosmiczna energia(piąty element łączacy wszystkie żywioły), który jest wszechobecny wszędzie i nie jest ograniczony bóstwami, ani światami. Jest energia pierwotną.
Energia "magicznego pocisku"= żródło splot(Mystra), albo innego pola mocy z innej sfery, który zadaptował się w Faerunie. Głównie działa w Faerunie, ale jakos Czarodzieje z tego swiata radzą sobie w innych sferach, mimo innych niezależnych pól mocy. Jest energią magiczną. |
Khy, wydawało mi się, że wedle bazowych reguł DnD odporność na magię jest równoważna odporności na psionikę (przezroczystość magia-psionika), magię dusz (choć tu pewien nie jestem - coś takiego w Magic of Incarnum wprowadzono, ale tego nie czytałem) i wszelkie inne energie-nie-z-tego-świata.
Edit: Khy, a co Velg ma do zawieruchy w Thindolu? Akurat to nie efekt moich działań, tylko opisu Thindolu (i Samarachu zresztą też) w ZK:OŚ. |
_________________
|
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 24-10-2009, 09:58
|
|
|
Cytat: | Khy, wydawało mi się, że wedle bazowych reguł DnD odporność na magię jest równoważna odporności na psionikę (przezroczystość magia-psionika), magię dusz (choć tu pewien nie jestem - coś takiego w Magic of Incarnum wprowadzono, ale tego nie czytałem) i wszelkie inne energie-nie-z-tego-świata.
|
Tak, odporność na magię jest odpornością na Psionikę. Zwłaszcza w Forgotten Realms, gdzie psionika czerpie swą siłę ze Splotu Mystry (w efekcie jest więc rodzajem magii umysłu). |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
Caladan
Chaos is Behind you
Dołączył: 04 Lut 2007 Skąd: Gdynia Smocza Góra Status: offline
Grupy: Melior Absque Chrisma Omertà Syndykat WOM
|
Wysłany: 24-10-2009, 10:31
|
|
|
Z tego co wiem jest wiecej rodzaji odporności magicznopochodnych w DnD i każda inaczej działa.
Antimagic
An antimagic field spell or effect cancels magic altogether. An antimagic effect has the following powers and characteristics.
•No supernatural ability, spell-like ability, or spell works in an area of antimagic (but extraordinary abilities still work).
•Antimagic does not dispel magic; it suppresses it. Once a magical effect is no longer affected by the antimagic (the antimagic fades, the center of the effect moves away, and so on), the magic returns. Spells that still have part of their duration left begin functioning again, magic items are once again useful, and so forth.
•Spell areas that include both an antimagic area and a normal area, but are not centered in the antimagic area, still function in the normal area. If the spell’s center is in the antimagic area, then the spell is suppressed.
•Golems and other constructs, elementals, outsiders, and undead, still function in an antimagic area (though the antimagic area suppresses their spellcasting and their supernatural and spell-like abilities normally). If such creatures are summoned or conjured, however, see below.
•Summoned or conjured creatures of any type, as well as incorporeal creatures, wink out if they enter the area of an antimagic effect. They reappear in the same spot once the field goes away.
•Magic items with continuous effects do not function in the area of an antimagic effect, but their effects are not canceled (so the contents of a bag of holding are unavailable, but neither spill out nor disappear forever).
•Two antimagic areas in the same place do not cancel each other out, nor do they stack.
•Wall of force, prismatic wall, and prismatic sphere are not affected by antimagic. Break enchantment, dispel magic, and greater dispel magic spells do not dispel antimagic. Mage’s disjunction has a 1% chance per caster level of destroying an antimagic field. If the antimagic field survives the disjunction, no items within it are disjoined.
Vulnerability to Energy
Some creatures have vulnerability to a certain kind of energy effect (typically either cold or fire). Such a creature takes half again as much (+50%) damage as normal from the effect, regardless of whether a saving throw is allowed, or if the save is a success or failure.
Resistance To Energy- odporność na energię
A creature with resistance to energy has the ability (usually extraordinary) to ignore some damage of a certain type each round, but it does not have total immunity.
Each resistance ability is defined by what energy type it resists and how many points of damage are resisted. It doesn’t matter whether the damage has a mundane or magical source.
When resistance completely negates the damage from an energy attack, the attack does not disrupt a spell. This resistance does not stack with the resistance that a spell might provide.
To broni przed eterem Czarodzicieli
Spell Immunity- ochrona na czary
A creature with spell immunity avoids the effects of spells and spell-like abilities that directly affect it. This works exactly like spell resistance, except that it cannot be overcome. Sometimes spell immunity is conditional or applies to only spells of a certain kind or level. Spells that do not allow spell resistance are not affected by spell immunity.
Spell Resistance odporność na magię
Spell resistance is the extraordinary ability to avoid being affected by spells. (Some spells also grant spell resistance.)
To affect a creature that has spell resistance, a spellcaster must make a caster level check (1d20 + caster level) at least equal to the creature’s spell resistance. (The defender’s spell resistance is like an Armor Class against magical attacks.) If the caster fails the check, the spell doesn’t affect the creature. The possessor does not have to do anything special to use spell resistance. The creature need not even be aware of the threat for its spell resistance to operate.
Only spells and spell-like abilities are subject to spell resistance. Extraordinary and supernatural abilities (including enhancement bonuses on magic weapons) are not. A creature can have some abilities that are subject to spell resistance and some that are not. Even some spells ignore spell resistance; see When Spell Resistance Applies, below.
A creature can voluntarily lower its spell resistance. Doing so is a standard action that does not provoke an attack of opportunity. Once a creature lowers its resistance, it remains down until the creature’s next turn. At the beginning of the creature’s next turn, the creature’s spell resistance automatically returns unless the creature intentionally keeps it down (also a standard action that does not provoke an attack of opportunity).
A creature’s spell resistance never interferes with its own spells, items, or abilities.
A creature with spell resistance cannot impart this power to others by touching them or standing in their midst. Only the rarest of creatures and a few magic items have the ability to bestow spell resistance upon another.
Spell resistance does not stack. It overlaps.
To nie broni przed eterem Czarodziciela, bo nie jest czaropodobnym czymś. Arcysztukmistrzowie nie maja za dużo szans. Mają za małe przebicie w magii
Iron Will [General]
Benefit
You get a +2 bonus on all Will saving throws.
Takie coś ma potworek powyżej i poniżej
Tarrasque
Size/Type: Colossal Magical Beast
Hit Dice: 48d10+594 (858 hp)
Initiative: +7
Speed: 20 ft. (4 squares)
Armor Class: 35 (-8 size, +3 Dex, +30 natural), touch 5, flat-footed 32
Base Attack/Grapple: +48/+81
Attack: Bite +57 melee (4d8+17/18-20/×3)
Full Attack: Bite +57 melee (4d8+17/18-20/×3) and 2 horns +52 melee (1d10+8) and 2 claws +52 melee (1d12+8) and tail slap +52 melee (3d8+8)
Space/Reach: 30 ft./20 ft.
Special Attacks: Augmented critical, frightful presence, improved grab, rush, swallow whole
Special Qualities: Carapace, damage reduction 15/epic, immunity to fire, poison, disease, energy drain, and ability damage, regeneration 40, scent, spell resistance 32 Saves: Fort +38, Ref +29, Will +20
Abilities: Str 45, Dex 16, Con 35, Int 3, Wis 14, Cha 14
Skills: Listen +17, Search +9, Spot +17, Survival +14 (+16 following tracks)
Feats: Alertness, Awesome Blow, Blind-Fight, Cleave, Combat Reflexes, Dodge, Great Cleave, Improved Bull Rush, Improved Initiative, Iron Will, Power Attack, Toughness (6)
Environment: Any
Organization: Solitary
Challenge Rating: 20
Treasure: None
Alignment: Always neutral
Advancement: 49+ HD (Colossal)
Level Adjustment: —
The tarrasque is 70 feet long and 50 feet tall, and it weighs about 130 tons.
The tarrasque cannot speak.
Duży T-Rex
Z Psioniką możecie mieć rację, ale naprawdę nie jestem pewien. Dnd 3.0 a 3.5 znacząco się różnią. Dajcie żródło,bo nie mam ochoty póżniej zmieniać posta. Zawsze wydawało mi się, że jest zależne od Siły woli, ale czary kapłańskie chronią nie raz od ataków psionicznych . Inna sprawa Minsc trzymając miecz Północy (15 %odporności na magię) był dosyć odporny na ataki łupieżców. Tak było w wersji 3.0.
Nie powiem twardy orzech do zgryzienia, ale juz wiem jak go pokonać bez korzystania ofensywnej siły Czarodzicieli, albo Manipulatorów energii. Na szczęście istota jest głupia i będę mógł sam go rozwalić:).
P.S Z tego co pamietam Samarach nie był wliczony do sojuszu. Thindol owszem. |
Ostatnio zmieniony przez Caladan dnia 24-10-2009, 10:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Velg
Dołączył: 05 Paź 2008 Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 24-10-2009, 10:41
|
|
|
Caladan napisał/a: | P.S Z tego co pamietam Samarach nie był wliczony do sojuszu. Thindol owszem. |
Samarach = państwo wasalne Nimbralu. Zreszta, Nimbral tylko dlatego się włączył - bo Samarach pierwszy wziął udział w wojnie.
Caladan napisał/a: | Z Psioniką możecie mieć rację, ale naprawdę nie jestem pewien. Dnd 3.0 a 3.5 znacząco się różnią. Dajcie żródło,bo nie mam ochoty póżniej zmieniać posta. Zawsze wydawało mi się, że jest zależne od Siły woli, ale czary kapłańskie chronią nie raz od ataków psionicznych . Inna sprawa Minsc trzymając miecz Północy (15 %odporności na magię) był dosyć odporny na ataki łupieżców. Tak było w wersji 3.0. |
Baldur's Gate to edycja 2.0, tak w ogóle...
Expanded Psionic Handbook, jeśli chodzi o źródła.
A co do Tarrasque - patrząc na opis, to Daerian zapewne wziął wersję z Dragon Magazine #359. |
_________________
Ostatnio zmieniony przez Velg dnia 24-10-2009, 12:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 24-10-2009, 10:51
|
|
|
Velg napisał/a: | Z Psioniką możecie mieć rację, ale naprawdę nie jestem pewien. Dnd 3.0 a 3.5 znacząco się różnią. |
Traktowanie Psioniki jako odmiany magii pojawiło się już w Podręczniku Psionika do 3 edycji i przeszło do edycji 3,5. Takie podejście jest pokłosiem ADeDeków, w których PSI nie było magią, więc w efekcie stanowiło zdolność absolutnie przegiętą... |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
Caladan
Chaos is Behind you
Dołączył: 04 Lut 2007 Skąd: Gdynia Smocza Góra Status: offline
Grupy: Melior Absque Chrisma Omertà Syndykat WOM
|
Wysłany: 24-10-2009, 10:51
|
|
|
Oki zobaczę, ale narazie wierzę na słowo. No ładnie 10 lat byłem przeświadczony, że Baldurs Gate był 3 edycją. Bede musiał cofnąć się do podstawówki za karę:).
Szczerze nie dziwię Zeg czemu tak jest, ale gramy według 3 edycji. W przypadku tego Questa proponuje ograniczyć nieco PSI, ale zostawiając tam parę rzeczy, które nie bedą mocno razić. |
|
|
|
|
|
Velg
Dołączył: 05 Paź 2008 Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 24-10-2009, 11:17
|
|
|
W każdym razie, wersja której raczej używamy (czyli Tarrasek... rozbudowany - bo zwykły w Faerunie nie spełnia zadania) ma np. +50 do rzutu na Wytrwałość - co oznacza, że nawet niezależnie od odporności/jej braku czarom się oprze. Zwykła też ma dość duże save'y... (jeśli to rozpatrujemy mechanicznie)
Oprócz tego - jest jeszcze carapace.
I największy problem - raczej ŻADEN mag nie chodzi z Wishem w wolnym slocie... A wedle Ecology of the Tarrasque, żeby o zastosowaniu Wisha w ten sposób wiedzieć, trzeba zdać test wiedzy tajemnej o ST 45. (nie, nie jest to żadne gadanie mechaniczne - ja tylko chcę uzmysłowić wszystkim, jakie zagrożenie niesie Tarrasek :P). |
_________________
|
|
|
|
|
Daerian
Wędrowiec Astralny
Dołączył: 25 Lut 2004 Skąd: Przestrzeń Astralna (Warszawa) Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 25-10-2009, 20:00
|
|
|
W skrócie:
Karel, masz wątek fabularny ;-)
Costly, zaczynam więc walkę propagandową, mam nadzieję, że nie masz pretensji o opóźnienie.
Fei, co tam planujesz? Proszę o odpowiedź :D |
_________________
|
|
|
|
|
Fei Wang Reed
Łaydak
Dołączył: 23 Lis 2008 Skąd: Polska Status: offline
Grupy: Melior Absque Chrisma
|
Wysłany: 25-10-2009, 20:08
|
|
|
Chciałbym byś jednak odniósł się do tego, co napiszę poniżej, gdyż w tym co napisałeś w queście, wymuszasz na mojej postaci konkretny stan... Nie chcę za wiele zdradzać, ale obecnie Fei nie jest w stanie się z nikim kontaktować ani w jakikolwiek sposób czynnie działać. Ogólny wgląd w sytuację można mieć czytając tych kilka moich wpisów w queście. Innymi słowy - Fei jest "nieinteraktywny" (nie znajduje się też na kontynencie, tak dla informacji). A list... możesz skierować do dowódcy entów. Jak się słusznie można domyślić, jest nim tzw. Twór. |
|
|
|
|
|
Caladan
Chaos is Behind you
Dołączył: 04 Lut 2007 Skąd: Gdynia Smocza Góra Status: offline
Grupy: Melior Absque Chrisma Omertà Syndykat WOM
|
Wysłany: 25-10-2009, 22:04
|
|
|
Pytanko do Daeriana skąd wziełes żywność jak Velg wczesniej napuścił na twoim terenie szczury, które musiały znacząco uszczuplić zapasy tamtejszych magazynów żywności. Moje robaczki na pewno mniej złego zrobiły.
Niedługo wyskoczy nowy post. |
|
|
|
|
|
Daerian
Wędrowiec Astralny
Dołączył: 25 Lut 2004 Skąd: Przestrzeń Astralna (Warszawa) Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 25-10-2009, 22:07
|
|
|
Zakupiłem dużą jej ilość w Podmroku od duergarów, dostałem sporo na przymusowej daninie od drowów, oraz ściągnąłem spoza Faerunu.
Twoje robaki nie zrobiły nic btw, bo zostały zgniecione, spalone, zdezintegrowane i co jeszcze tam 20 poziomowi magowie mieli pod ręką, jak tylko się po raz pierwszy rozmnożyły. |
_________________
|
|
|
|
|
Velg
Dołączył: 05 Paź 2008 Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 25-10-2009, 23:09
|
|
|
W zależności lennej Chessentii chodzi o hołd chessencki (dla Rhyalda). Na koniec zależność była luźna, ale - była ;)
Oficjalnie przecież Rhyald nie był czlowiekiem Bractwa. Ba!, pod jedną ze świątyń w Cimbar jest pochowany Rhyald I Wielki. Jest to mulhorandzki chłop (praktycznie sobowtór mój), któremu przed śmiercią wstawiono moje wspomnienia... I wspomnienie śmierci z rąk Sigismunda ;) Zwłoki są tak spreparowane, że wszelkie badania wykażą, że zmarł od miecza paladyna (moi ludzie go mieli w rękach) o odpowiedniej godzinie...
Z większych rewelacji, to sarkofag jest opatrzony dwuwierszem o chwale Rhyalda. Brzmi on:
Nie jest umarłym ten, który spoczywa wiekami
Nawet śmierć może umrzeć wraz z dziwnymi eonami.
;) |
_________________
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików Możesz ściągać załączniki
|
Dodaj temat do Ulubionych
|
|
|
|